یک شرکت داروسازی در انگلیس، فاز دوم آزمایش بالینی آنچه که اصطلاحا «اولین واکسن جهانی آنفلوآنزا» عنوان می شود را آغاز کرد.
کد خبر: ۱۱۱۳۷۳۰
اولین واکسن جهانی آنفلوآنزا وارد فاز آزمایش بالینی شد

به گزارش جام جم آنلاین از سیناپرس، یکی از چالش برانگیزترین مسائل در حوزه بهداشت و سلامت عمومی در سطح جهان، تولید واکسن موثر آنفلوآنزا است.

ویروس آنفلوآنزا دائما درحال جهش است؛ به همین دلیل هر ساله سویه های جدید این واکسن به بازار عرضه می شود.

موفقیت واکسن های آنفلوآنزا تولیدی بستگی به تغییرات ویروس در طول دوره تولید واکسن دارد که ممکن است چند ماه به طول بینجامد.

واکسن جهانی آنفلوآنزا، هدف بی نظیری است که دارای منافع متعددی برای مردم جهان بوده و نیاز به تزریق سالانه واکسن را از بین می برد.

اگر دانشمندان بتوانند «واکسن جهانی آنفلوآنزا» را با توانایی ایجاد محافظت در برابر اغلب سویه ها برای مدت طولانی تر تولید کنند، زندگی برای مردم جهان آسان تر خواهد شد.

محققان شرکت «Vaccitech» که یک شرکت خصوصی زیرمجموعه دانشگاه آکسفورد (انگلیس) محسوب می شود، که یک گام به دستیابی به این مهم نزدیک شده اند.

این شرکت فاز دوم آزمایش بالینی واکسن جهانی آنفلوآنزا را آغاز کرده است. پتنت واکسن جهانی آنفلوآنزا «MVA-NP M1» با موفقیت بر روی 145 نفر مورد آزمایش قرار گرفته است.

پس از کسب اطمینان از ایمنی این واکسن، فاز دوم شامل بررسی اثربخشی واکسن در برابر سویه های مختلف آنفلوآنزا آغاز شد.

واکسن «MVA-NP M1» متفاوت از واکسن های معمول آنفلوآنزا عمل می کند. این واکسن اقدام به تقویت سلول های تی (T-cells) می کند و برای این کار، از مواد هسته پایدار ویروس استفاده می کند.

البته واکسن «MVA-NP M1» تنها واکسن جهانی آنفلوآنزا محسوب نمی شود؛ اما نتایج موفقیت آمیزی که تاکنون حاصل شده نشان می دهد که احتمال موفقیت این واکسن نسبت به سایر رقبا، بیشتر است.

انتظار می رود که درصورت موفقیت آمیز بودن نتایج آزمایش های بالینی، این واکسن ظرف 5 تا 7 سال آینده به بازار عرضه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها