تنش بین سه کشور عربی بالا گرفته است. عربستان و امارات که با هم یک اتحاد را تشکیل داده‌اند اصرار دارند در خانه قطر به میدان نمی‌روند. این در حالی است که قطری‌ها هم راضی نمی‌شوند غیر از خاک خودشان در کشور ثالث به مصاف این دو کشور بروند. بازی موش و گربه‌ای که به یک چالش بزرگ برای کنفدراسیون فوتبال آسیا تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۱۱۲۷۳۰

آنقدر که روزنامه الکاس هم به آن واکنش نشان داده و گزارش مفصلی را در این باره رفته است. لیگ قهرمانان آسیا معتبرترین رقابت باشگاهی در قاره آسیاست. اختلافات بین سه کشور عربی که در راس آن عربستان قرار دارد باعث شد لیگ قهرمانان آسیا دستخوش تغییرات زیادی شود و حتی احتمال لغو آن هم مطرح شود.

همه چیز از درخواست عربستان برای بازی با ایران در زمین بیطرف آغاز شد و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم براحتی مطیع سعودیها شد و با این درخواست موافقت کرد. اختلاف سیاسی عربستان و امارات با قطر نیز باعث شد تا سعودیها و البته اماراتیها این بار درخواست بازی کردن با قطر در زمین بیطرف را هم بدهند با این تفاوت که قطریها مانند ایران حاضر نیستند تن به چنین خواستهای بدهند و اصرار دارند تنها در خانه خود از تیمهای عربستانی و اماراتی پذیرایی خواهند کرد. با این که کنفدراسیون فوتبال آسیا
با فرستادن هیاتی بلند پایه به قطر و عربستان تلاش دارد بین این دو کشور آشتی برقرار کند و با این توجیه که فوتبال از سیاست جداست، آنها را به بازی کردن در خانه همدیگر ملزم کند؛ اما اماراتیها و سعودیها راه دیگری را در پیش گرفتهاند. محمد الرمیثی، رئیس هیات ورزش امارات در این باره گفت: «هیچ کس نمیتواند ما را به بازی کردن در کشوری که آن را دوست نداریم وادار کند. با وجود این که ما به رقابت در لیگ قهرمانان آسیا نیاز داریم، اما در قطر به میدان نمیرویم و کسی هم نمیتواند ما را مجبور به چنین کاری کند. حتی اگر قرار باشد از این رقابت کنار گذاشته شویم یا در قاره دیگری رقابت کنیم بازهم به چنین خواستهای تن در نمیدهیم. یا بازی در زمین بیطرف، یا خداحافظ لیگ قهرمانان آسیا.»

عادل عزت، رئیس فدراسیون فوتبال عربستان هم البته چنین خواستهای دارد. او در این باره گفته است: «به هیات کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کردیم سلامت بازیکنان خود را به خطر نمیاندازیم و اصلا در قطر بازی نخواهیم کرد. قرار است کنفدراسیون فوتبال آسیا در فوریه جواب بدهد. اگر ما را به بازی کردن در قطر مجبور کنند، ما انصراف خواهیم داد. انصراف شش تیم اماراتی و عربستانی باعث خواهد شد لیگ قهرمانان هم لغو شود.» این درخواستهای عجیب امارات و عربستان، در حالی است که فدراسیون فوتبال قطر هم تاکید کرد به هیچ وجه حاضر نیست در زمین بیطرف به مصاف عربستان و امارات برود و به این ترتیب احتمال لغو لیگ قهرمانان آسیا بسیار زیاد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها