مهسا میرزا طبیبی، رکورددار پرش با نیزه دختران ایران معتقد است اگر تا بهمن امسال رکوردش را به 4 متر برساند، ممکن است مدال بازی‌های دوومیدانی داخل سالن آسیا را به‌دست آورد.
کد خبر: ۱۱۱۰۸۲۴

او در جریان برگزاری لیگ دوومیدانی داخل سالن قهرمانی ایران با پرواز 80/3 متری، رکورد پرش با نیزه ایران را که در اختیار خودش بود بهبود بخشید. میرزا طبیبی متولد 15 آذر 1377، ورزشکاری است که در سالهای اخیر درخشش خوبی در پرش با نیزه داشته و توانسته است رکوردهای خوبی از خود به جا بگذارد.

رکورددار پرش با نیزه دختران میگوید: از سه سالگی ژیمناستیک را شروع کردم، بین 10 تا 16 سالگی به صورت حرفهای ژیمناستیک کار کردم اما بهخاطر محدودیتهایی که این رشته در بخش بانوان برای اعزام به مسابقات برونمرزی دارد، ژیمناستیک را کنار گذاشتم و تصمیم گرفتم در دوومیدانی فعالیت کنم. چون قبلا ژیمناست بودم، مربیام در دوومیدانی گفت دستانت قوی است بهتر است پرش با نیزه را شروع کنی. انتخاب پرش با نیزه برای من بهعنوان یک ژیمناست، انتخاب سختی نبود.

مهسا میرزاطبیبی ادامه میدهد: مربی من محسن ربانی رکورددار پرش با نیزه مردان ایران است و 3 سالی میشود که در این رشته فعالیت دارم. چون از ابتدا زیر نظر آقای ربانی به صورت کاملا اصولی آموزش دیدم، آسیبهای کمتری متوجهام شد. البته چندین بار از بالا به پایین پرت شدم و ناخنهایم شکست اما خوشبختانه آسیب جدی ندیدم. روزی 3 ساعت، به غیر از جمعهها در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب تمرین میکنم.

رکورددار پرش با نیزه درباره مسابقههای اخیر میگوید: این مسابقات انتخابی تیم ملی برای دوومیدانی داخل سالن آسیا به میزبانی ایران بود. همه با آمادگی کامل آمده بودند تا جواز حضور در رقابتهای آسیایی را بگیرند. مسابقات آسیایی، نخستین رقابت بینالمللی است که من در آن شرکت خواهم کرد. به همین دلیل برای جابهجایی رکوردم تلاش زیادی کردم. اگر تا زمان برگزاری مسابقات آسیایی رکوردم را به 4 متر ارتقا بدهم ممکن است شانس مدال داشته باشم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها