او مردی است که رسانه‌ها را به عنوان رکن چهارم دموکراسی دشمن خود می‌داند. با کنگره به عنوان بازوی قانونگذاری بر سر مسائل بی‌شماری درگیر است و قضات این کشور هم بارها تصمیمات او را درباره مسائل مختلف ازجمله ممنوعیت ورود مهاجران از برخی کشورها به چالش کشیده‌اند. او کسی نیست جز دونالد جان ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا!
کد خبر: ۱۱۱۰۷۹۴

حال همه او را مشکل اصلی دموکراسی آمریکایی میدانند. در آخرین اظهارنظر در این ارتباط روز شنبه بود که مادلین آلبرایت، وزیرخارجه دولت بیل کلینتون او را فردی دمدمیمزاج توصیف کرد و از کنگره خواست تا در تصمیمات سیاسی در حوزه دیپلماسی او را به حال خود نگذارد. روز گذشته نیز شبکه تلویزیونی سیانان در گزارشی عنوان کرد: روانپزشکان علائم مشکل سلامتی روان در ترامپ را مشاهده میکنند و معتقدند که وی باید از جنگافزار به دور نگاه داشته شود.

اوایل آبان ماه «سث کلارمن» میلیاردر معروف آمریکایی، رئیسجمهور آمریکا را «تهدیدی برای دموکراسی» معرفی کرد. مورد دیگر در انتقاد از نگاه ترامپ به رسانهها انتقادی است که دانیل البسرگ، افشاگر اسناد وزارت دفاع آمریکا در زمان ریاست جمهوری ریچارد نیکسون از او دارد. او که به دلیل افشای اسناد طبقهبندی شده پنتاگون درباره دروغهای مکرر دولت آمریکا درباره جنگ ویتنام و ارائه آنها به مطبوعات به حبس ابد محکوم شده، میگوید: نیکسون هرچند مطبوعات را دشمن خود میدانست، اما آن را علنی ابراز نمیکرد، اما ترامپ براحتی در توییتر این مساله را بیان میکند.

به گزارش ایندیپندنت، افشاگر اسناد وزارت دفاع آمریکا در زمان نیکسون در اظهارنظری جدید درباره ترامپ میگوید که وی نسبت به نیکسون از برخی جهات شرورتر و خطرناکتر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها