یک عکس، یک متن

کارون در یک قدمی مرگ

کارون؛ رودخانه‌ای که روزگاری از آن به عنوان پر آب‌ترین، بزرگ‌ترین و تنها رودخانه قابل کشتیرانی کشور یاد می‌شد، اما امروزه به دلیل تغییر اقلیم، خشکسالی و کاهش بارندگی از یک‌سو اکوسیستم این رودخانه را تحت‌تأثیر قرار داده و موجب شده تا آب آن در پایین‌ترین سطح خود قرار گیرد و دخل و تصرف‌ و تخریب‌های انسانی ازسوی دیگر، این شریان حیاتی خوزستان را به انواع و اقسام مشکلات دچار ‌کرده است.
کد خبر: ۱۱۱۰۱۸۱

به گزارش ایسنا، در تازهترین اظهار نظر مسئولان محیط زیستی، کارون توان خودپالایی و جذب آلایندهها را از دست داده است. براساس گفته مسئولان، از 23نقطه 170 لوله فاضلاب به این رودخانه تخلیه میشود. همچنین تخلیه پسابهای نیشکر و دیگر فاضلابها، موجب ورود و افزایش برخی املاح شیمیایی در کارون شده که افزایش رشد نیزارها را در این رودخانه به دنبال داشته است؛ نیزارهایی که این روزها جولانگاه معتادان، افراد بیخانمان و سگهای ولگرد شده است.

نیاگارا یخ زد !

بارش بیسابقه برف و تداوم موج سرمای قطبی، آمریکای شمالی را در آغاز سال 2018 میلادی در یخبندان فروبرد و شرایط آب و هوایی بسیار سختی را در پی داشت.

به گزارش فرارو، در شهر آمریکایی اریه (Erié)، در فاصلهای نه چندان دور از آبشار نیاگارا، طی 48 ساعت، یک متر و نیم برف بر زمین نشست و کاهش کمسابقه دمای هوا موجب یخزدگی آبشار نیاگارا شد. آبشار نیاگارا از فروریختن رودخانهای که از شمال ایالت نیویورک آمریکا به طرف جنوب ایالت اونتاریو در کانادا در جریان است، پدید میآید و مرز طبیعی کانادا و آمریکای شمالی است.

همه جنگهای لبنان در یک موزه

باغ موزه «ملیتا» در ارتفاعات اقلیم التفاح در جنوب لبنان، تصویرگر تاریخ مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی از زمان ابتدای اشغال بیروت در سال 1982 و آزادسازی لبنان در سال 2000 تا جنگ 33 روزه در سال 2006 است. به گزارش ایرنا، این موزه شامل اتاق جلسهها و پخش فیلم، بخش لوازم جنگی و تانکهای منهدم شده اسرائیلی است. بخش جنگل باغ نیز سنگرها و لوازم سربازان حزبالله و سالنی شامل برخی غنائم به دست آمده از صهیونیستها و اطلاعاتی سری از ارتش آن رژیم است.

رونمایی از جعبه جواهرات فرعون

جعبه طلایی در آرامگاه 3340ساله فرعون «توتانخآمون» پیدا شده و اکنون پس از 90 سال محتویات آن به معرض دید عموم گذاشته شد.

به گزارش ایران آنلاین، آرامگاه فرعون توسط باستانشناس «هوارد کارتر» انگلیسی در سال 1922 میلادی کشف شده و شامل گنجینهای عظیم از طلاست.

پروفسور پیترفالتزنر از دانشگاه توبینگن آلمان در این باره گفت: «در این مجموعه تصاویر حیواناتی چون بز، سگها و درخت روی طلاها هک شده است.»

در این مجموعه صد قطعه تزئینی دیده میشود و این جعبه نشان میدهد که سوریه به عنوان مسیر حمل و نقل آثار باستانی و تجارت در منطقه، نقشی مهم به عهده داشته است. هنگام کشف آرامگاه فرعون بسیاری از اعضای تیم کارتر، جان خود را از دست دادند و به همین دلیل نفرین توتانخآمون، سالهاست که داستانهای زیادی را در این ارتباط بهوجود آورده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها