یک درام خانوادگی دلهر‌ه‌آور

استقبال بالای تماشاگران از درام خانوادگی و دلهره‌آور «دروغ‌های بزرگ کوچولو»، مدیران شبکه اچ‌بی‌او را به فکر تولید فصل دوم آن انداخته است.
کد خبر: ۱۱۰۹۵۹۱

این مینی‌سریز اوایل سال جاری میلادی روی آنتن رفت و خیلی سریع، به یکی از پربیننده‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی درآمد. تهیه‌کنندگان این درام پرتنش از آندره‌آ آرنولد دعوت کرده‌اند پشت دوربین فصل دوم آن قرار گیرد. او تمام اپیزودهای مجموعه را کارگردانی خواهد کرد. در عین حال، او مدیریت تولید دروغ‌ها را هم به عهده خواهد داشت.

فصل دوم در هفت قسمت ساخته می‌شود. هالیوود ریپورتر خبر می‌دهد که قرار بود مدتی قبل از این خبر تولید فصل دوم به صورت رسمی اعلام شود. دلیل تاخیر در اعلام خبر، تلاش شبکه اچ‌بی‌او برای پیدا کردن کارگردانی تازه برای ادامه مجموعه بوده است. از قرار معلوم تهیه‌کنندگان دروغ‌ها می‌خواستند همزمان با اعلام خبر تولید دومین فصل آن، نام کارگردانش را هم اعلام کنند. نزدیکان اچ‌بی‌او می‌گویند مدیران شبکه بیش از یک ماه در حال جست‌وجو بودند تا یک فیلمساز مناسب را جایگزین ژان ماری والی کنند. دلیل کنار گذاشته شدن این فیلمساز رباینده جایزه امی، اعلام نشده است، اما شنیده می‌شود انتخاب یک کارگردان جدید برای مجموعه، این بوده که حال و هوای تازه و متفاوتی به داستان و ماجراهای آن داده شود.

نیکول کیدمن و ریس ویترزپون دو بازیگر اصلی مجموعه، دوباره نقش‌های قبلی‌شان را در فصل دوم تکرار می‌کنند. در همین حال، گفته شده تقریبا تمام بازیگران اصلی و فرعی فصل اول، در فصل دوم هم بازی دارند. تولید فصل دوم در شرایطی در دستور کار سازندگانش قرار گرفته، که اصلا قرار نبود فصل دومی وجود داشته باشد.

یک داستان پرخواننده

داستان فیلمنامه فصل اول هم به گونه‌ای نوشته شده بود که ماجراها در پایان اپیزود آن به پایان می‌رسید. این فیلمنامه براساس داستان نوول پرخواننده لین موریارتی نوشته شد و تمام داستان این نوول، در همان فصل اول تعریف و تمام شد! برای همین، پرسش مطرح شده از سوی منتقدان قاب‌کوچک این است که داستان فصل تازه چه خواهد بود و ماجراهای آن به کجا خواهد رفت. شنیده‌ها حکایت از آن می‌کند که کاراکتر کیدمن و ویترزپون در فصل دوم، گسترش یافته و آنها در محیط زندگی‌شان با دردسرها و ماجراهای تازه‌ای روبه‌رو می‌شوند. اخبار تائید‌نشده از دستمزد یک و نیم میلیون دلاری این دو بازیگر برای حضور در هر اپیزود مجموعه خبر می‌دهد. این رقم بالا آنقدر وسوسه‌انگیز هست که کیدمن و ویترزپون بدون مطالعه فیلمنامه قرارداد بازی در فصل دوم را امضا کنند!

کار نگارش فیلمنامه هر هفت اپیزود مجموعه به عهده دیوید ای‌کلی است. او سرپرست نویسندگان فیلمنامه فصل اول هم بود و فیلمنامه را براساس طرح داستانی می‌نویسد که موریارتی خلق کرده است. این داستان مکاشفه‌ای تازه و عمیق‌تر در باب دوستی، خانواده، ازدواج و تربیت فرزند و همچنین دروغ‌هایی خواهد بود که در زندگی روزمره گفته می‌شود. تهیه‌کنندگان مجموعه می‌گویند از این که فصل دوم آن وارد مرحله تولید می‌شود، به اندازه طرفداران آن خوشحال هستند. فصل اول دروغ‌ها موفق به نامزدی در شانزده رشته مراسم «امی» شد و توانست هشت جایزه را دریافت کند. مراسم امی که به اسکار تلویزیونی مشهور است، دروغ‌ها را به عنوان بهترین مینی سریز انتخاب کرد و جوایز بهترین بازیگر زن نقش اول و دوم و بازیگر مرد نقش مکمل را به کیدمن، لورا درن و آلکساندر استارسگارد داد.

این اولین بار در تاریخ فعالیت تلویزیون نیست که یک مجموعه محدود و کوتاه‌مدت، موفق می‌شود وارد فصل‌های بعدی شود.

کیکاووس زیاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها