کره شمالی: آمریکا به دنبال سیطره کامل بر جهان است

وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای در واکنش به راهبرد جدید امنیت ملی آمریکا اعلام کرد: واشنگتن به دنبال سیطره کامل بر همه جهان است.
کد خبر: ۱۱۰۵۲۸۷

به گزارش رویترز، وزارت خارجه کره‌شمالی روز جمعه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: سند جدید راهبرد امنیت ملی آمریکا به دنبال «سیطره کامل بر همه جهان» است. در بیانیه مذکور در این خصوص آمده است: سند جدید راهبرد امنیت ملی آمریکا، سندی مجرمانه است که هدف آن سیطره کامل بر سراسر جهان و تأمین منافع این کشور است.

لازم به ذکر است دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا دوشنبه هفته گذشته مصادف با 27 دسامبر سال جاری از اعلام سند جدید راهبرد امنیت ملی این کشور خبر داد و اعلام کرد واشنگتن باید با مشکل فعالیت‌های نظامی کره شمالی برخورد کند.

این درحالی است که روز پنجشنبه نیز دیلی‌تلگراف اعلام کرد آمریکا درحال برنامه‌ریزی برای حل نظامی بحران کره شمالی بوده و به دنبال راه‌هایی برای پایان دادن به برنامه‌های هسته‌ای و موشکی پیونگ یانگ است. در همین رابطه، شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز قرار است قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تشدید تحریم‌ها علیه کره شمالی را به رأی گذارد.

دولت آمریکا پیش‌نویس این قطعنامه را به بهانه آخرین آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیما توسط پیونگ یانگ تهیه و به شورای امنیت ارائه کرد./ مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها