کشتی کلاسیک زنان در تهران برگزار شد

هیجـان با ضـربه فنی

نخستین دوره رقابت‌های کشتی کلاسیک زنان با هیجان شرکت‌کنندگان بی‌شمار آن در تهران برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۰۳۳۷۰

در این رقابت‌ها 103 کشتی گیر بانو در اوزان 50، 55، 60، 65، 70 و 75 کیلوگرم در یک تایم سه دقیقه‌ای رقابت‌های خود را آغاز کردند و نفرات پیروز راهی دور بعد شدند.

بدون شک تجربه نخست دختران کشتی‌گیر، هیجان و استرس حاصل از رقابت‌ها درتعداد بالای ضربه‌های فنی بی‌تاثیر نبود. ملی‌پوشان آلیش در این رقابت‌ها حاضر بودند و حضور چهره‌های شناخته شده‌ای مانند زهرا یزدانی و سحر غنی‌زاده سبب افزایش سطح فنی مسابقات بود و رقابت‌ها را حساس‌تر ‌کرد. یزدانی پس از پیروزی در پیکارهای اول و دومش در کشتی سوم مقابل الهام بهرامی در حالی که یک بر صفر پیش بود، در یک لحظه غفلت ضربه فنی شد تا دیدار فینال را از دست بدهد و در رده‌بندی با شکست حریفش به مقام سوم برسد. غنی‌زاده نیز از رسیدن به فینال مسابقات بازماند و با پیروزی مقابل حریفان در رپه شارژ به مقام سوم مشترک رضایت داد.

در این رقابت‌ها تماشاگران اندکی در سالن حاضر و از نزدیک نظاره‌گر کشتی‌ها بودند، اما اجرای فنون بارانداز و سالتوهای کشتی‌گیران کافی بود تا همین تعداد اندک با هیجان و سر و صدا کشتی گیر مورد نظر خود را حمایت کنند. از دیگر نکات مهم در برگزاری مسابقات، قضاوت داوران خارجی در کنار داوران داخلی بود. آنا واسلینکو از اوکراین به عنوان ناظر اتحادیه جهانی هم به تهران آمده بود.

شرکت‌کنندگان برای تهیه لباس مورد تائید فدراسیون مبلغ300 هزار تومان را پرداخت کرده بودند که از نکات قابل تامل در برگزاری مسابقات بود. آنا واسلینکو ناظر اتحادیه جهانی نیز به دلیل پلاستیکی بودن جنس گوشبندها و احتمال آسیب برای کشتی‌گیران اجازه استفاده از گوشبندها را نداد و کشتی‌گیران بدون گوشبند به روی تشک رفتند و تا انتهای رقابت‌ها نیز مشکلی پیش نیامد.

کم‌تجربگی تازه‌کاران

سحر غنی‌زاده ملی‌پوش کشتی بعد از این رقابت‌ها درباره تعداد بالای ضربات فنی به خبرنگار ایسنا گفت: چون کشتی‌گیران تازه‌کار بودند و تجربه چندانی برای فرار از فن نداشتند، تعداد ضربات فنی بالا بود.

زهرا یزدانی، دارنده مدال طلا و نقره پنجمین دوره بازی های داخل سالن آسیا در ترکمنستان گفت: رشته اصلی من کشتی آلیش است، اما از یک ماه پیش شروع به تمرین در کشتی کلاسیک (آزاد) کردم و مطمئن هستم با حمایت های رسول خادم و مریم منظمی، رئیس و نایب رئیس فدراسیون، شاهد توسعه و پیشرفت زیاد این رشته باشیم و در آینده نزدیک نیز به المپیک راه یابد.

فاطمه داغری، کشتی گیر خوزستانی نیز گفت: کشتی‌گیران حاضر در این رقابت‌ها سابقه حداکثر ده سال فعالیت در کشتی دارند. به نظر من کشتی‌ها در سطح خوبی انجام شد و اگر با همین روند ادامه یابد قطعا شاهد پیشرفت این رشته در زمان کوتاهی خواهیم بود.

این ورزشکار جوان که به کار کشاورزی مشغول است، ادامه داد: بیش از دو سال در رشته کشتی آلیش فعالیت کرده‌ام، اما به دلیل علاقه به کشتی آزاد، تمرین در این رشته را برای حضور در این رقابت‌ها آغاز کردم.

نیایش جوادی، کشتی‌گیر یزدی نیز معتقد است اگر مسئولان ورزش همان طور که به کشتی مردان توجه می‌کنند و همه امکانات و شرایط را برای کشتی‌گیران فراهم می‌کنند به کشتی زنان نیز توجه کنند، این رشته رشد خوبی خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها