فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا:

10 میلیارد دلار از دولت طلب داریم

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا از طلب ده میلیارد دلاری این قرارگاه از دولت خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۲۶۱۹

به گزارش فارس، سردار عبادالله عبداللهی در نشست خبری به مناسبت بیست و هشتمین سالروز تأسیس قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا اظهار کرد: طبق اصل 147 قانون اساسی، این مجموعه برای کمک به دولت و آبادانی کشور ایجاد شد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با بیان این‌که دوره حیات قرارگاه بر چهار مرحله استوار است، اظهار کرد: بازسازی پس از هجمه دشمن، سازندگی، توسعه مسئولیت‌پذیری و تجربه‌اندوزی، انحصارشکنی، رصد گلوگاه‌ها و الگوآفرینی، طراحی و اجرای پروژه‌های بزرگ نظیر پروژه‌های پالایشگاهی، سد، راه‌آهن، بندرها و خطوط انتقال از این موارد است.

سردار عبداللهی با اشاره به فعالیت قرارگاه خاتم در ده عرصه گسترده و بزرگ، گفت: در حوزه نفت و گاز و جلوگیری از واردات بنزین و گاز فعالیت‌های مفیدی انجام شد.

وی ادامه داد: در بحث میعانات گازی و پالایشگاهی، فازهای 13، 15، 16، 22 و 24 پارس جنوبی، پالایشگاه ستاره خلیج فارس و... را قرارگاه اجرا کرد.

وی افزود: در دستاورد تولید بنزین باید گفت که با افتتاح فاز اول ستاره خلیج‌فارس، امسال 21 میلیون لیتر تولید فرآورده داشته‌ایم که 12 میلیون لیتر آن بنزین بوده است؛ تاکنون این پالایشگاه 5/3 میلیارد لیتر تولید فرآورده داشته است که 5/1 میلیارد لیتر آن بنزین بوده است.

وی به فعالیت قرارگاه در حوزه انتقال آب اشاره کرد و گفت: 45 میلیارد مترمکعب کل حجم سدهای کشور است که 25 میلیارد مترمکعب آن در قالب 62 سد، توسط قرارگاه خاتم ساخته شده است.

وی ادامه داد: در قرارگاه خاتم 200 هزار نفر به صورت مستقیم و بیش از یک میلیون نفر به صورت غیرمستقیم فعالیت می‌کنند و این نمادی از اشتغالزایی است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به لزوم حضور قرارگاه خاتم در پروژه‌های بزرگ اشاره کرد و گفت:‌ در بسیاری از کشورهای دنیا شرکت‌های توانمند فنی و مهندسی، وابستگی به نیروهای نظامی نیز دارند.

سردار عبداللهی بیان کرد: در منطقه کرمانشاه به واسطه پروژه‌هایی که در اختیار داریم ده هزار نفر نیرو و 5000 دستگاه ماشین‌آلات مستقر کرده‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها