آقای کافو این هم قرعه بود؟

سـلام به گروه مرگ

برخلاف قرعه‌کشی جام‌جهانی برزیل و بر خلاف جام‌جهانی 2022 قطر، قرعه‌کشی جام‌جهانی سال آینده در هوای سرد و منهای 2 درجه مسکو و در حالی که شهر زیر برف پوشیده شده بود، در سالن اجتماعات کاخ کرملین برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۹۸۹۰۴

تمام مقام‌های فوتبال دنیا و ستاره‌های بزرگ این ورزش هیجان‌انگیز در سالن حضور داشتند و از جمهوری اسلامی ایران هم مهدی تاج رئیس فدراسیون، محمدرضا ساکت دبیرکل فدراسیون، کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی و همین طور علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا دو چهره معروف فوتبال ایران که مهمان فیفا بودند، در سالن حضور داشتند. سرانجام لحظه‌شماری به پایان رسید و ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و همین طور جیووانی اینفانتینو رئیس فیفا روی استیج آمدند تا مراسم قرعه‌کشی با صحبت‌ این دو نفر آغاز شود. رئیس فیفا در این مراسم از پوتین تشکر کرد و پوتین هم از آرزوی خود برای رقابت‌هایی جذاب گفت.

بعد از آن‌که میروسلاو کلوزه برترین گلزن ادوار جام‌جهانی و نماینده قهرمان دوره قبل، جام قهرمانی را به مراسم آورد، گری لینه کر برنده کفش طلای جام‌جهانی 1986 در کنار ماریا کوماندنایا ژورنالیست ورزشی روسیه، مجریان مراسم قرعه‌کشی، اجرای خود را شروع کردند. هشت کشوری که تاکنون برنده جام‌جهانی شده‌اند، هر کدام یک نماینده داشتند که در اجرای روند قرعه‌کشی کمک می‌کردند: گوردون بنکس (انگلیس)، کافو (برزیل)، کاناوارو (ایتالیا)، لورن بلان (فرانسه)، دیگو فورلان (اروگوئه)، کارلس پویول (اسپانیا) و دیگو مارادونا (آرژانتین) نام کشورها و ترتیب قرار گرفتن آنها در گروه‌ها را از گوی‌ها بیرون می‌کشیدند.

مهم‌ترین و پرهیجان‌ترین بخش مراسم، پرکردن خانه‌های خالی گروه‌ها بود که به این ترتیب انجام شد و قرعه با ما نامهربانی کرد تا در گروهی سخت قرار بگیریم. البته باید بهتر بگوییم. کافو کاپیتان اسبق تیم ملی برزیل بود که قرعه تیم ملی ایران را انتخاب کرد و ما را در گروه دوم قرار داد.

برانکو: هم ما بدشانس بودیم هم شما

سرمربی کروات پرسپولیس گفت: کسی نمی‌تواند بگوید ایران و کرواسی در گروه آسانی هستند بلکه این دو تیم در دشوارترین گروه‌ها قرار گرفته‌اند. برانکو ایوانکوویچ گفت: به نظر من هم تیم ملی ایران و هم تیم ملی کرواسی در دشوارترین گروه‌های ممکن قرار گرفتند. آرژانتین که همگروه کرواسی شده و تیم اسپانیا که با ایران در یک گروه است،‌ قهرمانان جهان هستند و تیم پرتغال هم قهرمان اروپا شده است. من تیم مراکش را می‌شناسم، به هیچ عنوان نباید این تیم را دست‌کم گرفت. مراکش تیمی است که سرعت تیمی بالایی دارد و بازیکنانش از نظر فیزیکی در شرایط خوبی هستند. به همین دلیل معتقدم که گروه ایران و البته کرواسی اصلا‌ گروه آسانی نیست.

حمید درخشان: صورت کی‌روش هم از این قرعه یخ زد

حمید درخشان سرمربی تیم نفت تهران در واکنش به قرعه سخت ایران در جام‌جهانی گفت: واقعا قرعه سختی است. در گروهی افتادیم که دو‌ تا از بهترین تیم‌های جهان در آن حضور دارند. ضمن این‌که نباید از مراکش به راحتی عبور کنیم.

درخشان این را گفت و ادامه داد: وقتی ایتالیا و هلند به جام‌جهانی نمی‌آیند یعنی این‌که تیم‌های حاضر در این رقابت همه مدعی هستند. شما قیافه کی‌روش را پس از این‌که در این گروه افتادیم دیدید؟ صورتش یخ زد! کار سختی داریم اما همان طور که گفتم در‌ فوتبال چیزی مشخص نیست و‌ نتیجه‌ای را از حالا نمی‌شود پیش‌بینی کرد.

درخشان در پایان‌ درباره سایر تیم‌های آسیایی هم گفت: عربستان و ژاپن خوش‌شانس بودند. فکر‌ می‌کنم ژاپنی‌ها شانس بیشتری برای صعود داشته باشند. در‌ هر صورت برای تیم ملی کشورم آرزوی موفقیت می‌کنم و ‌امیدوارم اتفاق‌های خوبی در‌ جام‌جهانی برای ایران بیفتد.

پژمان جمشیدی: گروه مرگ را گروه زندگی کردیم!

پژمان جمشیدی واکنش جالبی به قرعه ایران‌ در جام‌جهانی از خودش نشان داد و گفت: فکر‌ می‌کنم این‌گروه گروه مرگ بود که ما آسانش کردیم (با خنده). به دو تا از بهترین‌ تیم‌های جهان خوردیم. با این حال باید بازی کنیم. من همیشه به نتایجی که تیم ملی می‌گیرد خوش‌بین هستم و امیدوارم ایران در این گروه سخت هم بدرخشد.

جمشیدی درباره بازی اول‌ ایران که مقابل مراکش‌است گفت: آنها هم تیم خوبی هستند. ایران هم‌ نشان داده حریف دست و‌ پا بسته‌ای نیست. حالا باید اجازه بدهیم جام جهانی فرا برسد تا آن زمان ببینیم که تیم‌ها در ‌چه سطحی از آمادگی هستند؛ اما همه می‌دانیم که اسپانیا و ‌پرتغال از بهترین‌های جهان هستند.

ذوالفقارنسب: در روزهای سخت، بهتریم

بیژن ذوالفقارنسب کارشناس فوتبال کشورمان درباره قرعه ایران گفت: تیم ملی ایران در گروه مرگ جام‌جهانی 2018 قرار گرفته است و حریفان سختی در این گروه داریم؛ اما به نظرم می‌شود با برنامه‌ریزی خوب حتی در این گروه هم حرفی برای گفتن داشته باشیم. به نظرم در سخت‌ترین گروه و به اصطلاح در گروه مرگ قرار گرفته‌ایم. پرتغال و اسپانیا جزو تیم‌های سطح اول اروپا هستند و مراکش هم تیم بسیار خوبی است. البته ایران هم در این گروه چیزی برای از دست دادن ندارد. درست است در گروه بسیار سختی قرار گرفته‌ایم، اما ما ایرانی‌ها همیشه نشان داده‌ایم که در شرایط سخت خوب کار می‌کنیم.

منافی: سخت‌ترین گروه نصیب مان شد

جواد منافی در مورد قرعه‌کشی جام جهانی 2018 روسیه به ما گفت: «قطعا در سخت ترین گروه ممکن قرار گرفتیم. شاید بازی با مراکش برای ایران آسان باشد اما قطعا دیدار با اسپانیا و پرتغال برای مان بسیار سخت خواهد بود. من این نظر را کاملا قبول دارم که ایران در گروه مرگ افتاده اما نباید نسبت به آینده مان
بدبین باشیم.»

همدانی: عربستانی‌ها همیشه خوش شانس هستند

ستار‌همدانی مدافع سابق تیم ملی درباره قرعه‌کشی جام جهانی گفت: باید قبول کنیم که قرعه ما سخت است؛ اما ما هم به تیم کی‌روش دلگرم هستیم. قرعه ما سخت است اما دفاع تیم کی‌روش سخت‌تر است. همدانی درباره قرعه سایر تیمهای آسیایی هم گفت: عربستانی ها طبق معمول خوش شانس بودند اما ژاپنی‌ها از آنها هم خوش شانس تر بودند.

هاشمی نسب: تیم ملی غیرقابل پیش بینی است

مهدی هاشمی نسب در خصوص قرعه کشی جام جهانی 2018 فرانسه به ما گفت: «تیم ملی غیرقابل پیش بینی شده و نمی توانیم بگوییم در بازی با اسپانیا، پرتغال یا مراکش چه نتایجی می گیرد. من برای تیم ملی که کارلوس کی روش ساخته، احترام خاصی قائل هستم چون تیم‌مان شخصیت و پرستیژ خاصی دارد و همین که کسی نمی تواند نتایج مان را پیش بینی کند، برگ برنده ما در این گروه خواهد بود.»

خداداد عزیزی: به مراکش باختیم از گروه لفت بدیم

وقتی از خداداد عزیزی ‌درباره قرعه ایران در ‌جام‌جهانی پرسیدیم، به شوخی گفت: اگه بازی اول را به مراکش باختیم، از گروه لفت بدهیم برگردیم ایران!

او ‌این را گفت و‌ ادامه داد: البته شوخی می‌کنم اما واقعا اگر سه امتیاز از مراکش بگیریم و به اسپانیا نبازیم به نظرم می‌توانیم یک‌ بازی خوب مقابل پرتغال انجام بدهیم. کی‌روش تیم‌ کشور خودش را می‌شناسد و می‌شود از آنها امتیاز گرفت. البته باز هم می‌گویم که همه چیز به بازی با مراکش ربط ‌دارد. در ‌این بازی فقط باید سه امتیاز را بگیریم.

نگاه مارکا به تیم ملی ایران

نشریه مارکای اسپانیا به همگروهی تیم ملی این کشور با ایران در جام‌جهانی 2018 واکنش مثبتی نشان داده است: دومین حریف اسپانیا، ایران خواهد بود؛ تیمی که در ادوار اخیر معمولا جزو تیم‌های صعودکننده به جام جهانی بوده؛ اما بعید به نظر می‌رسد که این تیم بتواند تهدیدی جدی برای مردان خولن لوپتگی باشد. ایران در پنجمین حضور در جام‌جهانی، تحت هدایت سرمربی‌ای قرار دارد که سابقه کار در لیگ ما را دارد و شناخته شده است: کارلوس کی‌روش.

مارکا در ادامه نوشته است: ایران به دنبال آن است که حداقل یک پیروزی کسب کند تا با سر بالا روسیه را ترک کند. روز چهارشنبه 20 ژوئن (30 خرداد) ساعت 20 به وقت محلی در کازان، ایرانی‌ها مقابل اسپانیا محک خواهند خورد.

پویول: ایران را دست‌کم نگیرید

کاپیتان اسبق تیم ملی اسپانیا گفت: ایران تیمی است که بدون باخت راهی جام‌جهانی شد و نباید این تیم را دست‌کم گرفت و بازی مقابل قهرمان اروپا هم برای ما سخت است.

کارلس پویول کاپیتان اسبق تیم ملی اسپانیا که در مراسم قرعه‌کشی جام جهانی حضور داشت در مورد همگروهی با ایران و پرتغال گفت: با قهرمان اروپا و ایران و مراکش همگروه شدیم. پرتغال تیم منسجم و یکپارچه‌ای است که بازی مقابل آنها در هر تورنمنت سخت است. ایران هم تیمی است که بدون باخت راهی جام‌جهانی شده و البته کمتر در دید بوده است.

گروه اول: ‌روسیه، عربستان، مصر و اروگوئه

گروه دوم: پرتغال، اسپانیا، مراکش و ایران

گروه سوم:‌ فرانسه، استرالیا، پرو و دانمارک

گروه چهارم: آرژانتین، ایسلند، کرواسی و نیجریه

گروه پنجم: برزیل، سوییس، کاستاریکا و صربستان

گروه ششم: آلمان، مکزیک، سوئد و کره‌جنوبی

گروه هفتم: بلژیک، پاناما، تونس و انگلیس

گروه هشتم: لهستان، سنگال، کلمبیا و ژاپن

برنامه بازی‌های تیم ملی

ایران - مراکش: ساعت 18:30 روز 25 خرداد 97 در ورزشگاه کرستوفسکی شهر سن‌پترزبورگ

ایران - اسپانیا: ساعت 21:30 روز 30 خرداد 97 در کازان آره‌نا شهر کازان

ایران - پرتغال: ساعت 21:30 روز 4 تیر 97 در ورزشگاه موردوویا آره‌نا شهر سارانسک

بازی افتتاحیه

24 خرداد/ روسیه - عربستان

تقابل جذاب رونالدو و کی‌روش

بی‌شک یکی از جذاب‌ترین دوئل‌های ایران در جام‌جهانی روسیه، تقابل کارلوس کی‌روش با کریس رونالدو است!

این دو با هم قهر هستند و رابطه خوبی با هم ندارند. کی‌روش و رونالدو تا قبل از حذف پرتغال در جام‌جهانی آفریقای جنوبی، رابطه خوبی داشتند. وقتی آنها به اسپانیا باختند رابطه این دو نفر هم تیره شد. پس از آن بازی، رونالدو در مصاحبه‌ای گفت بروید از کی‌روش بپرسید چرا باختیم .... و از آن روز به بعد، رابطه این دو نفر خراب شد. کی‌روش در مصاحبه‌های زیادی گفت که رابطه‌ای با رونالدو ندارد و دلیلی هم نمی‌داند بخواهد به این فکر کند که با او دوست شود یا نه. حالا بعد از هشت سال از آن بازی تاریخی اسپانیا و پرتغال، رونالدو و کی‌روش به هم می‌رسند و قطعا تقابل‌شان جذابیت زیادی خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها