نگاهی به لکسوس lx570 مدل 2017، شاسی بلند دوست داشتنی

لکسوس برند مستقل و تولیدکننده خودروهای لوکس است که در سال 1989 توسط ایجی تویودا مدیرعامل وقت تویوتا تاسیس شد. در آن زمان هنگامی که بسیاری از خودروسازان شرقی تنها به فکر رقابت در بازار محصولات میان رده بودند لکسوس با هدف رقابت با تولیدکنندکان خودروهای لوکس نظیر بنز و به ام و پا به بازار گذاشت.
کد خبر: ۱۰۹۵۸۵۶
نگاهی به لکسوس lx570 مدل 2017، شاسی بلند دوست داشتنی

شاسی بلندهای تولید این شرکت همواره از محبوبیت بالایی برخوردار بوده اند و لکسوس LX570 به عنوان بزرگترین و لوکس ترین کراس اوور این کمپانی جایگاه ویژه ای در بازار به خود اختصاص داده است. نخستین نسل از این خودرو در سال 1995 و بر پایه لندکروزر سری 80 ساخته شد. البته لکسوس LX570 تنها محصولی نیست که بر روی پلتفرم های لندکروزر ساخته می شود و به طور معمول در تولید اغلب شاسی بلندهای این شرکت نظیر لکسوس nx300h و تمام نسل های بعدی LX570 همواره نیم نگاهی به پلتفرم لندکروزر وجود داشته است.

لکسوس LX570 خودرویی است که از قدرت و امکانات رفاهی بیشتری نسبت به تویوتا لندکروزر برخوردار است و در حال حاضر نسل سوم این خودرو که از سال 2007 میلادی تولید می شود با خودروهایی نظیر لوو XC90، آئودی Q7، مرسدس بنز GLS و رنجروور به رقابت می پردازد. لکسوس LX570 در ایران نیز علاقه مندان زیادی دارد و از 2016 فیس لیفت نسل سوم آن نیز وارد بازار شده است.

بررسی طراحی ظاهری

لکسوس LX570 در طراحی ظاهری شباهت بسیاری به کراس اوور کوچک لکسوس یعنی NX دارد. جلوپنجره بزرگ با گوشه های تیز و زوایای تند نخستین وجه اشتراک این دو خودرو محسوب می شود و به دلیل اینکه مشابه آن در هیچ برند دیگری مشاهده نمی شود توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند. البته باید توجه داشت که LX570 به اندازه لکسوس NX از طراحی فانتزی و خطوط حجم دهنده و فرو رفتگی هایی اغراق آمیز برخوردار نیست اما به لحاظ آیرودینامیک چیزی از آن کم ندارد.

سپر لکسوس LX570 که به دلیل ارتفاع زیاد جلوپنجره در ارتفاع پایینی قرار گرفته است با وجود تاثیر مثبت بر آیرودینامیک آن، وزن زیادی به این خودرو تحمیل می کند. البته با توجه به پیشرانه قدرتمندی که بر روی LX570 قرار دارد این اضافه وزن چندان موضوع نگران کننده ای به نظر نمی رسد.

در نمای عقب این خودرو نیز شاهد چراغ های کشیده تر نسبت به مدل های پیشین هستیم. با این وجود طرح ساده سپر این خودرو چندان با نمای روبروی آن همخوانی ندارد که موجب گلایه برخی علاقه مندان به این خودرو شده است.

بررسی طراحی داخلی

LX570 به عنوان لوکس ترین شاسی بند لکسوس شناخته می شود. با این وصف عجیب نیست که با سوار شدن در آن با دنیایی از لوازم و متریال لوکس و با کیفیت مواجه شوید. روکش های چرمی و دو رنگ صندلی و درب ها، ساعت آنالوگ بسیار زیبا، نمایشگر 12.3 اینچی لمسی به همراه با طراحی چوبی داشبورد و کنسول میانی همگی از مواردی هستند که حس لوکس بودن این خودرو را به سرنشینان آن القا می کنند.

ناگفته نماند که با وجود تمام عناصر زیبا و منحصر به فرد موجود در کابین لکسوس LX570، به عقیده برخی طراحی داخلی این خودرو از هیجان کافی برخوردار نیست. البته به نظر می رسد که فرمان خوش دست این خودرو در کنار شیفترهای تعویض دنده پشت فرمان و دسته دنده زیبا با روکش فلزی آن به اندازه کافی حس اسپرت بودن را به راننده لکسوس LX570 القا خواهد کرد.

مشخصات فنی لکسوس LX570

لکسوس LX570 در مدل 2017 خود به یک پیشرانه 8 سیلندر به حجم 5.7 لیتر با 383 اسب بخار قدرت و گشتارو 520 نیوتن متر مجهز شده است که نیروی خود را از طریق یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می کند. شتاب صفر تا 100 کیلومتر این موتور 7.3 ثانیه و حداکثر سرعت آن 220 کیلومتر بر ساعت است که با توجه به وزن این خودرو اعداد قابل توجهی محسوب می شوند. مهندسان لکسوس برای این موتور 222 کیلوگرمی طول عمری نزدیک به 1.3 میلیون کیلومتر را تخمین زده اند. لکسوس LX570 با وجود مصرف سوخت ترکیبی 14.4 لیتری از استاندارد آلایندگی ULEV II برخوردار است.

امکانات رفاهی و ایمنی

از جمله امکانات رفاهی لکسوس LX570 مدل 2017 می توان به گرمکن و سردکن صندلی های ردیف جلو و عقب، سیستم تهویه چهارگانه و مجزا برای سرنشینان جلو و عقب، سیستم صوتی منحصر به فرد با 19 اسپیکر، چراغ های LED خودکار، درب صندوق بار برقی، نمایشگر لمسی مجزا برای سرنشینان عقب، سانروف، تنظیم برقی صندلی های ردیف اول و باز و بسته شدن کامل صندلی های ردیف سوم اشاره کرد.

به لحاظ ایمنی لکسوس LX570 مدل 2017 از تجهیزات کاملی برخوردار است. سیستم ترمز اضطراری، کروز کنترل هوشمند، سنسورهای پارک جلو و عقب به همراه دوربین دید عقب، دوربین 360 درجه، سیستم نمایشگر سر بالا (HUD)، سیستم کنترل کشش و پایداری، ترمزهای مجهز به سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و سیستم تشخیص عابر پیاده از جمله قابلیت هایی هستند که ایمنی سرنشینان را تضمین می کنند.

اگرچه واردات لکسوس LX570 پس از تصویب قانون منع ورود خودروهای بالای 2500 سی سی به کشور ممنوع است اما مدل های قدیمی این خودرو با پلاک ملی در بازار موجود هستند. همچنین نسخه های گذرموقت این خودرو نیز در بازار خرید و فروش می شود. شما می توانید پیش از خرید با استفاده از برنامه قیمت گذاری خودرو در سایت hamrahmechanic از قیمت لکسوس LX570 به طور دقیق مطلع شوید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها