مشورت با کارشناسان خودرو چه سودی دارد؟

خرید و فروش خودروی دسته دوم همواره با مشکلات گوناگونی همراه می شود؛ از نبود مرجع مناسبی برای قیمت گذاری تا عدم اطلاع دقیق از شرایط ظاهری و فنی و نبود ضمانتی پس از انجام معاملات همگی از موانعی هستند که بسیاری از ما را از خرید خودروی دسته دوم باز می دارند.
کد خبر: ۱۰۹۲۹۷۳
مشورت با کارشناسان خودرو چه سودی دارد؟

به گزارش جام جم آنلاین، با وجود عوامل متعددی که بر قیمت خودرو کارکرده تاثیر می گذارند به نظر می رسد که می توان با به کارگیری یک راهکار ساده، ریسک های موجود در این معاملات را کاهش داد و با اطمینان بیشتری به خرید و فروش خودروی دسته دوم پرداخت.

چه عواملی بر قیمت خودرو کارکرده موثر است؟

با توجه به بررسی های صورت گرفته از سوی شرکت همراه مکانیک به عنوان نخستین مرجع رسمی کارشناسی خودرو در ایران برخلاف خودروی صفر که قیمت آن بیشتر با نرخ ارز و قیمت مواد اولیه بستگی دارد، قیمت خودروی کارکرده متاثر از عوامل گوناگونی است که تشخیص آنها گاه کمی مشکل به نظر می رسد. نخستین معیاری که بیشتر ما با آن آشنا هستیم میزان کارکرد یک خودروی دسته دوم است. در واقع هرچه کارکرد خودرو بالاتر رود قیمت آن کاهش می یابد. به طور معمول میزان کارکردی که برای یک خودرو در هر سال در نظر می گیرند نزدیک به 20 هزار کیلومتر است. در نتیجه هرچه میزان کارکرد خودروی مورد نظر شما با این رقم اختلاف داشته باشد تاثیر بیشتری بر قیمت آن می گذارد.

وضعیت ظاهری خودرو نیز دیگر معیار مهم برای خریداران خودرو محسوب می شود. نبود خراش، زنگ زدگی و آثار تصادف در بدنه، نبود رنگ آمیزی در قسمت های مختلف نظیر گلگیرها، درب های جلو و عقب، کاپوت و درب صندوق و سقف خودرو و تمیز و سالم بودن روکش قسمت های مختلف کابین خودرو از جمله عواملی هستند با وجود اهمیت فراوان گاه به دلیل ناآشنا بودن خریداران با مسائل خودرو از دید آنها پنهان می ماند.

افزون بر موارد فوق، شرایط فنی خودرو نیز دیگر موردی است که اغلب خریداران خودروی کارکرده چندان از آن اطلاعی ندارند و این موضوع موجب تحمیل زیان های مالی شدید بر دوش آنها می شود. شرایط فنی خودرو شامل مباحث گسترده ای است که می توان وضعیت پیشرانه، سیستم تعلیق و فنربندی و حتی سلامت رینگ و لاستیک ها را نیز قسمتی از آن دانست. این در حالی است که بسیاری از ما از بررسی و تشخیص سلامت موارد فوق عاجز هستیم. پس چاره چیست؟

مشورت با کارشناس خودرو

بسیاری از ما کارشناسی خودرو را با مقوله ساده ای نظیر معاینه فنی اشتباه می گیریم این در حالی است که بسیاری از موارد مهم در قیمت گذاری خودرو کارکرده در معاینه فنی مورد توجه قرار نمی گیرد و عمدتا در این معاینات به بررسی ایمنی و میزان آلایندگی خودرو اکتفا می شود. این در حالی است که در کارشناسی خودرو بدنه، پیشرانه و سایر شرایط فنی توسط افراد مجرب به دقت مورد بررسی قرار می گیرد تا ارزش واقعی خودرو تعیین شود.

به طور کلی کارشناسی قیمت خودرو به بخش های مختلفی تقسیم می شود. کارشناسی بدنه نخستین و مهمترین بخش کارشناسی خودرو است که مواردی نظیر بررسی شاسی و ستون های خودرو، بررسی رنگ شدگی بدنه خودرو و بررسی تعویض قطعات بدنه مانند درب ها را شامل می شود. در واقع تمامی موارد فوق از چشم یک خریدار پنهان می ماند. در این بین سلامت شاسی و ستون ها به طور مستقیم با ایمنی سرنشینان خودرو ارتباط دارد و وجود هرگونه آسیب دیدگی در آنها باید شما را از خرید خودروی کارکرده مورد نظر منصرف کند.

همچنین امروزه نقاشان و صافکاران خودرو از مهارت فوق العاده ای برخوردار شده اند به گونه ای که تشخیص سلامت بدنه خودرو برای بسیاری از کارشناسان نیز کاری مشکل شده است. این موضوع موجب شده تا کارشناسان خودرو نیز تجهیزات مدرنی برای تشخیص تغییرات صورت گرفته در بدنه خودرو استفاده کنند. همچنین در کارشناسی بدنه، افراد متخصص می بایست نقاط دور از دسترس، قطعات زیر خودرو و قسمت هایی که بیشتر در معرض تغییرات آب و هوایی قرار دارند را بررسی کنند.

با وجود این که در بسیاری از کشورهای پیشرفته تعویض قطعات بدنه امری بدیهی محسوب می شود اما در ایران تعویض قطعات به دلیل کیفیت پایین آنها موجب کاهش چشمگیر قیمت خودرو می شود. این موضوع موجب شده تا کارشناسان خودرو با بررسی کیفیت و نوع رنگ به کار رفته بر روی این لوازم و حتی ضخامت پوشش رنگ آنها با استفاده از تجهیزات مدرن اطمینان خریداران از سلامت بدنه خودرو را حاصل کنند.

کارشناسی فنی خودرو نیز آخرین و البته سخت ترین بخش از کارشناسی قیمت خودرو محسوب می شود که از بخش های مختلفی مانند کارشناسی موتور، گیربکس، جلوبندی و دیاگ تشکیل شده است. این موارد حتی از سوی خریدارانی که کاملا با مسائل فنی آشنا هستند به طور دقیق قابل تشخیص نیست و نیاز به تجهیزات و لوازم مدرن دارد. همچنین کارشناسان خودرو به منظور بررسی هندلینگ خودرو اقدام به تست رانندگی نیز می کنند. این تست به خوبی سلامت ترمزها، سیستم تعلیق، هیدرولیک فرمان و گیربکس ها را نشان می دهد.

استفاده از وب سایت همراه مکانیک به منظور کارشناسی خودرو

شما می توانید به منظور تعیین قیمت خودروی مورد نظر خود از خدمات شرکت همراه مکانیک استفاده کنید. این خدمات تخصصی در محل دلخواه شما و به سرعت (کمتر از 30 دقیقه پس از تماس) انجام می پذیرد و شامل کارشناسی 209 نقطه فنی، بدنه و آپشن های خودرو می شود. همچنین کارشناسان شرکت همراه مکانیک علاوه بر قیمت گذاری دقیق، گزارشی رسمی و مکتوب از خودروی کارشناسی شده در اختیار شما قرار می دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها