بیش از 30 چهره شناخته شده، به عنوان راوی در مستندهای ارسالی به یازدهمین جشنواره سینماحقیقت حضور دارند و گویندگی متن آثار را انجام می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۹۲۲۵۸

به گزارش جام‌جم، در میان آثار ارسالی، نام جمعی از بزرگان شناخته‌شده‌ حوزه سینما به چشم می‌خورد که دیگر میان ما نیستند، اما از صدای آنها برای روایت برخی مستندها بهره برده شده است. عباس کیارستمی، خسرو شکیبایی و شهید سیدمرتضی آوینی سه هنرمندی هستند که از صدای آنها به ترتیب برای روایت مستندهای «عباس کیارستمی»، «جهان را به شاعران بسپارید» و «رهروان فتح» استفاده شده است.

پرویز پرستویی، بهزاد فراهانی، ژاله علو، ثریا قاسمی، فریدون شهبازیان، ایرج راد، امین تارخ، پرویز تناولی، قطب‌الدین صادقی، محمود عزیزی، فاطمه معتمد‌آریا، مهتاب کرامتی، پگاه آهنگرانی، شقایق فراهانی، همایون ارشادی، محمدرضا هدایتی، بهناز جعفری، امیرحسین رستمی و محمد بحرانی نیز هنرمندانی هستند که راوی یا گوینده گفتار متن برخی فیلم‌های مستند متقاضی حضور در یازدهمین جشنواره سینماحقیقت بوده‌اند.

از میان دوبلورهای پیشکسوت هم می‌توان به ناصر طهماسب، پرویز بهرام، داوود نماینده، کیکاووس یاکیده، مریم شیرزاد، مریم نشیبا و اکبر منانی اشاره کرد. امسال ناصر طهماسب با خوانش متن ده فیلم مستند پرکارترین گوینده حوزه‌ سینمای مستند محسوب می‌شود و داوود نماینده با گویندگی نریشن هشت اثر مستند، جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است.

شهرام درخشان گوینده مطرح فیلم‌های مستند نیز مثل سال‌های اخیر، خوانش گفتار متن برخی آثار ارسالی به جشنواره را به عهده داشته است.

محمد صالح‌علا، شهرام شکیبا و امیرحسین مدرس هم مجریانی هستند که امسال با گویندگی متن مستند، در یازدهمین جشنواره سینماحقیقت حضور دارند.

ابوالفضل توکلی هم با سه فیلم مستند با موضوع پیشکسوتان دوبله ایران در جشنواره شرکت کرده است. این سه فیلم درباره‌ غلامعلی افشاریه، محمود قنبری و ناصر ممدوح است که از چهره‌های بنام هنر دوبله ایران هستند.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای 19 تا 26 آذر 1396، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها