بهترین شروع تاریخ قرمزها در لیگ برتر

پرسپولیس رکورد شکست

قبل از یک استراحت 20 روزه، یک پیروزی شیرین خستگی را از تن پرسپولیس‌ها درآورد. تیم برانکو که پنجشنبه هفته گذشته دربی پایتخت را با گل علی علیپور برده بود، دیروز هم با گلزنی این مهاجم و البته یک گل به خودی بازیکن سابقش، کنعانی زادگان که در ترکیب سایپا قرار داشت، با 2 گل تیم علی دایی را شکست داد تا با صدرنشینی به تعطیلات برود.
کد خبر: ۱۰۸۹۲۹۳

پیروزی مقابل سایپا، پرسپولیس برانکو را 23 امتیازی کرد. حالا قرمزها با تعداد بازی برابر نسبت به پارس جنوبی جم در صدر جدول هستند و این می‌تواند آغاز حرکت برای اولین دبل قهرمانی باشد. پرسپولیس هرگز در تاریخ لیگ برتر موفق به دفاع از عنوان قهرمانی خود نشده است، اما این بار ظاهرا با دفعات قبل فرق دارد. تیم برانکو آماده است تا دومین قهرمانی متوالی را در لیگ برتر جشن بگیرد. شروع رویایی این تیم در لیگ هفدهم گویای همین واقعیت است. پرسپولیس با رسیدن به امتیاز 23 در 10 بازی، بهترین شروع خود را در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر رقم زده است.

پرسپولیس در 16 دوره قبلی سه بار قهرمان شده اما هواداران از دو دوره به عنوان دوران طلایی یاد می‌کنند؛ اولی پرسپولیس قطبی در لیگ هفتم و دومی هم همین فصل گذشته که پرسپولیس با برانکو رکورد کسب بالاترین میانگین امتیاز در هر بازی را شکست. با این حال پرسپولیس امسال از هر دو تیم قبلی بهتر نتیجه گرفته است.

پرسپولیس قطبی در پایان هفته دهم 22 امتیاز کسب کرده بود. فصل گذشته هم پرسپولیس با برانکو در پایان بازی دهم دقیقا 22 امتیازی بود و جالب آن‌که هردوی آن تیم‌ها تفاضل گل یکسانی داشتند؛ 9+ .

اما پرسپولیس این فصل، فعلا بالاتر از پرسپولیس قطبی و تیم فصل گذشته قرار دارد. شاگردان برانکو از 10 بازی نخست لیگ هفدهم، ضمن رسیدن به تفاضل گل 13+، 23 امتیاز کسب کرده‌اند که آماری بی‌سابقه است. پرسپولیس در فصل هفتم در پایان هفته یازدهم 23 امتیازی بود. فصل گذشته هم این تیم پس از 11بازی به امتیاز 23 رسید اما حالا شاگردان برانکو این فرصت را دارند که با پیروزی در بازی عقب‌افتاده‌شان مقابل صنعت نفت در تهران، 3 امتیاز از دو تیم رویایی خود در فصل‌های هفتم و شانزدهم فاصله بگیرند. این یعنی همه چیز برای کسب یک قهرمانی مقتدرانه دیگر مهیاست. مگر آن‌که اتفاق خاصی بیفتد. البته 20هفته زمان زیادی است و هنوز دو سوم از مسیر پر پیچ و خم لیگ برتر باقی مانده است. قرمزها فعلا به این دلخوشند که از تیم‌های مدعی تراکتورسازی، استقلال، ذوب‌آهن و سپاهان بیش از 10 امتیاز بیشتر دارند.

استراحت 20 روزه قرمزها

برای تیم برانکو لازم بود تا یک استراحت نسبتا بلند را تجربه کند. آنها در این 70 روز اخیر ضمن انجام 6 مسابقه در لیگ برتر، 4 بار هم برای بازی در لیگ قهرمانان آسیا از کشور خارج شده و یک بازی هم در چارچوب جام حذفی انجام داده‌اند.
11 بازی دشوار در سه جبهه مختلف. ضمن این‌که 10 روز هم بازیکنانش را در اختیار سرمربی تیم ملی قرار داد تا این تیم برای دو بازی دوستانه با توگو و روسیه آماده شود. حالا اگر چه 6 بازیکن پرسپولیس باید از پنجشنبه به اردوی تیم ملی بروند، اما این فرصت برای سایر نفرات این تیم مهیاست تا اندکی بیشتر از ملی پوشان استراحت کنند. بازی بعدی پرسپولیس در لیگ برتر بازی با پدیده در تهران خواهد بود که طبق اعلام سازمان لیگ در پنجشنبه 29 آبان ماه برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها