متهمان سابقه داری که در پوشش مامور قلابی اداره آب و فاضلاب اقدام به سرقت طلا و کتک زدن صاحبخانه و دو فرزندش کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند. تحقیقات از متهمان دستگیر شده ادامه دارد.
کد خبر: ۱۰۸۸۲۰۲
ماموران قلابی اداره آب و فاضلاب دستگیر شدند +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از پلیس آگاهی تهران بزرگ، ۲۰ مهرماه وقوع یک فقره سرقت منزل در روستای ابراهیم آباد به کلانتری ۱۷۶ فشافویه اعلام شد.

با حضور مأمورین در محل و انجام بررسی های اولیه مشخص شد دو سارق در پوشش مأمور اداره آب به در منزل یکی از اهالی روستا مراجعه و در ادامه با ضرب و شتم شدید خانم جوان خانه ( ۲۵ ساله ) که به همراه دو فرزند دو و سه ساله اش در خانه حضور داشته ، اقدام به سرقت طلاهای وی کرده اند و از محل متواری شدند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به عنف منزل و به دستور رئیس حوزه قضایی دادگاه بخش فشافویه، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شاکی با حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان گفت: شوهرم هر روز ساعت ۰۷:۰۰ برای رفتن به محل کارش از خانه می شود و امروز نیز طبق روال همیشگی در همین ساعت از خانه خارج شد ؛ حدودا ساعت ۰۷:۴۵ بود که زنگ خانه به صدا در آمد ! تعجب کردم که چه کسی در این موقع از روز به خانه ام آمده است. آیفون را جواب دادم ؛ شخصی خودش را مأمور اداره آب و فاضلاب معرفی کرد و مدعی شد که برای نوشتن کنتور آب آمده است؛ در خانه را باز کرده و خودم نیز به سمت حیاط خانه رفتم اما ناگهان دو نفر در حالیکه یک نفر از آنها صورتش را پوشانده بود را در مقابل خودم مشاهده کردم؛ قصد فریاد کشیدن داشتم که آنها مرا به سرعت به داخل خانه برده و در آنجا شروع به کتک زدن من کردند؛ آنها رحم نداشتند، با میله ی جارو برقی آنقدر مرا مورد ضربو شتم قرار دادند که دیگر قدرتی برایم نمانده بود؛ پس ازآن تهدید کردند که اگر مجددا درخواست کمک کنم، فرزندانم را خواهند کشت و من از ترس جان فرزندانم سکوت کردم؛ آنها پس از قیچی کردن طلاها داخل دستانم و همچنین سرقت طلاهای داخل خانه، دست و پا و دهانم را با طناب بسته و به سرعت خارج شدند؛ با تلاش فراوان و در حالیکه دیگر جانی برایم باقی نمانده بود توانستم طناب ها را باز کنم و از اهالی محل را در جریان قرار بدهم.

کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی با حضور در محل سرقت به تحقیقات میدانی پرداخته، با توجه به شیوه و شگرد سرقت اطمینان پیدا کردند که سارقین با شناسایی دقیق شاکی و داشتن اطلاعات کامل از نحوه تردد و حضور همسرش اقدام به انجام سرقت خود کردند.

در ادامه رسیدگی به پرونده و با انجام تحقیقات از اهالی روستا، کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی اطلاع پیدا کردند که یکی از همسایگان شاکیه به نام محمد (۳۰ ساله) صبح روز سرقت در پشت بام خانه اش که مشرف به خانه شاکی هم بود، حضور داشته است.

شناسایی و تحقیقات نامحسوس پیرامون وی آغاز شد؛ با انجام اقدامات پلیسی، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از دوستان «محمد» بنام «اسماعیل» (۱۹ ساله) شدند که سوابقش نشان داد پیش از این به اتهام سرقت دستگیر و روانه زندان شده و در حال حاضر بهمراه «محمد» در یک کارگاه تولید مواد اولیه لاستیک سازی، به عنوان کارگر ساده مشغول بکار هستند.

با شناسایی تصویر «اسماعیل» از سوی شاکیه به عنوان یکی از سارقین، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که «اسماعیل» با همدستی «محمد» (همسایه دیوار به دیوار شاکیه) اقدام به طراحی و انجام سرقت نموده و به احتمال بسیار زیاد، سارقی که در زمان سرقت اقدام به پوشاندن کامل صورتش نموده نیز همان محمد است.

با تجمیع اطلاعات، کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در ساعت ۰۴:۰۰ بامداد ۵ آبانماه و در دو عملیات جداگانه در منطقه حسن آباد و روستای ابراهیم آباد اقدام به دستگیری اسماعیل و محمد کردند.

«محمد» و «اسماعیل» پس از انتقال به پایگاه نهم پلیس آگاهی صراحتا به طراحی سرقت و انجام سرقت اعتراف کردند.

محمد در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: داخل محل سکونت ما، دو خانواده هستند که وضعیت اقتصادی آنها نسبت به دیگر اهالی بهتر است یکی از آنها شاکی و همسرش است و دیگری به فاصله چند خانه دورتر از ما زندگی می کند با توجه به اطلاعات دقیقی که از هر دو خانواده داشتیم، اطلاع داشتم که شاکی غالبا در خانه بهمراه دو فرزند خردسالش تنها حضور دارد و شوهرش صبح های زود برای رفتن به محل کارش از خانه خارج می شود پیشنهاد سرقت طلاهای شاکی را با اسماعیل که با هم در یک کارگاه مشغول بکار هستیم مطرح کرده و گفتم: حداقل ۲۰ میلیون تومان طلا در خانه شاکی وجود دارد و واقعا هم وجود داشت چون من بارها شاکی را با طلاداخل دستانش دیده بودم ؛ اسماعیل قبول کرد تا سرقت را انجام دهیم و طراحی سرقت توسط اسماعیل انجام شد.

وی افزود: صبح روز سرقت من به پشت بام خانه رفتم تا اطمینان پیدا کنم همسر شاکی از خانه خارج می شود؛ پس از رفتن همسر شاکی، بهمراه اسماعیل به در خانه شا رفتیم؛ اسماعیل زنگ خانه را زد و به عنوان مامور اداره آب و فاضلاب وارد خانه شدیم و نقشه سرقت را اجرا کردیم.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: در ادامه تحقیقات، متهین اعتراف کردند که طلاجات مسروقه را به قیمت ۱۰ میلیون تومان به خریدار اموال مسروقه در منطقه شهرری فروخته اند که خریدار اموال مسروقه نیز در شهرری شناسایی ، دستگیر و قسمتی از طلاجات مسروقه کشف شد.

سرهنگ کارآگاه حسین زارع ادامه داد: با توجه به شیوه و شگرد متهمین در جعل عناوین مأمورین ادارات خدماتی و احتمال وقوع سرقت های مشابه از سوی آنها، متهمین جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی قرار گرفته و دستور انتشار تصاویر آنها نیز با قرار دادن یک نوار باریک بر روی چشمان آنها از سوی مقام قضایی صادر شده است از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته و یا موفق به شناسایی تصاویر متهمین شدند دعوت می شود برای پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در شهرری – خیابان آستانه مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها