دو برادر که با همدستی دوستشان، شرکت‌های فروش دستگاه‌های معدن‌یاب را مورد سرقت‌های مسلحانه قرار می‌دادند، از سوی پلیس پایتخت دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۰۸۷۲۳۷
دستبـرد 2 برادر به شـرکت‌ها با اسلحه قلابی

به گزارش جام‌جم، ظهر 21 شهریور امسال، سه مرد مسلح از شرکتی خصوصی در خیابان خلیج‌فارس تهران سرقت کردند. با اطلاع پلیس از ماجرا، پرونده‌ای با موضوع سرقت مسلحانه تشکیل و برای رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته به کارآگاهان گفت: ساعت 12 ظهر امروز، سه نفر وارد دفترم شدند و درباره خرید برنج صحبت کردند. سپس به بهانه صرف ناهار از دفتر بیرون رفتند و دو ساعت بعد برگشتند، اما به محض ورود، دو نفر از آنها سلاح کمری‌شان را درآوردند و نفر سوم هم افشانه‌اش را خارج کرد. آنها دست و پای مرا بستند و 30 میلیون تومان وجه نقد و کیف شخصی‌ام را دزدیدند و متواری شدند.

ماموران برای بررسی صحنه جرم به محل سرقت مراجعه کردند و متوجه شدند مالباخته بخشی از ماجرا را کتمان کرده است. او دوباره مورد تحقیق قرار گرفت و این بار گفت به شکل غیرقانونی در زمینه فروش دستگاه‌های معدن‌یاب فعالیت می‌کند و سارقان مسلح هم به عنوان خریدار این دستگاه‌ها به دفتر او مراجعه کرده و چند دستگاه معدن‌یاب به ارزش تقریبی هر کدام 30 میلیون تومانش را دزدیده‌اند.

درحالی که تحقیقات برای شناسایی سارقان ادامه داشت، پرونده مشابه دیگری نیز به پلیس ارجاع و مشخص شد متهمان با شناسایی شرکت‌های محل خرید و فروش دستگاه معدن‌یاب، اقدام به سرقت ده‌ها دستگاه از آنها کرده‌اند. مالباخته دوم گفت: مدتی پیش فردی ناشناس برای خرید چند دستگاه معدن‌یاب به شرکتم آمد. در مرحله اول 600 هزار تومان بیعانه داد، اما وقتی روز بعد همراه دو نفر دیگر برای پرداخت بقیه پول و گرفتن دستگاه‌ها آمدند، ناگهان سلاح کشیدند و پس از بستن دست و پایم، بیش از ده دستگاه دزدیدند و فرار کردند.

سرانجام کارآگاهان با انجام تحقیقات تخصصی، دو برادر 30 و 41 ساله به نام‌های صادق و قباد را در غرب کشور شناسایی و 16 مهر دستگیرشان کردند. در بازرسی از مخفیگاه آنها نیز دو قبضه سلاح کمری کشف شد. این دو برادر در بازجویی‌ها به سرقت مسلحانه از شرکت‌های محل خرید و فروش دستگاه‌های معدن‌یاب اعتراف و همدست خود را معرفی کردند. طولی نکشید او نیز در غرب کشور دستگیر شد. همچنین خریدار دستگاه‌های مسروقه هم در تهران دستگیر و در بازرسی از محل فعالیتش ده‌ها دستگاه معدن‌یاب مسروقه کشف و به پایگاه منتقل شد.

سردار حمیدرضا یاراحمدی، سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: متهمان در ادامه تحقیقات به دو فقره سرقت مسلحانه مشابه دیگر در تهران و کرج هم اعتراف کردند و مالباخته‌ها نیز به پلیس دعوت شدند.

به گفته وی، متهمان با قرار بازداشت قانونی در اختیار پایگاه یکم قرار دارند و تحقیقات تکمیلی برای شناسایی سایر جرایم‌شان در جریان است.

با اسلحه قلابی سرقت می‌کردیم

برادر بزرگ‌تر طراح این سرقت‌هاست. او بعد از این که نقشه سرقت‌ها را کشید، همراه برادرش به تهران آمد و از چهار شرکت سرقت کردند. او در گفت‌وگو با جام‌جم به تشریح سرقت‌های خود پرداخت.

چند وقت است سرقت می‌کنید؟

از خرداد امسال سرقت‌ها را آغاز کردیم.

چطور طعمه‌ها را شناسایی می‌کردید؟

آگهی آنها را در فضای مجازی و روزنامه‌ها می‌دیدیم و به عنوان خریدار با آنها قرار می‌گذاشتیم.

اسلحه را چطور تهیه کردید؟

آنها قلابی بودند. از اسباب‌بازی‌فروشی خریدیم.

چطور سرقت می‌کردید؟

به بهانه خرید به شرکت می‌رفتیم و با تهدید، دستگاه‌های گنج‌یاب را سرقت می‌کردیم. بعد از سرقت دستگاه‌ها را به قیمتی پایین به یک مالخر می‌فروختیم.

چرا دستگاه‌های فلزیاب سرقت می‌کردید؟

کار این شرکت‌ها غیرقانونی بود و فکر می‌کردیم شکایت نکنند.

چقدر از این سرقت‌ها پول به دست آوردید؟

حدود 46 میلیون تومان. البته ارزش دستگاه‌ها بیش از 70 میلیون تومان بود.

فقط در تهران سرقت می‌کردید؟

نه، سه شرکت در تهران و یک شرکت در کرج.

فکر می‌کردید دستگیر شوید؟

نه. ما بعد از هر سرقت به شهر خودمان باز می‌گشتیم. وقتی پولمان تمام می‌شد دوباره می‌آمدیم.

پشیمان نیستی؟

خیلی. من شغل خوبی داشتم و با این کار شغلم را از دست می‌دهم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها