شاید میزبان جام باشگاه‌های جهان تغییر کند

فینال لیگ کشتی صدای همه را درآورد

فینال لیگ کشتی آزاد و فرنگی در کاشان در حالی با قهرمانی تیم‌های بیمه رازی به پایان رسید که اعتراض تیم‌های شرکت‌کننده، تجمیع کشتی‌گیران سرشناس در یک تیم و استقبال کم تماشاگران، از نکات قابل تامل آن بود.
کد خبر: ۱۰۸۷۰۸۲

علاوه بر تماشاگران، غیبت علی اشکانی و محمد طلایی، سرمربیان تیم‌های ملی کشتی فرنگی و آزاد و حتی اعضای کادر فنی محسوس بود. همچنین هیچ ناظری از سوی کادر فنی برای تماشای فینال لیگ به کاشان نیامده بود و فقط چند نفر از اعضای شورای فنی فدراسیون کشتی در سالن مسابقات حضور داشتند.

رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی نیز به دلیل آنچه تداخل برنامه عنوان شده بود در محل مسابقات حاضر نشد و حمید بنی‌تمیم، نایب‌رئیس فدراسیون کشتی، مسابقات را زیر نظر داشت.

میزبانی ضعیف

میزبانی ضعیف رقابت‌ها در کاشان سبب تردیدهایی در خصوص برگزاری جام باشگاه‌های جهان در این شهر شد. کاشان شرایط و امکانات لازم را برای رویدادهایی نظیر فینال کشتی ندارد، چه برسد به جام باشگاه‌های جهان.

این شهرستان فاقد سالنی با امکانات و گنجایش مطلوب است و حتی برگزاری دیدارهای لیگ هم در این شهر امکان‌پذیر نیست. در سالنی که میزبان فینال لیگ بود، به زحمت می‌توان 1000 تماشاگر را روی سکوها فرستاد، ضمن این که باید جایگاه مهمانان داخلی و خارجی، اعضای تیم‌های شرکت‌کننده، خبرنگاران و سایر موارد را نیز در همین سالن کوچک پیش‌بینی کرد.

برخی مسئولان فدراسیون کشتی اعلام کردند، میزبانی کاشان در جام باشگاه‌های جهان با تردید روبه‌روست و ممکن است در نشست‌های آینده فدراسیون، این میزبانی به شهر دیگری واگذار شود.

حمایت از تیم خاص

منابع مالی زیاد یک تیم خاص در لیگ، مسبب نبردی نابرابر در تمام زمینه‌ها می‌شود. این را ابوالفضل باغبان، سرپرست تیم ایزی پایپ می‌گوید و ادامه می‌دهد: بزودی نامه‌ای را به فدراسیون کشتی ارسال می‌کنیم تا مسائل پیش آمده در دیدار فینال لیگ کشتی آزاد توسط کمیته انضباطی فدراسیون بررسی شود. تیم‌داری ما در لیگ کشتی به خاطر این بود که یک گروه مدیریتی مناسب فدراسیون را اداره می‌کنند‌. بنابراین انتظار داریم درخواست ما از سوی فدراسیون مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

وی در باره انتقاد به نبود تماشاگران کاشانی در سالن می‌گوید: همه کسانی که مسابقه فینال را دیدند، شاهد حضور نسبتا خوب مردم با وجود بُعد مسافت سالن تا شهر بودند.

حضور مشکوک

مدیرعامل تیم کشتی فرنگی سینا صنعت ایذه، قهرمان سال گذشته‌ رقابت‌های باشگاه‌های جهان که تیمش در دیدار فینال لیگ برتر کشتی با شکست مقابل بیمه رازی از رسیدن به عنوان قهرمانی بازماند، در نامه‌ای به رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی، خواستار برخورد قانونی با فرشاد بلفکه، فرنگی‌کار وزن 71 کیلوگرم این تیم شد.

احمدپور به حضور این کشتی‌گیر در اردوی حریف اشاره کرده و می‌گوید: او بر خلاف قرارداد رسمی خود با ما عمل کرده است. وی همچنین در این نامه یادآور شده که این کشتی‌گیر در اردوی تیم بیمه رازی مشاهده شده است!

تاسف محمدی

قهرمانی بیمه رازی در کشتی آزاد و فرنگی برای خیلی‌ها دلچسب نبود، زیرا به اعتقاد آنها تجمیع ستاره‌ها در یک تیم، جذابیت لیگ را از بین برده بود. غلامرضا محمدی سرمربی تیم کشتی آزاد بیمه رازی بعد از قهرمانی تیمش و حرف‌هایی که پشت سر این قهرمانی است، می‌گوید: برای چهارمین سال متوالی جام قهرمانی لیگ را بالای سر بردیم اما خیلی‌ها از این موضوع ناراحت هستند. البته من تا زمانی که هستم اجازه نمی‌دهم این صحبت‌ها در کارم تاثیر منفی بگذارد و با تمام وجود برای کسب بهترین نتیجه تلاش می‌کنم.

وی درباره ادعاهای مسئولان تیم ایزی پایپ کاشان مبنی بر دخالت اعضای تیم بیمه رازی در غیبت بعضی کشتی‌گیران این تیم در دیدار فینال توضیح می‌دهد: برای کسانی که تازه به دوران رسیده‌اند و این مسائل بی پایه را مطرح می‌کنند متاسفم. اینها جایگاهی در کشتی ندارند. من با هیچ کشتی‌گیری صحبتی نداشته و ارتباطی ندارم، چون کارم را خوب بلد هستم.

سرمربی تیم کشتی آزاد بیمه رازی ادامه می‌دهد: علی رضا کریمی فقط یک کشتی با ایزی پایپ قرارداد داشت و آن یک کشتی را گرفت و برای حضور در فینال منع قانونی داشت. سعید داداش پور قرار بود برای این تیم دو کشتی بگیرد. کشتی‌گیر سنگین وزن‌شان هم که برنده شد و به حال ما فرقی نمی‌کرد و در نهایت همین نتیجه به دست می‌آمد یا نهایتا با نتیجه 4 بر 4 ما برنده می‌شدیم.

محمدی با انتقاد از غیبت اعضای کادر فنی تیم ملی در سالن برگزاری فینال لیگ می‌گوید: واقعا نمی‌دانم کادر فنی تیم ملی به چه علت در سالن حضور نداشتند تا کشتی‌ها را تماشا کنند؟ اگر این مسابقات برای آنها مهم بود، حداقل ناظر فنی خود را می‌فرستادند تا مسابقات را از نزدیک تماشا کند.

وی در خصوص انتقاد کارشناسان و اهالی کشتی از نحوه میزبانی کاشانی‌ها می‌گوید: میزبانی کاشان برای لیگ کشتی بد نبود، اما شرایط میزبانی جام باشگاه‌های جهان متفاوت است زیرا تیم‌های خارجی و قهرمانان دنیا می‌آیند. اگر کاشان قرار است میزبان شود، باید شرایطش بهتر از اینها باشد.

غیبت خادم

نرفتن کادر فنی تیم‌های ملی آزاد و فرنگی به کاشان از دیگر ایرادهایی است که مربیان به این دوره داشتند. حمید بنی‌تمیم نایب‌رئیس فدراسیون کشتی می‌گوید: باید سرمربی و یا مربیان حضور پیدا می‌کردند. بنی تمیم درباره غیبت رسول خادم،‌ رئیس فدراسیون کشتی هم می‌گوید: برای وی در برنامه‌هایش تداخلی به وجود آمد که نتوانست به کاشان بیاید و من روی مسابقه‌ها نظارت داشتم. بنی‌تمیم درباره میزبانی هم می‌گوید: کاشان تجربه برگزاری چنین رویدادی را نداشت و اگر قرار بر تغییر میزبان جام باشگاه‌های جهان باشد، باید در روزهای آینده تصمیم بگیریم.

هدف، قهرمانی جهان

حسن رنگرز، سرمربی تیم کشتی فرنگی بیمه رازی درباره رقابت‌های تیمش که با قهرمانی به پایان رسید، می‌گوید: خوشحالم با تلاش‌ها و تدابیر فنی زمینه استمرار قهرمانی بیمه رازی در لیگ میسر شد. قطعا راهبرد ما کسب عنوان قهرمانی باشگاه‌های جهان است که با بهره‌مندی از ظرفیت‌ فنی ملی‌پوشان، تقویت اوزان و استفاده از دو کشتی‌گیر مطرح خارجی محقق خواهد شد.

دلایل لایق برای غیبت کادر فنی

رضا لایق، دبیر فدراسیون کشتی با اشاره به اتفاقات کشتی‌های پایانی می‌گوید: هر شکایتی از طرف تیم‌ها به فدراسیون برسد، بدقت توسط کمیته انضباطی بررسی خواهد شد. در ضمن باتوجه به گزارش‌های رسیده از طرف نمایندگان فدراسیون، گویا موضوعات دیگری نیز در زمان برگزاری مسابقات در نحوه ارنج تیم‌ها اتفاق افتاده است که توسط یک کمیته خاص مستندات آن در حال جمع‌آوری است.

لایق در ادامه می‌گوید: قدرت در لیگ نباید انحصاری باشد، بلکه باید میان تیم‌های مختلف توازن داشته باشیم. انتظار داریم کمیته لیگ در این خصوص با برنامه‌ریزی و دقت بیشتری گام بردارد. لایق در مورد غیبت اعضای کادر فنی تیم ملی هم می‌گوید: اعضای شورای فنی ناظر رقابت‌ها بودند؛ البته حضور کادر تیم ملی کشتی فرنگی مناسب و لازم بود و کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد نیز هنوز معرفی نشده‌اند.

خادم دو تابعیتی نیست

رضا لایق درخصوص این‌که گفته می‌شود دوتابعیتی بودن رسول خادم سبب می‌شود او نتواند در انتخابات فدراسیون کشتی شرکت کند، می‌گوید: دوتابعیتی بودن خادم واقعیت ندارد و این مسأله یک شایعه است . او مشکلی برای ثبت‌نام در انتخابات فدراسیون کشتی ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها