حسام نواب صفوی در برنامه «من و شما» شباهت‌هایش به خواننده معروف غیرایرانی را ناخواسته عنوان و تاکید کرد تلاشی برای این شباهت نمی‌کند. البته به خاطر تفکر ضد‌نژاد‌پرستی آن خواننده آثارش را دنبال ‌کرده است.
کد خبر: ۱۰۸۷۰۵۷

وی همچنین گفت نوع پوشش سفید و مشکی همیشگی او نیز در راستای همین تفکرات ضد‌نژاد‌پرستی است. نواب صفوی در ادامه وقتی صحبت از چند‌شغله بودن شد، گفت در دنیا انجام کارهایی مثل خوانندگی و بازیگری در کنار هم خیلی معمول نیست و مردم یکی را می‌پذیرند‌. وی درباره رشته تحصیلی‌اش هم تصریح کرد تحصیل در رشته حقوق نیز نتیجه داشتن پدری بوده که در حوزه قضایی فعالیت می‌کرد.

صداقتی که نوبت چاپ را بالا برد

هوشنگ مرادی کرمانی در برنامه «هزار داستان» راز نوبت‌های فراوان چاپ کتاب‌هایش و استقبال مردمی از آنها را مربوط به صداقت نهفته در آثارش دانست که معمولا در محافل مختلف ادبی نیز بر آن تاکید می‌شود. البته علت دیگر را هم عدم صداقت در بسیاری از آثار دیگر اعلام کرد که واقعیت زندگی را نشان نمی‌دهند و از خود، آدمی بدون ایراد و کامل می‌سازند. این نویسنده به این موضوع هم اشاره کرد که در آثار غربی کمتر شاهد چنین شرایطی هستیم و آدم‌ها ترسی از بیان عیب‌هایشان ندارند. مرادی کرمانی از تاثیر پدربزرگ بر شیوه داستانگویی و عموی کتابخوانش در علاقه به کتاب و ادبیات هم حرف زد و گفت در آثارش بیشتر از هر چیزی از زندگی و آدم‌های اطرافش وام گرفته و مثلا در اثری مثل قصه‌های مجید نیز می‌توان زندگی او را پیدا کرد.

علاقه به کتاب‌های روا‌ن‌شناسی

مهدی فخیم‌زاده در برنامه «کتاب باز» تاثیر کتاب خواندن بر نحوه ایفای یک نقش را این‌گونه توضیح داد که مثلا برای یک شخصیت معتاد حالات عمومی شاید شناخته شده باشد، اما چیزی که نوع اجرا و چگونگی حالات روحی آن را ممکن می‌کند کتاب خواندن و مطالعه است تا نقش و بازیگر به هم نزدیک شوند. زمانی که صحبت از میزان و عناوین کتاب‌هایی که فخیم‌زاده مطالعه کرده شد او پاسخ داد بیشتر به کتاب‌های روا‌ن‌شناسی علاقه دارد چنان‌که نیمی از کتاب‌های مربوط به کتابخانه‌اش نیز در حوزه روا‌ن‌شناسی است که نتیجه‌اش هم ساخت آثاری در این زمینه بوده و فخیم‌زاده این را هم اضافه کرد که کتاب‌های پلیسی زیاد مطالعه می‌کند. نکته جالب این‌که گفت خیلی اهل نگهداری کتاب نیست و به اطرافیان می‌دهد، بنابراین کتابخانه بزرگی هم ندارد.

بازیگری اولویتم نیست

داشتن غرور اولین سوالی بود که شاهرخ استخری در برنامه «من و شما» پاسخگوی آن ‌بود. او گفت در نظرات مردمی معمولا چنین تصوری از رفتارش وجود دارد، اما آدم‌هایی که با او برخورد داشته‌اند نظرشان عوض شده است. البته او در ادامه گفت دنیای سینما و بازیگری کوچک است و به‌طور حتم در این محیط ویژگی‌های رفتاری آدمی مثل او استعلام می‌شود و هر چه بیشتر با گروه‌های جدید کار می‌کند بهتر متوجه واقعیت رفتاری‌اش می‌شوند و تنها یکی دو مورد جزئی در فضای سینما و تلویزیون بوده که باعث دلخوری او و فرد دیگری شده است. نکته قابل تامل حرف‌هایش هم جایی بود که از بیرحمی دنیای سینما و بازیگری گفت و این‌که به آسانی خیلی از افراد را کنار می‌گذارند و به همین دلیل اولویتش نه بازیگری بلکه فرزندش است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها