یک میلیاردر آمریکایی اعلام کرد ترامپ باید به دلایلی مانند سوق دادن آمریکا به آستانه جنگ هسته ای، فقدان عدالت در اف.بی.آی و تهدید به تعطیلی سازمان های رسانه ای که وی با آنها موافق نیست، از کار برکنار شود.
کد خبر: ۱۰۸۵۱۸۴
یک میلیاردر آمریکایی به دنبال استیضاح ترامپ است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، یک میلیاردر کالیفرنیایی به نام تام استیر (Tom Steyer) روز جمعه گفت یک کارزار تبلیغات تلویزیونی به ارزش ده میلیون دلار را در سطح ملی با هدف درخواست برای استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شروع می کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ساکرامنتو، استیر در این تبلیغ تلویزیونی اعلام کرد ترامپ باید به دلایلی مانند سوق دادن آمریکا به آستانه جنگ هسته ای، فقدان عدالت در اف.بی.آی و تهدید به تعطیلی سازمان های رسانه ای که وی با آنها موافق نیست، از کار برکنار شود. استیر در این پیام ویدیویی از بینندگان می خواهد با نمایندگان کنگره حوزه انتخابی خود دیدار و از آنها بخواهند ترامپ را استیضاح کنند.

استیر در این پیام تبلیغاتی می گوید «نمایندگان کنگره و دولت ترامپ می دانند که وی یک تهدید آشکار است که از ثبات فکری برخوردار نیست ولی اختیار استفاده از تسلیحات هسته ای را دارد و با این حال هیچ کاری انجام نمی دهند.» کاخ سفید و کمیته ملی جمهوری خواهان تا کنون واکنشی در قبال کارزار تبلیغاتی استیر نشان نداده اند.

قطعنامه تحریم ترامپ که هفته پیش به وسیله آل گرین نماینده جمهوری خواه تگزاس تهیه شد پیش از طرح در صحن علنی کنگره از دستور کار خارج شد ولی وی قول داد به تلاش خود ادامه دهد. اما دمکرات هایی مانند نانسی پلوسی رهبر اقلیت کنگره و نماینده کالیفرنیا معتقدند تلاش برای استیضاح ترامپ در سطح ملی موثر نیست چرا که در کنگره با شکست مواجه می شود و همچنین می تواند انگیزه ای برای حامیان جمهوری خواهان برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری بعدی باشد. استیر ثروت خود را در راستای اهداف سیاسی مختلف از جمله مقابله با تغییرات آب و هوایی به کار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها