موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

هیچ رئیس جمهوری در هیچ جای جهان نمی تواند برجام را برهم بزند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دقایقی پس از سخنرانی ترامپ درباره برجام و ایران در مقر اتحادیه اروپا میزبان خبرنگاران بود و به پرسش های انها پاسخ داد.
کد خبر: ۱۰۸۲۵۸۶
هیچ رئیس جمهوری در هیچ جای جهان نمی تواند برجام را برهم بزند

به گزارش جام جم آنلاین، فدریکا موگرینی گفت: برجام یک توافق چند جانبه است که از طریق قطعنامه شورای امنیت تایید شد. هیچ رئیس جمهوری در هیچ جای جهان نمی تواند این توافق را برهم بزند. برجام توافقی است که ضمانت می‌کند برنامه هسته ای ایران به مصارف غیرنظامی نرسد.

وی افزود: ایران به تمام تعهدات هسته‌ای خود عمل کرده است. برجام یکی از رکن های اصلی نظام منع تولید سلاحهای هسته ای است. ما یک مسئولیت جمعی داریم که از برجام بخاطر امنیت جمعی خود حمایت کنیم.

موگرینی تاکید کرد: اروپا مشخص و روشن گفته است که برجام سرجای خود باقی خواهد ماند. اروپا اعلام کرده است که از برجام حمایت می کند.

او افزود: آژانس بین المللی انرژی اتمی هشت بار تایید کرده است که ایران به همه تعهدات خود براساس برجام پایبند بوده و از هیچکدام از آنها تخطی نکرده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: مقیاس و محدوده این توافق مربوط به برنامه هسته ای است و از تولید سلاح هسته ای توسط ایران جلوگیری کرده و خواهد کرد. برجام یکی از ستونهای ساختار بین المللی منع اشاعه هسته ای است و حفظ آن بخصوص در این دوره تهدید هسته ای از اهمیت بیشتری برخوردار است و اعتقاد داریم که وظیفه ای جمعی برای حفظ آن برای امنیت جمعی خودمان داریم.

وی افزود: فرایند داخلی آمریکا در پی سخنرانی امروز پرزیدنت ترامپ ، اکنون در دست کنگره آمریکا است اما برجام یک مساله داخلی (آمریکا) نیست بلکه مساله قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد است. جامعه بین المللی و اتحادیه اروپا آشکارا اعلام کرده اند که توافق هسته ای پابرجا خواهد بود و اتحادیه اروپا بطور کامل از این توافق و اجرای کامل تمام شروط آن توسط تمام طرف ها ، حمایت خواهد کرد.

موگرینی تاکید کرد: اتحادیه اروپا در کنار سایر اعضای جامعه بین المللی متعهد به حفظ برجام برای منفعت همه از جمله مردم ایران ، است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها