در فضای مجازی

شیرزنان دفاع مقدس +عکس

آخرین روز هفته دفاع مقدس درحالی امروز به پایان می‌رسد، که طی هفته گذشته نه تنها فضای صدا و سیما که فضای مجازی هم به عطر و بوی شهدای دفاع مقدس و حال و هوای هشت سال جنگ تحمیلی آغشته شده بود.
کد خبر: ۱۰۷۸۰۶۲
شیرزنان دفاع مقدس +عکس

در هفته‌ای که گذشت، تصاویر زیادی در فضای مجازی منتشر شد که زوایای پنهان و پیدای این جنگ و دلاورمردی‌ها و رشادت‌های مردان ایران زمین را به تماشا می‌گذاشت.

یکی از این تصاویر (که البته تصویر ساده و بی پیرایه‌ای هم بود)، عکس شیرزنی بود که یک تفنگ در دست گرفته و کودکی را در آغوش.

این تصویر بهانه‌ای شد برای یادآوری ایثارگری‌های زنان کشورمان در دوران دفاع مقدس.

بر کسی پوشیده نیست که مادران و دختران و همسران این سرزمین، چه فداکاری‌ها که در پشت جبهه انجام نداده‌اند، اما این تصویر یک مساله مهم دیگر را هم یادآوری می‌کند؛ این‌که زنان بسیاری هم در خط مقدم جبهه‌ها حضور داشتند که برخی از آنها به مقام شهادت نایل آمده‌اند.

چه حکایتی دارد این سنگ‌پا‌؟!

یکی از این پست‌های فضای مجازی طی روزهای گذشته بدجور توجه ما را به خود جلب کرد، آن‌هم پستی که عکس یک سنگ‌ پا را به تصویر کشیده و از صادرات این سنگ آتشفشانی خبر داده بود.

این پست و این سنگ‌ پا از آن روی به چشم ما آمد که خبر صادرات آن کلی خوشحال‌کننده است. فکر کنید چند سال پیش یعنی حدود سال‌های 91 اخباری از واردات ده‌ها نوع کالای چینی به کشور منتشر و رسانه‌ای شد که یکی از آن اقلام، سنگ‌پا بود.

حالا فکر کنید بعد از چند سال وقتی می‌شنویم همین سنگ‌پا دوباره در صدر اخبار قرار گرفته و البته این بار به دلیل صادرات چقدر هیجان‌زده می‌شویم و خدا را شکر می‌کنیم، بویژه وقتی در خبر می‌خوانیم در پنج ماه نخست امسال، 34 هزار و 579 کیلوگرم سنگ‌پا به ارزش 956میلیون و 245 هزار ریال معادل 29 هزار و 454 دلار به هشت کشور جهان صادر شده و علاوه بر کشورهای همسایه، کشورهایی چون استرالیا و هلند هم طالب آن بوده‌اند.

تصویری ناب از حرم یار

یکی از تصاویر دیگری که این روزها (با توجه به ایام سوگواری که در آن قرار داریم) در شبکه‌های اجتماعی می‌چرخد و نگاه‌ها را به خود جلب می‌کند و دل‌ها را با خود همراه می‌کند، اولین عکس از حرم امام حسین (ع)، مربوط به 200 سال پیش است.

ضمیمه چمدان جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها