قتل‌های خانوادگی امسال، از بامداد 27 اردیبهشت با قتل هفت عضو یک خانواده در سلماس آغاز شد و رفته‌رفته دامن شهرهای دیگر کشور را گرفت و حالا با گرفتن جان یک مادر و فرزند در ایستگاه تهران توقف کرده است. حوادثی که در چهار ماه اخیر، جان بیش از 30 نفر را گرفته و پیش از هر چیز از افزایش خشونت در جامعه خبر داد و زنگ خطر را درباره جنایت‌های هولناک خانوادگی به صدا در آورد.
کد خبر: ۱۰۷۷۸۰۳

عصر 27/6/96، مشهد

چند ساعت پس از قتل خانوادگی اسلام آباد غرب، کیلومترها دورتر، یکی از ماموران کلانتری مشهد به خانه پدرزنش رفت و همسر خود را از پشت سر مورد اصابت گلوله قرار داد. او به سمت پدرزن و مادرزن خود نیز تیراندازی کرد، اما آنها به طرز معجزه‌آسایی نجات یافتند. عامل حادثه، دقایقی پس از کشتن همسرش به کلانتری برگشت و این بار لوله تفنگ را به سمت خود گرفت و شلیک کرد. زمان حادثه فقط شش ماه از ازدواج او می‌گذشت.

صبح 14/5/96، شیراز

افکار عمومی در شوک قتل عام سلماس فرو رفته بود که یک قتل خانوادگی دیگر، این بار در شیراز سر از رسانه‌ها درآورد. قاتل این حادثه نیز داماد خانواده بود. مرد جوان با چاقو همسر و مادرزنش را کشت و پدرزن خود را نیز مجروح کرد. او در بازجویی‌ها، انگیزه قتل‌ها را در یک جمله خلاصه کرد: مشاجره و اختلافات خانوادگی داشتیم.

تهران در چنبره سه جنایت خانوادگی

مردم تهران، صبح 13 شهریور امسال را با خبر قتل چهار عضو یک خانواده و خودکشی قاتل شروع کردند. قاتل استاد دانشگاه بود. او ابتدا پدر و مادر خود را از شهرستان به تهران کشاند و در دفتر کارش در پاسداران با چاقو کشت. سپس به خانه‌اش در خیابان یخچال برگشت و پس از قتل همسر و پسر چهارده ساله‌اش، با چاقو خودکشی کرد. یک هفته بعد، مردی میانسال در تهرانپارس، چاقو را برداشت و دو دختر 19 و 22 ساله خود را کشت و سپس با خوردن قرص برنج خودکشی کرد. مادر خانواده، 50 روز پیش به دلیل اختلافات خانوادگی خانه را ترک کرده بود. هشت روز بعد از این حادثه نیز، مردی به بهانه مسائل اخلاقی به خانه برادرش در محله نعمت‌آباد رفت و همسر برادرش و برادرزاده چهار ساله‌اش را کشت. در این حادثه پسر 11 ساله خانواده نیز با ضرب چاقو مجروح شد. او قبل از انتقال به اتاق عمل به ماموران گفت: عمویم، مادر و خواهرم را کشت.

شامگاه 28/6/96 ، قزوین

شوک قتل‌های خانوادگی بر چهره روزهای آخر تابستان سایه افکنده بود. این بار مردی در قزوین به دفتر وکالت همسرش حمله کرد و او و برادرش را به گلوله بست. در این حادثه، خانم وکیل کشته شد. متهم نیز هنگام دستگیری مقادیر زیادی قرص برنج خورد و با شرایطی وخیم سر از بیمارستان درآورد.

شامگاه 25/6/96، سمیرم

از قتل خانوادگی شیراز حدود یک ماه گذشته بود که سمیرم اصفهان نیز با قتل سه عضو یک خانواده، تجربه تلخ جنایت مشابه را چشید. مردی در روستای قره‌قاچ پس از مشاجره با خانواده خواهرش، لوله تفنگ را به سمت آنها گرفت و خواهر، شوهرخواهر و خواهرزاده هفت ساله خود را کشت. کارآگاهان، او را پس از چند روز دستگیر کردند. متهم دخالت‌های خانواده‌اش در زندگی‌اش را انگیزه قتل دانست.

ظهر 27/6/96، اسلام آباد غرب

فقط دو روز طول کشید تا تلخی جنایت خانوادگی سمیرم به اسلام‌آباد غرب برسد. مردی 37 ساله در این شهر به دلیل اختلافات خانوادگی با اسلحه شکاری تک لول، همسر و دو دختر چهار و ده ساله خود را کشت و با شلیک گلوله به زندگی خود پایان داد.

بامداد 27/2/96، سلماس

قتل‌های خانوادگی چند ماه اخیر در کشور از بامداد 27 اردیبهشت امسال با وقوع یکی از خونین‌ترین جنایت‌های خانوادگی در سلماس آذربایجان غربی شروع شد. در این روز، هفت عضو یک خانواده با شلیک گلوله از اسلحه داماد به قتل رسیدند. در بین کشته شده‌ها یک نوزاد دو ماهه و یک دختر شش ساله نیز حضور داشتند و متهم پس از دستگیری، انگیزه قتل همه آنها را اختلافات خانوادگی و مسائل مالی اعلام کرد.

یزدان مرادی

حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها