روحانی در دیدار رییس مجلس بلژیک:

تخلفات آمریکا به برجام ضربه می زند

وزرای خارجه ایران و روسیه که در سوچی به سر می‌برند، در جمع خبرنگاران بر ادامه گفت‌وگوهای دوجانبه تاکید کردند.
کد خبر: ۱۰۷۲۷۶۱
ظریف: ایران و روسیه بر غیرقابل مذاکره بودن برجام تأکید کردند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه لحظاتی پیش به همراه محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران حاضر شد.

آقای لاوروف اظهار داشت که گفت‌وگوهای امروز تمام طیف روابط دوجانبه را شامل شده و ضمن تمرکز بر توافقات ماه مارس گذشته بین حسن روحانی و ولادیمیر پوتین، دو طرف بر ادامه کار کمیسیون مشترک اقتصادی، کمیته سطح عالی همکاری‌های صنعتی و همچنین کمیسیون همکاری فنی نظامی تاکید کردند.

وی افزود که در این دیدارها در خصوص واحد اول نیروگاه بوشهر و همچنین احداث واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر صحبت شده است. علاوه بر این در خصوص پروژه‌های بزرگ از جمله برقی کردن راه‌آهن و احداث نیروگاه‌های حرارتی صحبت شد.

به گفته وزیر خارجه روسیه توجه خاصی به مساله سوریه در دیدارهای امروز مبذول گردیده و در خصوص مناطق کاهش تنش بحث شده است.

وی تصریح کرد: نمایندگان در نشست آستانه آتی، کار را در خصوص منطقه کاهش تنش ادلب تمام می‌کنند و مسکو امیدوار است نشست آتی آستانه موفقیت‌آمیز باشد.

وزیر خارجه روسیه به گفت‌وگوهایش با ظریف در خصوص برجام هم اشاره کرد و اظهار داشت که طرف روسی معتقد است ایران تمام تعهداتش را اجرا می‌کند و مدیر کل آژانس هم بارها این مساله را اعلام کرده است.

وی گفت: مساله خزر هم بررسی شد، کنوانسیون رژیم حقوقی در حال ورود به مرحله پایانی است و امیدواریم هفته‌های آینده بتوانیم جلسه شورای وزرای خارجه کشورهای ساحلی خزر را برگزار کنیم.

لاوروف همچنین تاکید کرد که مسکو علاقمند به عادی شدن شرایط در خلیج فارس است. مسکو می‌خواهد کشورهای عربی و ایران امکان گفت‌وگو را برای رفع نگرانی‌ها داشته باشند و به توافقاتی برسند که پایداری این منطقه را تامین کند.

ظریف نیز پس از لاوروف اظهار داشت: احساس کردم پوتین علاقه‌مند به گسترش روابط است و روابط موجود می‌تواند پیشرفتهای بیشتری داشته باشد.

وی از تاکید طرفین بر غیر قابل مذاکره بودن برجام خبر داد و گفت: تاکید کردیم که برجام یک توافق همه جانبه بین‌المللی است و همه باید متعهد باشند.

ظریف ادامه داد: همکاری خوبی برای ایجاد آرامش در سوریه داشتیم. امیدواریم در نشست آستانه توفیقات بیشتری برای ایجاد آرامش و شروع روند سیاسی در سوریه حاصل شود.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: به گفتگوهایمان با لاوروف در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل ادامه می‌دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها