پرواز بلند تلویزیونی جامپر

فیلم سینمایی «جامپر/ جهنده» هم به‌صورت یک مجموعه تلویزیونی درمی‌آید. این مجموعه قرار است به احیای داستان نسخه سینمایی بپردازد و در مقایسه با این فیلم، حال و هوای متفاوتی خواهد داشت.
کد خبر: ۱۰۶۸۰۸۱

کمپانی فوکس قرن بیستم که تهیه‌کننده فیلم سینمایی بود، واحد تلویزیونی خود را مامور تولید مجموعه تلویزیونی آن کرده است. با وجود واکنش مثبت تماشاگران نسخه سینمایی به آن و خبر تولید قسمت دوم فیلم، طی چند سال اخیر اقدامی برای ساخت آن صورت نگرفت. در حالی که تحلیلگران سینمایی این پرسش را مطرح می‌کردند که دومین قسمت جامپر چه زمانی وارد مرحله تولید می‌شود، خبر تولید نسخه تلویزیونی آن منتشر شد. به صورت طبیعی، همه از شنیدن این خبر شوکه شدند. جمی‌بل یکی از دو بازیگر نسخه اصلی، با مجموعه تلویزیونی آن هم همکاری دارد.

محبوبیت در بین تماشاگران

کارگردان فصل اول مجموعه، جولیان سیمپسون است که در بین تماشاگران قاب کوچک نامی شناخته شده و معروف است. او به خاطر کارگردانی درام علمی ـ تخیلی «دکتر هو» شهرت زیادی دارد. قرار است سیمپسون وظیفه کارگردانی تمام اپیزودهای فصل اول را به عهده بگیرد. هنوز معلوم نیست فصل اول در چند قسمت تهیه خواهد شد، اما شنیده می‌شود این فصل حدود ده اپیزود خواهد داشت.

تهیه‌کنندگان مجموعه در حالی صحبت از فصل اول و تولید احتمالی فصل‌های بعدی آن می‌کنند که هنوز مشخص نیست واکنش تماشاگران به فصل اول چگونه خواهد بود. احتمال دارد آنها استقبالی از فصل اول نکرده و راه را برای تولید فصل‌های بعدی ناهموار کنند، اما منتقدان تلویزیونی می‌گویند با توجه به سابقه خوب و موفق سیمپسون، مجموعه‌ای تولید خواهد شد که در بین تماشاگران محبوبیت زیادی کسب خواهد کرد.

هنوز معلوم نیست هایدن کریستنسن که نقش اصلی نسخه سینمایی را داشت، با مجموعه تلویزیونی آن هم همکاری خواهد کرد یا نه. تهیه‌کنندگان مجموعه در این باره سکوت کرده‌اند و خود بازیگر هم در این باره صحبتی نکرده است. به این ترتیب مشخص نیست جمی بل نقش او را در این اکشن
علمی ـ تخیلی تلویزیونی بازی می‌کند یا نه. داستان جامپر درباره جوانی منزوی به نام دیوید است که بر اثر اتفاقی متوجه قدرت و توانایی پنهان خود می‌شود.

مادر دیوید از پنج سالگی او را ترک کرده و دیوید با پدر بیمار و دائم‌الخمر خود زندگی می‌کند. او پی می‌برد که توانایی پرش‌های بلند و طولانی را دارد. به کمک این نیرو و توانایی منحصربه‌فرد، دیوید می‌تواند تا نقاط دوردست پرواز کند و خود را به هر نقطه ای از دنیا که می‌خواهد برساند. برای مثال، او با یک پرش از شهر نیویورک به شهر رم در ایتالیا می‌رود و برعکس، اما این نیروی فوق‌العاده باعث دردسرهای زیادی برایش می‌شود. خیلی زود سر و کله مردی مرموز به نام رولند پیدا می‌شود که هدایت یک گروه تندروی زیر زمینی را به عهده دارد. او و افراد زیر دستش، وظیفه مقابله با دیوید و افرادی شبیه او را دارند. اعضای این گروه زیرزمینی هم از توانایی های ویژه و منحصربه‌فردی برخوردار هستند. دیوید خود را در میان دو گروه درگیر می‌بیند. گروه اول کسانی شبیه خودش هستند و گروه دوم کسانی که در تضاد و جنگ با این گروه هستند. آشنایی دیوید با جوانی به نام گریفین، راه را برای مقابله با کاراکترهای منفی داستان هموارتر می‌کند.

دوست دارم با تلویزیون همکاری کنم

در نسخه سینمایی، ایفای نقش گریفین به عهده جمی بل بود و کریستنسن هم دیوید ماجرا بود. ساموئل ال جکسون بازیگر سیاهپوست و مطرح سینما هم شخصیت بدذات داستان را بازی می کرد. بازی جکسون در مجموعه تلویزیونی جامپر هم مثل کریستنسن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. نسخه سینمایی را داگ لایمن کارگردانی کرد؛ فیلمساز موفقی که «هویت بورن» را در کارنامه‌اش دارد. او مدیر تولید نسخه تلویزیونی است و به عنوان مشاور کارگردان هم با آن همکاری دارد.

کمپانی فوکس اول از او دعوت کرد تا کارگردانی مجموعه را به عهده بگیرد، اما درگیری لایمن در چند پروژه پرسروصدای سینمایی باعث شد این دعوت را رد کند. او می‌گوید: دوست دارم با تلویزیون همکاری کنم، اما قرارداد چند فیلم سینمایی را دارم. طبیعی است نمی‌توانم آنها را نادیده بگیرم. شاید در فصل دوم همکاری نزدیک‌تری با این مجموعه داشته باشم و کارگردانی اپیزودهای آن را به عهده بگیرم. البته خودم از طرفداران مجموعه دکتر هو هستم و می‌دانم سیمپسون کارش را خیلی خوب بلد است. مطمئن هستم او اثری تماشایی و جذاب خلق و ارائه خواهد کرد و تماشاگران بسیار زیادی را پای صفحه کوچک تلویزیون خواهد کشاند.

کیکاووس زیاری

منبع: امپایر آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها