در اعتراض به رویکرد نژادپرستانه کاخ سفید صورت گرفت

نیویورکی‌ها علیه نژادپرستی ترامپ

صدها نفر از مخالفان دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در برابر یکی از برج‌های ترامپ در نیویورک ‏دست به راهپیمایی زده و خواستار استیضاح وی شدند.
کد خبر: ۱۰۶۳۱۴۹

به گزارش یو.اس.ای.تودی صدها نفر از معترضان ضدترامپ در منهتن نیویورک تجمع کردند تا سیاست‌های ‏نژادپرستانه و تبعیض‌آمیز رئیس‌جمهور آمریکا را محکوم کنند.‏ راهپیمایان شعار می‌دادند نه به ترامپ، نه به کوکلوس کلان، نه به آمریکایی فاشیستی.‏ آنها همچنین با شعارهای خود خواستار استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا شدند.‏

این راهپیمایی در حالی برگزار می‌شود که موضع رئیس‌جمهور آمریکا در قبال فعالیت گروه‌های نژادپرست و ‏حوادث شهر شارلوتزویل جنجال تازه‌ای در آمریکا به وجود آورده است.‏ دونالد ترامپ در ساعت‌های اولیه پس از به خشونت کشیده شدن تظاهرات شارلوتزویل به دست گروه‌های نژادپرست، به این حادثه واکنش نشان داد‎. وی در پیامی توییتری ضمن دعوت به اتحاد و محکوم کردن همه انواع خشونت، نوشت: هیچ جایی برای چنین خشونتی در ‏آمریکا وجود ندارد‎.

اما پس از آن‌که ورود یک خودرو به داخل جمعیت مخالفان تظاهرات یک کشته و 19 زخمی برجای گذاشت، ترامپ در پیام دیگری پس از بیان برنامه‌هایش، درباره این حادثه تنها به این عبارت «اما شارلوتزویل ‏ناراحتم کرد» بسنده کرد. وی در تقبیح این حادثه و محکوم کردن گروه‌های راستگرای افراطی و نژادپرست قاطعانه عمل نکرد.

در همین رابطه به گزارش تارنمای خبری هیل، خانم «گون مور» عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا اظهارات روز سه‌شنبه ترامپ در حمایت از تظاهرکنندگان حامی برتری سفیدپوستان را شاهدی بر عدم کفایت وی برای تصدی ریاست جمهوری آمریکا توصیف کرد. خانم مور تنها نماینده کنگره آمریکا نیست که خواستار برکناری ترامپ شده است. «مکسین واترز»، «برد شرمن» و «ال گرین» سه نماینده دموکرات دیگر نیز پیشتر خواستار استیضاح و برکناری وی شده بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها