تیم های رئال مادرید و بارسلونا بامداد پنجشنبه در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو در حالی دیدار برگشت ال کلاسیکو را برگزار خواهند کرد که کهکشانی ها روی کاغذ شانس بیشتری را برای قهرمانی در سوپر جام اسپانیا دارند.
کد خبر: ۱۰۶۳۱۱۹
جنگ ستارگان؛ شادی و غم در سانتیاگو برنابئو

به گزارش جام جم آنلاین، تنها چند روز از ال کلاسیکو جنجالی و حساس 13 آکوست (22 مرداد) (دیدار رفت سوپر جام اسپانیا) نگذشته، بامداد پنجشنبه، 17 آگوست (26 مرداد) باید برای معلق ماندن از شادی و غم در بین زمین و آسمان ، خودمان را آماده کنیم.

رئال مادرید در دیدار رفت سوپر جام اسپانیا، در حالی که 10 نفره بود توانست با درخشش کریستیانو رونالدو و مارکو آسنسیو، بارسلونا را در خانه خود یعنی نیوکمپ با نتیجه 3-1 شکست دهد، دیداری که اتفاقات و مسائل حاشیه ای آن بی شک بخش مهمی از حواشی را یک تنه به خود اختصاص داده بود.

ریکاردو دو بورگاس قاضی دیدار رفت، به گونه ای اشتباهاتش بر روی بازی دو تیم تاثیر گذار بود، که شاید مثال آن را طی چند سال اخیر ندیده بودیم، اشتباهاتی که تاثیرات منفی آن بر روی رئال مادرید و کریستیانو رونالدو در لالیگا هم خود را بروز خواهد داد! چرا که اخراج اشتباه ابر ستاره ی رئالی ها موجب شد تا او کنترل خود را از دست بدهد و با هل دادن داور، به 5 جلسه محرومیت از همراهی رئال مادرید همراه شود.

از همه این ها گذشته بارسلونا به لحاظ فنی در دیدار رفت ال کلاسیکو به هیچ عنوان آن طراوت و شادی و روح بزرگ خود را در دیدار برابر رئال مادرید نداشت، به نوعی که بی انگیزگی و عدم اعتماد به نفس از سوی آبی اناری ها از کوچکترین تا بزرگ ترین دوئل ها قابل مشاهده بود!

بازیکنان بزرگی که هر کدام می توانند در میدان های بزرگ یک کلید برای تمام درهای بسته باشند، در دیدار برگشت رفت ال کلاسیکو به سادگی از صحنه بازی محو شده بودند و تنها شاهد دوندگی بی امان آنها در میدان بودیم؛، دوندگی که با تفکرات و هوش زیدان به خوبی مهار شده بود و مادریدی ها با آمادگی بالای خود نسبت به حریف دیرینه شان، که در شرایط نا مطلوب مدیریتی و روحی و فنی قرار دارند، پیروزی را از آن خود نمایند.

دیدار برگشت ال کلاسیکو دوئلی دیگر برای جنگ ستارگان خواهد بود، جنگی که می تواند مادرید را سکوی پرتاب برای ارنستو والورده تازه وارد شده نماید ، البته باید در نظر داشت که مرد تازه وارد بلوگرانا هنوز دید چندانی از شرایط فنی تیم و تجربه زیادی از میادین بزرگ در سطح بالا ندارد و چندان نمی توان تقصیرات را به گردن او انداخت.

رئال مادرید اما تیمی است که توانسته برای دو بار پیاپی به دو افتخار اروپایی دست پیدا کند و به لحاظ تجربه میادین بزرگ بی شک روحیه آماده تری نسبت به تیم حال حاضر ارنستو والورده دارد و می تواند از داشته های خود بهره بهتری نسبت به حریف طوفان زده خود ببرد، اما همانگونه که در قبل تر گفتیم، بارسلونا را هرگز دست کم نگیرید! آنها همان مار افعی هستند که توانستند کامبک تاریخی را برابر پاری سن ژرمن رقم بزنند!

غایب بزرگ

دیدار برگشت رئال مادرید و بارسلونا در حالی باید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برگزار شود که رئال مادرید مرد تاریخ ساز خود را در خدمت نخواهد داشت، کریستیانو رونالدو غایب بزرگ رئال مادرید است که فقدانش قطعا ضربه بزرگی به نوک پیکان خط حمله رئال خواهد زد، و البته که بازگشت لوکا مودریچ می تواند خبر خوشحال کننده برای کهکشانی ها باشد تا کمربند خط میانی مادریدی ها قدرتمند تر و منسجم تر از دیدار رفت باشد.

مسی تنها

اما در آن سوی میدان، خط میانی بارسلونا ضعیف تر از گذشته خواهد بود، چرا که آندرس اینیستا 33 ساله به دلیل مصدومیت در لیست 18 نفره بازیکنان بارسلونا قرار نگرفته است تا در غیاب وی ، لیونل مسی سوپر استار آرژانتینی آبی اناری ها وظیفه رهبری بازیکنان تیم را در زمین بر عهده داشته باشد، بارسلونا دیگر غایبانی همچون آردا توران، داگلاس ، و رافینیا را نیز در ترکیب خود دارد که دست والورده را بر روی نیمکت بسته تر کرده است.

قضاوت این دیدار حساس بر عهده خوزه سانچز مارتینز خواهد بود، داوری که قضاوت هایش به مراتب از قاضی دیدار رفت ال کلاسیکو، یعنی ریکاردو دو بورگاس بهتر و با کیفیت تر است و در لحظات مهم تاثیرات معمولا درستی را می گیرید، چرا که اتحادیه فوتبال اسپانیا او را در رنکینگ A داوری خود قرار داده و با نمره 86 از 100 امتیاز ممکن او را جز برترین های امر داوری خود می داند.

ترکیب احتمالی دو تیم:

رئال مادردید : ناواس، واران، راموس، کارواخال، مارسلو، کاسمیرو، مودریچ، کروس، ایسکو، بیل، بنزما
بارسلونا : تراشتگن، اومتیتی، پیکه، الیکس ویدال، آلبا، بوسکتس، راکیتیچ، آندره گومز، دنیس سوارز، مسی، لوییس سوارز

نکته جالب در ارتباط با ال کلاسیکو بامداد پنجشنبه آمار های رو در روی تیم است که در 28 دیدار گذشته این دو تیم از سال 2010 تا کنون ، دست برتر با بارسلونا است، سهم کاتالان ها 12 پیروزی و سهم کهکشانی ها 9 پیروزی بوده است! و در مجموع 7 بازی میان دو تیم به تساوی انجامیده است!

به قاطع ترین پیروزی بارسلونا از 6 فصل پیش تا کنون می توان به پیروزی 5-0 آبی اناری ها در تاریخ 29 نوامبر 2010 اشاره کرد که در نوع خود تحقیری سخت برای رئالی ها محسوب می شود، و در آن سو رئال مادرید قاطع ترین پیروزی اش به برد 3-1 در تاریخ 25 اوکتبر 2014 باز می گردد که در قاطع ترین پیروزی نیز دست برتر با بارسایی هاست.

منبع: ورزش 11

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها