مرد افغان که به خاطر طلب یک میلیون و 500 هزار تومانی دوستش را به قتل رسانده و از کشور فرار کرده بود، پس از بازگشت به ایران دستگیر شد.
کد خبر: ۱۰۶۱۶۲۶

به گزارش جام‌جم، 22 شهریور سال گذشته راننده یک دستگاه تریلر در جاده قدیم قم ـ منطقه حسن آباد، هنگام کنترل لاستیک‌های خودرو با جسد فردی حدود 50 ساله در کناره‌ جاده روبه‌رو شد و بلافاصله موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع داد.

با حضور ماموران کلانتری 176 حسن‌آباد در محل و بررسی‌های اولیه مشخص شد متوفی بر اثر اصابت ضربات جسم تیز به ناحیه‌قفسه سینه به قتل رسیده است.

در ابتدای تحقیقات کارآگاهان متوجه شدند در بازرسی اموال به دست آمده از مقتول هیچ‌گونه مدارکی برای شناسایی هویت وی کشف نشده و جسد به صورت ناشناس به پزشکی قانونی منتقل شد.

سرانجام پس از گذشت چند روز از زمان کشف جسد و با مراجعه اعضای یک خانواده به کلانتری شهریار و طرح شکایت با موضوع فقدان فردی با مشخصات ظاهری جسد کشف شده در منطقه حسن‌آباد، هویت جسد ناشناس به نام اسماعیل 45 ساله، تبعه افغانستان شناسایی شد.

شناسایی عامل جنایت

در تحقیقات از اعضای خانواده مقتول، کارآگاهان پی بردند مقتول در زمینه پیمانکاری ساختمان فعالیت داشته و از چندی پیش به‌واسطه اعتیاد شدیدی که به مصرف موادمخدر پیدا کرده دچار مشکلات شدید مالی شده به‌گونه‌ای که چند نفر به‌عنوان طلبکار بار‌ها برای وصول طلب خود به در خانه‌ مقتول مراجعه کرده و با وی مشاجره لفظی داشته‌اند.

با تحقیقات میدانی و اقدامات پلیسی، کارآگاهان متوجه شدند مقتول آخرین بار با یکی از طلبکارانش به نام عبدالله 36 ساله تبعه افغانستان مشاهده شده است. در تحقیقات تکمیلی محل کار عبدالله در محدوده‌ یک کارگاه خرید و فروشِ مصالح ساختمانی در شهرستان شهریار، منطقه وحیدیه شناسایی شد. با مراجعه به این محل و انجام تحقیقات میدانی، کارآگاهان اطلاع یافتند عبدالله همزمان با قتل اسماعیل، از کشور خارج و به افغانستان متواری شده است.

دستگیری قاتل

اوایل مرداد امسال، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی متوجه شدند عبدالله پس از حدود یک سال به‌صورت غیرقانونی وارد ایران شده و در حال حاضر در شهرستان شهریار تردد دارد. بلافاصله اقدامات پلیسی آغاز و سرانجام عبدالله روز جمعه دستگیر شد و در همان تحقیقات اولیه به ارتکاب جنایت اعتراف و انگیزه خود از جنایت را وصول طلب یک میلیون و 500 هزار تومانی خود از مقتول عنوان کرد.

متهم به کارآگاهان گفت: من با مقتول کار می‌کردم؛ آن زمان نیسان داشتم و جابه‌جایی‌ مصالح ساختمانی مقتول را برایش انجام می‌دادم تا این که میزان بدهی او زیاد شد؛ من همیشه به مقتول می‌گفتم پول بدهد، اما او هربار مدعی می‌شد پولش را از پیمانکار نگرفته، در حالی که می‌دانستم او پول می‌گیرد و خرج مصرف موادش می‌کند؛ چندبار به در خانه مقتول رفتم و حتی اعضای خانواده اش نیز من را دیدند. روز حادثه از طریق تماس تلفنی یکی از دوستان متوجه شدم اسماعیل مبلغ قابل توجهی پول گرفته است. بلافاصله سراغش رفتم تا طلبم را از او بگیرم. به او گفتم پولم را بده، اما او دوباره مدعی شد پولی ندارد.زمانی که اسماعیل اصرار مرا برای گرفتن پول دید، گفت، اگر پول می‌خواهی باید به حسن‌آباد برویم تا از کسی پول بگیرم؛ قبول کردم تا همراه مقتول به حسن‌آباد برویم، اما زمانی که به حسن‌آباد رسیدیم، ناگهان مقتول ادعا کرد اصلا تو طلبی از من نداری؟! من که عصبانی شده بودم با او به صورت لفظی درگیر شدم که او به من فحاشی کرد.

ناگهان مقتول با چاقو ضامن دار به سر و کتف من ضربه زد؛ من نیز از زیر صندلی راننده یک چاقو بیرون کشیده و چند ضربه به قفسه سینه‌ او زدم؛ مقتول از خودرو پیاده شد و به کنار جاده رفت و بی‌حال شد. او را دنبال کردم، ناگهان برگشت. فکر کردم می‌خواهد مرا با چاقو بزند، او را هل دادم و مقتول روی زمین افتاد و من چند ضربه دیگر به قفسه سینه‌اش زدم و از محل فرار کردم.

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر شد و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها