رژیم صهیونیستی در برابر فلسطینی‌ها تسلیم شد

نماز پیروزی در مسجدالاقصی

ده روز مقاومت سرسختانه فلسطینی‌ها نتیجه داد و مقامات صهیونیستی را مجبور ساخت علاوه بر گیت‌های بازرسی، دوربین‌های نصب شده در حریم مسجدالاقصی را جمع‌آوری کنند. این پیروزی بزرگی برای فلسطینی‌ها بود و گروه‌های مقاومت از جمله حزب‌الله لبنان آن را به مبارزان فلسطینی تبریک گفتند. به محض برداشتن تدابیر امنیتی صهیونیست‌ها هزاران فلسطینی تکبیرگویان خود را به مسجدالاقصی رساندند تا این پیروزی را جشن گرفته و نماز شکر به جا آورند. روز گذشته نیز به‌رغم تدابیر امنیتی چند ساله، هزاران فلسطینی با حضور در مسجد الاقصی نماز جمعه را با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار کردند.
کد خبر: ۱۰۵۶۱۶۷

به گزارش الجزیره، پنجشنبه گذشته هزاران شهروند فلسطینی برای اولین بار بعد از دو هفته موفق شدند وارد مسجدالاقصی شوند. دو هفته پیش با وقوع یک عملیات استشهادی، رژیم صهیونیستی تدابیر امنیتی شدیدی اتخاذ کرد و با نصب گیت‌های الکترونیکی مانع از ورود شهروندان فلسطینی شد. در پی این اقدام، علما و روحانیون قدس اشغالی از مردم خواستند تا زمانی که صهیونیست‌ها این موانع را برندارند، از ورود به مسجدالاقصی خودداری کنند.

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد پنجشنبه پل‌ها و موانع آهنی در مقابل باب الاسباط در اطراف مسجدالاقصی را برداشتند و به‌دنبال آن علما و روحانیون قدس اشغالی از مردم خواستند برای ادای نماز وارد مسجدالاقصی شوند. پنجشنبه مناطق مختلف قدس اشغالی صحنه جشن و سرور فلسطینی‌ها در پی برچیده شدن موانع آهنی و دوربین‌ها بود.

مراجع دینی فلسطینی تاکید کردند: اشغالگران حق ندارند در هیچ گونه اموری که مربوط به مسجدالاقصی است، دخالت کنند زیرا مسئولیت این امور تنها به عهده اداره اوقاف فلسطین است. آنها همچنین مخالفت خود را با تعیین محدودیت سنی برای افرادی که می‌خواهند وارد مسجدالاقصی شوند، اعلام کردند.

اعتراف اسرائیل به شکست

نفتالی بینت، وزیر آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی ضمن تشبیه شکست تل‌آویو در مسجدالاقصی به عقب‌نشینی نظامیان این رژیم از مرزهای لبنان در سال 2000، گفت: اسرائیل برابر فلسطینی‌ها تسلیم شد. به گزارش خبرگزاری فلسطینی (سما)، نفتالی بینت بشدت از تصمیم تل‌آویو در برچیدن گیت‌های الکترونیکی و دوربین‌های نصب شده در ورودی‌های مسجدالاقصی انتقاد کرد. وی افزود: اسرائیل از بحران الاقصی، ضعیف خارج شد. این امر قدرت بازدارنگی اسرائیل را تضعیف کرد.این مقام صهیونیستی گفت: اسرائیل با اتخاذ این تصمیم، به جای اعلام حاکمیت تل‌آویو بر مسجد الاقصی، برابر فلسطینی‌ها تسلیم شد. بینت پیش‌بینی کرد که اقدامات خشونت‌آمیز علیه رژیم صیهونیستی طی روزهای آتی افزایش یابد. وی ادامه داد: عقب‌نشینی از یک تصمیم راهبردی علاوه بر این‌که قدرت بازدارندگی اسرائیل را کاهش می‌دهد، ابعاد منفی بلندمدتی به دنبال خواهد داشت. وی با اشاره به تشییع پیکر سه جوان فلسطینی که در درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی در مسجد‌الاقصی شهید شدند، گفت: ابتدا صحبت از حضور 60 نفر در این مراسم بود، اما هزاران تن از ساکنان منطقه ام‌الفحم با دیدن عقب‌نشینی اسرائیل از الاقصی در این تشییع جنازه شرکت کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها