سران بارسا این روزها در کنار تلاش‌های خود برای متقاعد کردن نیمار به ماندن در این تیم، در جبهه دیگری به دنبال این هستند که خط هافبک خود را تقویت کنند. آنها از چند ماه پیش برای به خدمت گرفتن مارکو وراتی، هافبک پاری‌سن ژرمن دست به کار شدند اما تلاش‌هایشان نتیجه نداد و حالا به گزینه مطرح دیگری فکر می‌کنند. فیلیپ کوتینیو برزیلی، بازیکنی است که بارسا تمایل زیادی به آوردن او به نوکمپ دارد.
کد خبر: ۱۰۵۴۸۷۸

ستاره برزیلی لیورپول، چهارمین سال حضورش در این باشگاه را پشت‌سر می‌گذارد و رهبر خط میانی این تیم محسوب می‌شود. طبق گزارش میرر، لیورپول چند روز پیش اولین پیشنهاد بارسا برای کوتینیو به ارزش 72 میلیون یورو را رد کرد، اما به نظر می‌رسد بارسا نمی‌خواهد به همین راحتی قید این بازیکن را بزند. حالا گفته می‌شود دومین پیشنهاد بلوگرانا به ارزش 89 میلیون یورو به آنفیلد رسیده است.

در همین راستا لوبو کاراسکو، کارشناس فوتبال مشهور موندودپورتیوو نیز در توئیتر خود تایید کرد که بارسا تلاش دوباره‌ای را برای جذب کوتینیو آغاز کرده است.

اصرار بارسلونا با وجود مخالفت‌های متوالی کلوپ با فروش کوتینیو در نوع خود جالب است. یورگن کلوپ، سرمربی آلمانی لیورپول دو روز پیش راجع به کوتینیو گفته بود: خوشحالم که هیچ بازیکنی را از دست نداده‌ایم و تنها تمرکز ما روی بازیکنانی است که به جمع ما اضافه خواهند شد. بارها گفته‌ام که کوتینیو فروشی نیست و وقتی روی موضوعی اصرار دارم، باید آن را جدی بگیرید.» در این میان کارشناسان می‌گویند اصرار بارسا برای جذب کوتینیو به این دلیل است که آنها می‌خواهند از هم‌اکنون جانشین مناسبی برای میراث ژاوی و اینیستا در خط میانی خود پیدا کنند.

فروش‌های سرشناس لیورپول

از سوی دیگر اگر کوتینیو با این مبالغ به بارسا بیاید، باید او را وارد لیست بازیکنانی وارد کرد که طی سال‌های اخیر با مبالغی هنگفت از آنفیلد رفته‌اند.

در بالای این لیست لوئیس سوارز قرار دارد که سال 2014 با قراردادی 75 میلیون یورویی از آنفیلد به نوکمپ آمد. او در حالی لیورپول را ترک کرد که در آن فصل با زدن 31 گل، سال درخشانی را در آنفیلد پشت‌سر گذاشت. البته این انتقال موجب درخشش بیشتر سوارز طی سال‌های اخیر شده و حتی او در اولین فصل حضور خود در بارسا، 40گل به ثمر رساند.

یکی دیگر از بازیکنانی که فروش او پول فراوانی برای لیورپول به همراه داشت، فرناندو تورس بود که سال 2011 با 50 میلیون یورو به چلسی رفت. البته این انتقال به هیچ وجه برای تورس خوش یمن نبود و مصدومیت‌های پی‌درپی و بیرون ماندن از ترکیب موجب شد این مهاجم اسپانیایی هرگز نتواند موفقیت‌هایش را در استمفوردبریج تکرار کند. در روزهایی که سوارز آنفیلد را ترک کرد، یک بازیکن دیگر در ترکیب لیورپول بود که بازی‌های درخشانی داشت. بسیاری از طرفداران لیورپول اگرچه از رفتن سوارز ناراحت بودند، اما حضور رحیم استرلینگ برایشان یک امیدواری بود. با این حال استرلینگ یک سال بعد و در 2015 آنفیلد را به قصد من‌سیتی ترک کرد و با انجام چند مصاحبه نسنجیده به چهره‌ای منفور در بین طرفداران لیورپول تبدیل شد. سال اول حضور او در من‌سیتی با نوسان همراه بود، اما با آمدن پپ گواردیولا، استرلینگ سال گذشته بازی‌های درخشانی در کنار بازیکنانی همچون لروی سانه و گابریل خسوس انجام داد.

با این اوصاف حالا باید منتظر ماند و دید کوتینیو ادامه درخشش در لیورپول را انتخاب می‌کند، یا رفتن به تیمی که آرزوی هر بازیکنی در این روزهای فوتبال است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها