یک عکس، یک متن

تفریح خشن

فستیوال گاوهای خشمگین در «پامپلونا» در حالی از چند روز قبل آغاز شده که همچنان شماری در جریان فرار از مقابل گاوهای خشمگین یا در صحنه نبرد ماتادورها و گاوها مجروح می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۵۰۶۵۲

به گزارش فرادید، فستیوال تاریخی و مشهور «سن فرمین» از سال 1591 به‌ صورت سالانه و از 6 تا 14 جولای در شهر پامپلونای اسپانیا برگزار می‌شود و میلیون‌ها نفر از نقاط مختلف جهان برای دیدن این فستیوال به اسپانیا سفر می‌کنند. جشن رهاسازی و دویدن گاوهای خشمگین در میان جمعیت از بین کوچه‌های تنگ و باریک حدود 9 ساعت ادامه دارد. حدود 300 پلیس وظیفه حفظ امنیت در طول برگزاری این فستیوال را به عهده دارند و در پایان هر روز مسابقه، گاوها کشته می‌شوند. معمولا در جریان برگزاری این مسابقه شماری از شرکت‌کنندگان زخمی و در مواردی نیز کشته می‌شوند.

عکس‌های مادر و دختر خلاق

یک مادر هنرمند به نام آلیا چاگارار برای این که از عکس‌های یکنواخت خسته شده است و می‌خواهد عکس‌های شیک هنری و شگفت‌انگیزی بگیرد، دست به اقدامی جالب زده است.

این مادر خلاق با دختر سه ساله‌اش استفانی بازی با غذا را جزو یکی از سرگرمی‌های روزانه خود قرار داده‌اند. چاگارار به دخترش می‌گوید اول یک ژست بگیرد سپس با نگه داشتن قطعه‌ای از میوه، سبزیجات، هندوانه، گل کلم و گل‌های رنگارنگ زیبا با فاصله‌ای نزدیک به دخترش سعی می‌کند این عکس‌های متبحرانه را طوری جلوه دهد که انگار لباس دخترش از جنس مواد غذایی است.

او این عکس‌ها را در صفحه اینستاگرام خود در معرض دید کاربران قرار داده که مورد توجه قرار گرفته است. در حال حاضر صفحه اینستاگرام این مادر خلاق بیش از 22 هزار دنبال‌کننده دارد.

متفقین در جاده‌‌های ایران

پس از آن که در ژوئن 1941 یعنی تیرماه 1320 شمسی نیروهای آلمان نازی به رغم پیمان عدم تخاصم به شوروی حمله کردند، تنها یک راه برای رساندن آذوقه و مهمات به شوروی مانده بود و آن هم ایران بود.

به گزارش فرارو، در آن زمان هنوز مسیر دریایی تا خلیج فارس در کنترل نیروی دریایی بریتانیا بود و راه‌های جاده‌ای و راه‌آهن ایران نیز از جنوب تا شمال بتازگی به کمک مهندسان آلمانی ساخته شده بود، لذا این انتخاب برای متفقین گزینه مطلوب بود. علاوه بر این آنها می‌توانستند از ارزاق و آذوقه مردم ایران هم برای کمک به جبهه شوروی استفاده کنند؛ اقدامی که به بحران و قحطی در ایران منجر شد.

«نیک پارینو» عکاس و خبرنگار آمریکایی همراه با کاروانی از کامیون‌ها جاده جنوب تا آذربایجان شوروی را طی کرده و عکس‌هایی را در این زمینه به ثبت رسانده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها