«ویلایی ها» اولین تجربه کارگردانی منیر قیدی است که امروز از شبکه رادیویی تهران برنامه سکانس حماسه نقد و بررسی می شود.
کد خبر: ۱۰۵۰۲۸۱
«ویلایی ها» را از رادیو تهران دنبال کنید

به گزارش جام جم آنلاین از شبکه رادیویی تهران، اگر به بررسی و نقد فیلم ها علاقه مند هستید، می توانید امروز از ساعت 12 و 30 دقیقه در برنامه «سکانس حماسه» نقد و بررسی فیلم ویلایی ها را بشنوید.

این فیلم درباره زنانی است که همسرانشان که فرمانده جنگ هستند، در جبهه مشغول دفاع از میهن به سر می برند و آنها نیز در اطراف جبهه در یک شهرک، چشم انتظارشان هستند و حوادث گوناگونی را تجربه می کنند.

ویلایی ها علی رغم این که در محیط جنگ رخ می دهد، اما شخصیت های اصلی داستانش نه سلاح به دست دارند و نه شکل و شمایل قهرمانان را به خود می گیرند.

اولین فیلم منیر قیدی به سراغ سوژه ای رفته که در تاریخ سینمای دفاع مقدس به آن پرداخته نشده، یعنی زنانی که در حوالی جبهه های جنگ در یک شهرک حضور داشتند و شرایط دشواری را تجربه می کردند. سوژه فیلم بکر و جذاب است و کمتر مخاطبی در سال های گذشته درباره آن شنیده است.

سینمای ایران در چند سال گذشته رویکرد جدیدی را پیش گرفته و آن پرداختن به زنان در دوران دفاع مقدس است.

در میان بازیگران فیلم بهترین نقش آفرینی متعلق به ثریا قاسمی است، طناز طباطبایی و پریناز ایزدیار هم از دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

در بخش آغازین برنامه توضیحات مختصری درباره فیلم، برنامه سازان و عوامل داده می شود و در ادامه سکانس های نوستالژیک فیلم پخش خواهد شد.

علاوه بر این، در سکانس حماسه همچنین به موسیقی و آهنگ این فیلم توجه و درباره سازندگان اثر و تاثیرگذاری آن اطلاع رسانی می شود.

این برنامه کاری از گروه اخلاق و زندگی شهری است که روزهای سه شنبه از رادیو تهران پخش می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها