رسانه آمریکایی با بیان اینکه برنامه موشکی نماد افتخار ملی ایرانیان است نوشت: اختصاص بودجه بیشتر به برنامه‌های موشکی موجب ساخت جنگ افزارهای دقیق‌تر از سوی ایران می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۷۷۳۷
صدای آمریکا:برنامه موشکی افتخار ملی ایرانیان است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، بخش انگلیسی «وبگاه صدای آمریکا» در تحلیلی پیرامون تصمیم اخیر مجلس ایران در اختصاص بودجه 550 میلیون دلار در افزایش توان موشکی و امنیت کشور نوشت: اختصاص این بودجه موجب توسعه برنامه موشکی چند بعدی سپاه پاسداران ایران خواهد شد.

یک خبرنگار پارلمانی ایران که مایل به افشای نامش نبود، به این رسانه گفت: «بی‌شک این لایحه تصویب می‌شود زیرا نشانگر حس وطن پرستی است و برخی قانونگذاران نیز خود از فرماندهان بازنشسته سپاه بوده یا با آ‌ن‌ها روابطی مستحکم دارند.»

صدای آمریکا سپس نوشت: با وجودی‌که بودجه نظامی ایران از بسیاری از کشورهای عرب همسایه پایین‌تر است اما برنامه موشکی نماد افتخار ملی و سلاحی بازدارنده محسوب می‌شود.

بر این اساس، ایران دارای موشک‌های بالستیک سطح به سطح چون «ذوالفقار» است که اخیرا این کشور در سوریه آن‌ها را بکار برد.

نیروهای مسلح ایران موشک‌هایی نیز با برد دو هزار کیلومتر دارند که برای حمله به پایگاه‌های اسرائیل و آمریکا در منطقه کافی است.

«بابک تقوایی» تحلیلگر امور نظامی ایران ساکن مالت در این باره می‌گوید که این بودجه اضافی برای توسعه برنامه موشکی به طور محتمل بر ساخت موشک بومی «یا علی (ع)» هزینه خواهد شد.

وی گفت: «فکر می‌کنم که بخش بزرگی از این پول برای تحقیق و توسعه در زمینه فن‌آوری جنگ الکترونیک و اصلاح دقت هدف‌گیری موشک‌ها هزینه می‌شود. هرچند که این سرمایه برای نزدیک کردن توانایی‌های موشکی ایران به چین یا روسیه کافی نیست، اما به ایرانی‌ها در ساخت موشک‌های دقیق‌تر کمک می‌کند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها