مدیر پایگاه میراث فرهنگی بافت تاریخی ثامن مشهد گفت: کلیسای ده دی (مسروپ مقدس) که یکی از آثار ثبت ملی شده در شهر مشهد محسوب می‌شود مرمت و بازسازی خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۴۷۲۱۷

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌رضوی، وفا ثابتی اظهار داشت: با مشارکت ارامنه مشهد 120 میلیون تومان اعتبار به منظور مرمت و بازسازی کلیسای 10 دی مشهد در نظر گرفته شده است.

وی افزود: نماینده شورای خلیفه‌گری ارامنه جلسه‌ای داشتیم که در آن مصوب شد کلیسای مسروپ مقدس بازسازی و مرمت شود، این کلیسا 7 سال است که در فهرست ملی کشورمان به ثبت رسیده اما تاکنون در حوزه مرمت این بنای تاریخی فعالیتی صورت نگرفته است.

ثابتی تصریح کرد: مرمت بام و محوطه داخلی کلیسا، مرمت جداره‌های مشرف به میدان، کف سازی، استحکام بخشی بنا از جمله مواردی است که تا پایان شهریور ماه انجام خواهد شد.

تنها کلیسای ارامنه مشهد در خیابان ارگ (امام خمینی امروز) در حوالی میدان 10 دی واقع است و تنها گنبد سفید و سنگی آن با صلیبی در نوک آن قابل دیدن است.کلیسای 10 دی مشهد با توجه به ارزش‌های معماری و تاریخی 25 مردادماه سال 84 از سوی اداره میراث فرهنگی در فهرست آثار تاریخی وفرهنگی کشور به ثبت رسیده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها