«ورونیکا هرادیلیکووا» گردشگر کوله‌به‌دوش جوان اهل چک است که در پراگ بزرگ شده و زندگی می‌کند.
کد خبر: ۱۰۴۶۴۲۶
در سفر به ایران چه بپوشیم؟ +عکس

ورونیکا گاه‌به‌گاه به نقاط مختلف جهان سفر کرده و تجربیاتش را که بر پایه معاشرت با مردم بومی هر منطقه و شناخت فرهنگ و هنجارهای مقاصد مختلف است، با هدف کمک به سایر گردشگران در وبلاگ شخصی‌اش به نام «تراول کیگری» منتشر می‌کند.

این گردشگر جوان تابستان گذشته سفری به ایران داشت. با توجه به آن‌که قوانین پوششی برای گردشگران بسیاری هنگام سفر به ایران پرسش‌ها و ابهاماتی دارد، ورونیکا سعی کرده با توضیحاتی کامل به سایر زنانی که قصد سفر به ایران را دارند کمک کند تا لباس‌هایی مناسب قوانین و هنجارهای ایران در چمدانشان بگذارند. آنچه در اینجا می‌خوانید تجربه‌ها و توصیه‌های این گردشگر جوان از سفر به ایران است

داشتن یک «استراتژی پوشش» برای سفر به ایران موضوع مهمی قبل از یافتن اقامتگاه یا رزرو کردن پرواز است.

این کار یکی از بخش‌های اصلی فرآیند برنامه‌ریزی سفر بود. سفر از یک کشور غیراسلامی به یک کشور اسلامی می‌تواند دلهره ایجاد کند که آیا از روش‌های درست برای پوشش خود استفاده کرده‌اید یا خیر.

در این مقاله من استراتژی‌هایی را به اشتراک می‌گذارم که در طول سفر دو هفته‌ای خود به ایران از آنها بهره بردم. من پیش از سفر پژوهش گسترده‌ای انجام دادم و اطلاعات بسیاری را از کتاب‌ها، منابع آنلاین و وبلاگ سایر زنانی که به ایران سفر کرده بودند، جمع‌آوری کردم.

پیش از شروع باید بدانید که وبلاگ من یک بلاگ مد و فشن نیست و قرار نیست که در اینجا راهکارهای مد بیابید. من تنها توصیه‌های لازم پیش از سفر را به اشتراک می‌گذارم.

لباس برای سفر تابستانه به ایران

توجه داشته باشید که در اینجا هیچ توصیه‌ای پیرامون بسته‌بندی چمدان و کوله‌بارتان پیدا نمی‌شود. البته تنها به یک دلیل؛ من خود پس از سفرهای مکرر همچنان با این مشکل درگیرم! بگذریم، من در طول سفرم به ایران این لباس‌ها را با خود به همراه بردم: دو تیشرت آستین بلند، دو شلوار گشاد، یک جفت ساق، یک پیراهن بلند و گشاد، یک پیراهن گشاد تا زانو، دو تونیک زنانه، سه شال و روسری، به همراه دو جفت کفش یکی ورزشی و دیگری صندل تابستانه. با این لباس‌ها من ده ترکیب مختلف ایجاد کردم که برای سفر دو هفته‌ای‌ام کافی بود.

در محدوده هوایی ایران نیز در انتخاب لباس کاملا آزاد هستید. اما برای احترام بهتر است لباسی بپوشید که با هنجارهای این کشور همخوانی داشته باشد. اما زمان نشستن هواپیما بر خاک ایران بایستی روسری روی سرتان بگذارید.

سختگیری که شایعه بود

پیش از سفر در مورد قوانین سختگیرانه (پوشش بانوان در ایران) شنیده بودم اما برای گردشگران چنین نبود و من بخش‌هایی از موهایم از جلو روسری پیدا بود و مشکلی هم برای من به عنوان گردشگر پیش نیامد. دست‌ها تا نزدیکی آرنج مجاز است که بیرون از تی‌شرت باشد. پوشش پاهایم نیز شلوار بلند و گشاد بود و مشکلی نداشت و نیازی نبود که مانتو بر تن کنم. پوشیدن صندل‌های زنانه بدون جوراب هیچ مشکلی نداشت و انگشتان پاهایم به راحتی نفس می‌کشیدند.

کنار آمدن با گرما در ایران

ایران در طول تابستان بسیار گرم و طاقت‌فرساست (به جز مناطق کوهستانی‌اش) و ممکن است به پوشیدن این لباس‌ها در چنین هوای گرمی عادت نداشته باشید. در چنین وضعیتی اسلحه سری چه می‌تواند باشد؟ درست است استفاده از الیاف طبیعی و خنک. استفاده از پارچه‌های کتان و نخی بهترین دوست شما در این کشور داغ است. تا می‌توانید در ایران از پولیستر دوری کنید.

هستی یزدان‌پناه - روزنامه نگار

ضمیمه چمدان جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها