عکس نوشت، شرحی است بر یک عکس؛ مجریان و گویندگان تلویزیون در دیدار با رئیس رسانه ملی (یک تیر 96)، در یک قاب تصویر ظاهر شده اند. این عکس مبنایی برای مرور مجموعه ای از شاخص ها شده است.
کد خبر: ۱۰۴۵۳۸۳
گشتی در دنیای پر رمز و راز مجریان / همه مجری های تلویزیون در یک قاب

به گزارش جام جم آنلاین، همه مجریان تلویزیون، کنار هم و در یک قاب جمع شده اند.از مهران مدیری و رامبد جوان گرفته تا داریوش کاردان و داریوش فرضیایی؛ از مجید قناد گرفته تا مسعود روشن پژوه و علیرضا جاویدنیا؛ از بابک بابان تا عادل فردوسی پور؛ از حسن سلطانی و هرمز شجاعی مهر تا مرضیه هاشمی و مرتضی حیدری؛ از فرزاد حسنی تا فرزاد جمشیدی؛ از نیما کرمی تا مجید یراق بافان و محمد اصغری.

اینها بخش آشکاری از سرمایه رسانه ملی هستند. یک مجموعه پر دامنه و قیمت دار، که البته شاید پیشتر از این هم سابقه اجتماع داشته اند، اما با این وسعت و کیفیت، کمتر به تصویر کشیده شده است.

دنیای مجری ها، قدری شگفت و پر رمز و راز است. برای همین است که دختران و پسران بسیاری در حسرت یک ثانیه دیده شدن در رسانه، سال های عمرشان را می گذرانند و به این و آن رو می اندازند! شاید کاپیتان یک گروه برنامه ساز، همان مجری ایستاده در برابر دوربین هاست که با مدال موفقیت برنامه، دور افتخار می زند و یا حتی، با یک «گل به خودی» نابهنگام، منجر به شکست تیم می شود.

گاهی یک تنه، آنتن یک شبکه را برای ماه های متوالی قرق می کند و گاهی، برای سال ها از انظار عمومی غیب می شود! گاهی در یک برنامه خیلی ساده و کم خرج، گل می کند و گاهی در یک برنامه با اسپانسرهای ستاره مربعی میلیونی، دیده نمی شود. گاهی برای اثبات خود و از ترس رقبا در دام افاضه فضل و پرگویی و حاشیه سازی گرفتار می شود و گاه، بی آنکه سنگ خودش را به سینه بزند، به رکن رکین و شناسنامه یک برنامه موفق بدل می شود.

رسانه ملی با حجم ده ها شبکه سراسری تلویزیونی و رادیویی، و به واسطه برخی مجری های توانمندش، در جای خوبی ایستاده، اما راه نپیموده بسیاری پیش رو دارد و در برابر سخت ترین انتقادات منصفانه و غیرمنصفانه جولان می دهد.



این رسانه در افق پیش رو به مجریان بهتر و بیشتری نیاز دارد تا بتواند به تراز یک رسانه انقلابی و تا حدودی جهانی نزدیک شود. مجریانی که کتاب بخوانند، دنیا را بشناسند، به آرمان های انقلاب باور داشته باشند، با مردم و از مردم باشند، شجاع و صریح و با تقوا و متدین باشند، در مسیر آموزش و یادگیری درجا نزنند، از تکرار متنفر بوده و اهل بده بستان های پشت صحنه نباشند، یک یا چند زبان خارجی بدانند، جنس رسانه را فهم کنند و امروزشان از دیروزشان بهتر باشد.

اینها و خیلی شاخص های دیگر در پرتو یک برنامه روشن سازماندهی شده، دست یافتنی است.

| عکس نوشت | شماره 31| سید مهدی سیدی |

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها