حلقه های صالحین همچون شمعی است که پروانه ها را دور خود جمع می کند.جوانان بسیجی هرکدام یکی از حلقه های صالحین را تشکیل داده و برای پیشرفت و آبادانی میهن عزیزمان ایران فعالیت می کنند.
کد خبر: ۱۰۴۲۰۹۵
حلقه هایی برای پروانه شدن

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با شروع فصل تابستان و افزایش اوقات فراغت بسیاری از خانواده ها و جوانان برای سفر برنامه ریزی کرده و از گشت و گذار در دامان طبیعت لذت می برند.

اما هستند جوانانی که سفر به مناطق بی امکانات با مردمانی تنگ دست را انتخاب کرده و با بستن کوله بار خود راهی سفری می شوند که تا چشم کار می کند نور است و نور.

اردوهای جهادی یک طرح بسیجی وار است که در آن خود سازی و نزدیکی به خدا بیش از هر فضایی قابل لمس است و در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب آغاز شده است.

جوانان بسیجی هرکدام یکی از حلقه های صالحین را تشکیل داده و برای پیشرفت و آبادانی میهن عزیزمان ایران فعالیت می کنند.

حلقه‌های صالحین به منظور تربیت نیروهای جوان و کادر انقلابی و مطالبه رهبرمعظم انقلاب بود که فرمودند: باید یک تحول در بسیج ایجاد شود هم برای تربیت هم برای مهارت هم برای بصیرت و حال شاهد آن هستیم که این شبکه تربیتی عظیم در مساجد، ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها تشکیل می‌گردد و مربی دلسوز همچون شمعی پروانه‌ها را گرد خود جمع می‌نماید.

آنچه که در حلقه‌های صالحین اتفاق می‌افتد یک نظام تربیتی بصورت شبکه‌ای و هدفمند است که از عالی‌ترین رکن استانی نماینده های ولی فقیه تا ائمه جمعه در این نظام تربیتی نقش دارند.

پوریا بگری، مسئول تیم جهادی سفیران صالحین در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان در این خصوص گفت: ۸ سال است که با هدف تربیت نیروهای انقلابی فعالیت خود را آغاز کرده ایم.

مبتکر تیم جهادی سفیران صالحین، افزود: طرح جهادی صالحین در سطح مدارس، مساجد و دانشگاه‌ها فعال است و تاکنون در ۱۳ استان ۳۲ طرح را شناسایی کرده است.

این استان‌ها شامل خوزستان، لرستان، قم، البرز، تهران، خراسان رضوی، اصفهان، یزد، فارس، لرستان، ایلام، همدان، اردبیل و کردستان بودند.

بگری گفت: این طرح بسیجی وار و در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب ابتدا از خوزستان آغاز شد و هدف این بود که با اجرای این طرح خودجوش، خوزستان سفیر ترویج برنامه‌های مختلف و خلاق حلقه‌های صالحین در سراسر کشور باشد.

بگری بیان کرد: مقام معظم رهبری هم بر گسترش کمی و کیفی و فراگیر کردن این حرکت عظیم تربیتی تاکید دارند و در این راستا شبکه تربیتی صالحین با راهنمایی‌های فکری و هدفمند علما و روحانیت و مربیان دلسوز هدایت شده است که با توجه به گستردگی این کار مهم باید در جهت شکوفایی و کیفیت بخشیدن به حلقه‌های صالحین تلاش مضاعف کنیم.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری همواره بر اجرای کارهای خودجوش توسط جوانان مومن و انقلابی تاکید داشته اند و این حرکت صرفا یک کار بسیجی وار در راستای تحقق اهداف والای شجره طیبه صالحین بود که با عنایت و لطف پروردگار توسط نیروی جوان صورت گرفت.

مسئول تیم جهادی سفیران صالحین اظهار داشت: با توجه به دیدار هایمان در برخی استان‌ها با نمایندگان، ولی فقیه، علما، ائمه جمعه و جماعات، حوزه‌های علمیه، نخبگان، مسئولان و متولیان سپاه و بسیج در امر صالحین اطلاعی از این طرح نداشتند و ما بر آن شدیم نقص‌های این طرح را برطرف نماییم.

وی افزود: هدف از این سفرهای استانی جمع آوری سطح کارهای ابتکاری و خلاقیت‌های صالحین در استان ها، اهمیت به مسئله تربیت سفیرصالحین برای هر استان و ترویج گفتمان صالحین میان علما و نخبگان و مسئولین استان هاست.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳۲ طرح ابتکاری در این رابطه شناسایی و جمع آوری شده که می‌توانند به سایر استان‌ها و حلقه‌های صالحین سراسر کشور تسری یابند، ابراز کرد: از جمله این طرح‌ها می‌توان به طرح باشگاه صالحین، هسته‌های امداد، مسجد دانش آموزی، خانه‌های صالحین، سیمای صالحین محله، طرح صدیق و ... اشاره کرد.

بهتر است فراموش نکنیم وجود جبهه هایی را که هنوز بسیاری از جوانان در سنگرهای آن فعالیت می کنند تا جایی که رهبر معظم خطاب به این کار بزرگ فرمودند: دنیای اسلام محتاج چنین حرکت بسیجی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمدامین
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
۰
۰
الحمدالله
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها