معالجه موفق دو کودک نابغه زابلی

ابراهیم و امیررضا، دو کودک نابغه زابلی و عضو انجمن نوابغ ریاضیات ایران که از بیماری نادر «هانتر» رنج می‌بردند، درمان شدند.
کد خبر: ۱۰۳۵۷۸۵

به گزارش جام‌جم آنلاین، این دو کودک که با همت و هزینه‌ بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان و به همراه تیم پزشکی این بنیاد به اوکراین اعزام شده بودند در بیمارستان «امبریوتیک» شهر کی‌اِف مورد عمل و معالجه قرار گرفتند.

مهدیه بهرامی، سرپرست تیم اعزامی به اوکراین گفت: مراحل درمانی ابراهیم و امیررضا روز جمعه 29 اردیبهشت در بیمارستان امبریوتیک آغاز شد که دکتر «شاندرین» سرپرستی این عمل را بر عهده داشت. دکتر شاندرین و تیم وی عمل موفقیت‌آمیزی را روی بچه‌ها انجام دادند و هم‌اکنون وضعیت جسمانی ابراهیم و امیررضا مطلوب و مساعد است.

وی افزود: ابراهیم و امیررضا در معرض خطری بسیار جدی بودند چرا که سندرم هانتر نوعی از یک گروه از اختلالات متابولیک ارثی بسیار نادر و تهدیدکننده حیات است که در صورت عدم اقدام عاجل و به موقع، می‌تواند پیامدهای جانی خطرناکی به همراه داشته باشد.

بهرامی افزود: از تبعات سندرم هانتر می‌توان به بزرگ شدن سر و صورت، کوتاهی قد، بزرگ شدن کبد و طحال، عقب‌ماندگی ذهنی، تغییرات اسکلتی، کوتاه ماندن گردن و ناشنوایی پیش‌رونده اشاره کرد.

همچنین فرجی، بنیان‌گذار و مدیرعامل بنیاد دست‌های مهربان گفت: ابراهیم و برادرش عضو انجمن نوابغ ریاضیات ایران هستند.

مطمئنا با استعدادهایی که این دو کودک دارند در آینده‌ای نه‌چندان‌دور از نوابغ بنام ایران خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها