محروم کردن باشگاه های دارای پرونده در فیفا، قصاص قبل از جنایت

برنامه «از فوتبال چه خبر؟ » رادیو ورزش به بررسی تصمیم هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درخصوص محرومیت باشگاه های دارای پرونده در فیفا از بکارگیری بازیکن و مربی خارجی در تیم هایشان اختصاص داشت.
کد خبر: ۱۰۳۰۴۴۰
محروم کردن باشگاه های دارای پرونده در فیفا، قصاص قبل از جنایت

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از رادیو ورزش؛ عبدالرحمان شاه حسینی، حقوقدان و قاضی درخصوص اینکه آیا از نظر حقوقی فدراسیون می تواند تصمیم به محرومیت باشگاه های دارای پرونده در فیفا را بگیرد درحالیکه وضعیت پرونده مشخص نشده است؛ توضیح داد: براساس مقررات مصوب فدراسیون استخدام بازیکنان اعم از داخلی یا خارجی حق همه باشگاه است. این حق قبلاً ایجاد شده و همه باشگاه ها براساس ضوابط حق استخدام بازیکنان را دارند. در داخل کشور ارکان قضایی فدراسیون فوتبال و در خارج از کشور نهادهای قضایی بین المللی فوتبال ارکان تصمیم گیرنده برای زائل کردن این حق هستند. اگر باشگاه های ما در فیفا پرونده شکایت دارند که هنوز در مورد آن تصمیم گیری نشده؛ قطعاً فدراسیون فوتبال ایران نمی تواند رای به محرومیت این باشگاه ها در بکارگیری بازیکن یا مربی خارجی صادر کند چون اگر فیفا تصمیم گیری کرده باشد دیگر نیازی به مصوبه هیئت رئیسه نیست و نهادهای بین المللی به فدراسیون فوتبال ایران و باشگاه ها ابلاغ خواهند کرد. پس در اینجا تعارض وجود دارد و تصمیم فدراسیون فوتبال اشتباه است مگر اینکه همان نهادهای بین المللی ابلاغ کنند که تا تسویه حساب با شاکیان پرونده، باشگاه های ما حق استخدام ندارند. درنتیجه مفتوح بودن پرونده به معنای محرومیت نیست چون امکان تبرئه نیز وجود دارد. بعلاوه اگر ما این حق را از باشگاه ها بگیرم و این حق قابل جبران نباشد خسارت مادی و معنوی به باشگاه ها وارد می شود.
شاه حسینی درخصوص بازیکنان و مربیان بدهکار داخلی کشور خاطر نشان کرد: هر ساله در پایان لیگ فدراسیون فوتبال اعلام می کنند که باشگاه های بدهکاری که محکوم شده اند حق شرکت در مسابقات را ندارند مگر اینکه حق و حقوق بازیکنان و مربیان را پرداخت نمایند. ولی سوال اینجاست چرا ما احکام قطعی بازیکنان و مربیان داخلی خود را اجرا نمی کنیم ولی رای نهادهای بین المللی را جدی تر می گیریم و این اجحاف است نسبت به بازیکنان و مربیان داخلی که از باشگاه ها طلب زیادی دارند.
برنامه زنده "از فوتبال چه خبر" شنبه ۲۳ اردیبهشت با اجرای مهدی شکری تقدیم شنوندگان شد. این برنامه ساعت ۱۶:۰۵ به مدت ۵۵ دقیقه همه روزه (بجز جمعه ها) از رادیو ورزش پخش می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها