کوروش محمدخانی، راننده جوان متولد مشهد یکی از جوانان با استعداد این رشته ورزشی است. وی رانندگی را از هشت سالگی در ایران و تحت نظارت پدرش با مسابقات کارتینگ داخلی شروع کرد و توانست رکورد پرش اتومبیل به طول 30متر و ارتفاع هفت متر رادر 12‌سالگی از خود به‌جای گذارد.
کد خبر: ۱۰۲۶۹۴۶

کوروش در 16‌سالگی به لندن رفت و در کلاس‌های مدرسه اتومبیلرانی سیلوراستون شرکت کرد و بعد از اتمام دوره‌ها در مسابقات فورمولا فورد و فرمولا رنو انگلستان مهارت هایش را محک زد. محمدخانی مقام‌ها و موفقیت‌های زیادی در رقابت‌های معتبر جهانی به‌دست آورده است. وی درباره آمادگی بدنی رانندگان این رشته ورزشی می‌گوید: آمادگی جسمانی و ذهنی از مهم‌ترین معیارهای یک راننده حرفه‌ای به‌شمار می‌آید و به خاطر فشار زیاد وارد شده بر بدن در حین رانندگی و به دلیل نیروی جاذبه موجود بر اعضای بدن، یک راننده حرفه‌ای باید تمرین‌های خاص و شبیه سازی بسیار سختی انجام بدهد.

وی در ادامه با اشاره به حضور اسپانسر و حامیان مالی در اتومبیلرانی می‌گوید: به‌دلیل تکنولوژی زیادی که در اتومبیلرانی استفاده می‌شود و با یک خودروی پیچیده سر و کار داریم، هزینه‌های بالایی باید پرداخته شود و حضور حامیان مالی و اسپانسرها می‌تواند به‌عنوان یکی از مهم‌ترین فاکتورها مطرح باشد. متاسفانه در ایران فرهنگ سرمایه‌گذاری در اتومبیلرانی رواج چندانی ندارد، در صورتی که این موضوع از لحاظ تبلیغاتی و تجاری توجیهات اقتصادی و فرهنگی مناسبی به همراه دارد.

کوروش از سال 2006 تاکنون توانسته در «مسابقات فرمول فورد بریتانیا» و «مسابقات فرمول بارک رنو» یا همان فرمول 2 بخوبی بدرخشد و در رقابت‌های فرمول 2 رنو در سال‌های اخیر عنوان‌های اول تا چهارم را به خود اختصاص داده است. شاید اوج افتخار محمدخانی پس‌از قهرمانی در فرمول بارک رنو، دعوت شدن به‌عنوان یکی از 20راننده خوب دنیا در رقابت‌های پشتوانه‌سازی هند بود که پیش از رقابت‌های اصلی فرمول یک برگزار می‌شد و او توانست در این مسابقات نیز عنوان سومی را به خود اختصاص دهد.

کوروش در حال حاضر فقط 300 کیلومتر دیگر باید رانندگی کند تا جواز حضور در مسابقات اصلی فرمول یک را به‌دست آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها