به دنبال کشته شدن دو توریست آلمانی در یک سانحه جاده‌ای در جاده تهران -شیراز، رحمانی‌موحد، معاون گردشگری کشورمان، دستور بررسی فنی علت وقوع حادثه و رسیدگی به آن را صادر کرد.
کد خبر: ۱۰۲۶۰۱۸

به گزارش جام‌جم، عصر دوشنبه هفته جاری یک دستگاه مینی‌بوس حامل 18 توریست آلمانی در جاده تهران - شیراز (محدوده سعادت‌آباد) واژگون شد که متأسفانه دو توریست (یک نفر آقا و یک نفر خانم) جان خود را از دست دادند و 18 نفر مصدوم این حادثه که حال دو نفر از آنها نیز وخیم گزارش شد، با یک فروند بالگرد و هشت دستگاه آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند.

دلیل این حادثه از سوی سرهنگ احمد احمدی، رئیس‌پلیس راه شمال استان فارس لغزندگی جاده ناشی از بارندگی و تخطی راننده مینی‌بوس از سرعت مطمئنه عنوان شد.

وقوع این حادثه تلخ در زمینه گردشگری باعث شد که مسئولان دستگاه‌های اجرایی (نیروی انتظامی، استانداری، فرمانداری شهرستان مرودشت، اورژانس، بیمارستان، مدیرکل میراث‌فرهنگی استان فارس) در همان لحظات اولیه در محل حادثه و بیمارستان حاضر شده و اقدامات لازم برای رسیدگی به وضعیت حادثه‌دیدگان را انجام دهند.

این واقعه با ابراز تاسف و همدردی مسئولان میراث فرهنگی کشورمان و همچنین استان فارس همراه بود. در همین زمینه مرتضی رحمانی‌موحد، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ضمن ابراز تأسف از وقوع این حادثه تلخ، با خانواده توریست‌های جان‌باخته ابراز همدردی کرد. وی همچنین دستور بررسی فنی علت وقوع حادثه و رسیدگی دقیق و تخصصی این حادثه را به اداره‌کل نظارت معاونت گردشگری برای تعیین شرایط تورگردانی دفتر خدمات مسافرتی مجری تور صادر کرده است.

در همین زمینه مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس نیز ضمن عیادت از سانحه‌دیدگان و پیگیری وضعیت جسمانی آنها از انتقال مصدومان به یکی از بیمارستان‌های شیراز با هماهنگی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور خبر داد.

ابرازتاسف عمیق وزارت امورخارجه

وقوع حادثه واژگونی مینی‌بوس حامل گردشگران آلمانی، با واکنش سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان نیز همراه بود. بهرام قاسمی، از بروز سانحه رانندگی برای گردشگران آلمانی در استان فارس ابراز تاسف عمیق کرد و درگذشت دو نفر از گردشگران را خبری ناگوار خواند و به بازماندگان آنان تسلیت گفت.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امورخارجه گفت: این گردشگران مهمانان مردم خونگرم و مهمان‌نواز ایران هستند و بعد از بروز سانحه رانندگی که به علت لغزندگی جاده اتفاق افتاد، تدابیر لازم و فوری برای انتقال مجروحان به بیمارستان‌های شیراز و مرودشت انجام پذیرفته و دیگر خدمات درمانی و رفاهی نیز برای مصدومان از سوی مراکز ذی‌ربط استان در جریان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها