فصل ثبت‌نام مدارس فرارسیده و تکاپوی خانواده‌ها برای ثبت نام فرزندانشان در مدارس آغاز شده است.
کد خبر: ۱۰۲۴۵۰۶

رفتن از یک مدرسه به مدرسه دیگر و بررسی شهریه این مدارس و مطابقت آن با امکانات مدرسه به یکی از دغدغه‌های خانواده‌هایی که دانش‌آموز کلاس اولی یا تغییر مقطع تحصیلی دارند تبدیل شده است. این در حالی است که همواره شهریه‌های پیشنهادی مدارس بخصوص غیرانتفاعی با آنچه که آموزش و پرورش اعلام می‌کند بسیار متفاوت است. در واقع مدیران مدارس با فهرست کردن یکسری فوق برنامه‌ها و کلاس‌های اضافی برای خانواده‌ها هزینه‌تراشی می‌کنند به گونه‌ای که گاه رقم شهریه دریافتی از خانواده‌ها برای دوره ابتدایی به 14 میلیون تومان نیز در پایتخت می‌رسد، امیدواریم نظارت بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.

نوبرانه‌های دستفروشان

اصولا بهار بخصوص اردیبهشت فصل انواع نوبرانه‌های هوس‌انگیز خوردنی است، از گوجه‌سبز و چغاله بگیریم تا گردوی تازه و دیگر خوشمزه‌هایی که آب از لب و لوچه آدم راه می‌اندازند، در این روزها معمولا در هر کوچه و خیابانی بساط دستفروشی این نوبرانه‌ها هم حسابی داغ است، اما رئیس انجمن صنایع غذایی ایران در همین رابطه گفته است: فروش مواد غذایی و میوه‌ها توسط دستفروشان، ممنوع است و عامل بیماری‌های میکروبی و انگلی است. آقای عزیزی تاکید کرده است: میوه‌ها و خوراکی‌هایی که توسط دستفروشان به فروش می‌رسد، غیربهداشتی است و به علت شست‌وشو در آب‌های آلوده، انواع بیماری‌های انگلی، مسمومیت و... را به بدن انتقال می‌دهد.

پاداش فرهنگی

فردا روز معلم است و بسیاری از خانواده‌ها همراه دانش‌آموزان به شکل‌های مختلف مقام ارجمند معلمی را گرامی می‌دارند، خبر خوب این هفته هم این است که براساس اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش، پیگیری این وزارتخانه برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال 95 به ثمر نشسته است و بزودی پرداخت این پاداش آغاز می‌شود. البته در این اطلاعیه از صفت «به تدریج» برای پرداخت پاداش‌ها استفاده شده است و ما همین‌جا آرزو می‌کنیم که «به تدریج» وعده مردان دولت «به درازا» نینجامد و خدای نکرده انتظار جامعه فرهنگیان طولانی نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها