محرومیت، ویرانگر است و پر دست انداز. دولت ها کار چندانی از پیش نمی برند. مردم باید، خود به داد هم برسند. درست مثل دندانپزشکی که خود را به محروم ترین جاهای کشور رسانده و برای عالم پزشکی، آبرو می خرد.
کد خبر: ۱۰۱۶۹۲۸
حال دندان من چطور است؟

به گزارش جام جم آنلاین، محرومیت، ویرانگر است و پر دست انداز. دولت ها کار چندانی از پیش نمی برند. مردم باید، خود به داد هم برسند. درست مثل دندانپزشکی که خود را به محروم ترین جاهای کشور رسانده و برای عالم پزشکی، آبرو می خرد.

اینجا درمانگاهی است محقر در جایی خیلی دور، شاید هم یک بیمارستان صحرایی موقت باشد، یا شاید حتی یک مدرسه با یونیت دندانپزشکی سیار؛ دندانپزشک عکس هم، شاید اصلاً دانشجوی دندانپزشکی باشد.

مرد جوانی، دهانش را باز کرده و دندان‌های خرابش را به تعمیر دکتر سپرده و دارد خوب می‌شود. همزمان کودکی از راه می رسد، به گمان آنکه فرصت از دست خواهد رفت، عجولانه دهانش را می‌گشاید: آقای دکتر! حال دندان من چطور است؟ دکتر نمی تواند دلش را بشکند، شاید بشود آرامش کرد، عجالتا با یک نگاه!

اینجا کسی نوبت نمی گیرد، پولی نمی پردازد، بر سر بیمه دعوا نمی کند، میزی نیست که زیرِ میزی وجود داشته باشد، دری وجود ندارد که پشت در ماندن بخواهد!

اصلاً نمی شود توی تهران نشست و از حال مردم این سرزمین، خبر گرفت. باید کت گران قیمت را از تن در آورد و پا در رکاب گذاشت و رفت و مهربانی کرد و دید و چشید و انگیزه یافت و کار کرد و سیاهی فقر را از چهره این دیار خسته، زدود.


| تصویر متعلق به سفر نوروزی «گروه جهادی منتظران خورشید»، منطقه احمدفداله دزفول، جام جم |

| عکس نوشت| شماره دوم | سطرهای پنهان در دل عکس|
| سید مهدی سیدی |

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
زاهد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
۰
۰
خدا قوت
زاهد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
۰
۰
خدا قوت
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
۰
۰
درود بر این افراد. امید است كه با همین تفكر، باقی بمانند و موفق.
امیر
Netherlands
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
۰
۰
در این عكسی كه گذاشته اید ،واقعا كسی هست كه جرات كند دندانش را در اختیار این اقای دندان پزشك بگذارد ، فكر نكنم مكر اینكه ،كفش كهنه در بیابان غنیمت هست ،مجبوری باشد
125
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
وای نگاه كن راست میگه همون دستگاه روشنه و داره یك طرف دیگرو نگاه میكنه .

نیازمندی ها