علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: نام‌گذاری سال 1396 به نام «سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید ـ اشتغال»، پس از محور بودن «اقتصاد» در اغلب نام‌گذاری‌های چند سال اخیر، نشان‌دهنده اهمیت و اولویت اساسی حل و فصل مشکلات اقتصادی بر مبنای یک نقشه راه بلندمدت، یعنی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۱۰۱۴۹۵۱

طیب‌نیا در این نامه آورده است:‌ در سال گذشته، بر مبنای رهنمودهای حضرتعالی، دولت توانست با همکاری کلیه ارکان نظام جمهوری اسلامی و مشارکت مردم، گام‌‌های بلندی برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بردارد.

در این نامه آمده است: در مجموعه دولت و بویژه وزارت امور اقتصادی و دارایی برای رفع دغدغه جدی حضرتعالی در موضوع مبارزه با قاچاق و فراتر از آن تعمیق شفاف‌سازی در اقتصاد کشور اقدامات زیربنایی موثری آغاز و در حوزه‌هایی چون گمرک، مالیات ستانی عادلانه و مبارزه با پولشویی، گام‌های مهمی برداشته شده، اما قطعا هنوز با وضع مطلوب فاصله داریم. یکی از مهم‌ترین اقدامات، تجهیز گمرکات کشور به سیستم‌ها و دستگاه‌های پیشرفته بازرسی و نظارت فنی است. هر چند طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی در این زمینه آغاز و اجرایی شده، لیکن امید داریم در سال پیش‌رو، پس از رهنمود حضرتعالی با همکاری همدلانه همه ارکان نظام بتوانیم شاهد تحولی اساسی در این زمینه باشیم.

وی در نامه خود اضافه کرده است: تاکیدات حضرتعالی در دو مقوله تامین امنیت سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاران در کشور و نیز تحقق کامل اهداف تعیین شده برای اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی با رویکرد بهبود محیط کسب و کار در ایران، بسیار دلگرم‌کننده و راهگشا بوده و هست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها