تلویزیون، همنشین سفره هفت‌سین خانواده‌ها

سال‌هاست که آغاز سال نو با جشن‌های تلویزیونی همراه است و امسال شبکه‌های یک، دو، سه، قرآن و افق ویژه‌برنامه‌هایی را برای لحظه تحویل سال نو تدارک دیده‌اند. هر کدام از این برنامه‌ها با نگاه‌های متفاوتی به پیشواز نوروز می‌روند و در آغاز سال نو همراه مردم هستند.
کد خبر: ۱۰۱۲۹۸۶
تلویزیون، همنشین سفره هفت‌سین خانواده‌ها

مروری بر همه ایران

برنامه «بوی عیدی» از ساعت 8 صبح دوشنبه 30 اسفند در شبکه یک آغاز می‌شود و تا ساعاتی پس از تحویل سال نیز ادامه پیدا می‌کند. این برنامه را احسان ارغوانی تهیه و کارگردانی می‌کند.

اجرای زنده خوانندگان محبوب، حضور مهمانان مختلف از میان چهره‌های مطرح ورزشی، هنری، سیاسی و علمی از بخش‌های مختلف این برنامه است که تا ساعت 16 آخرین روز سال ادامه دارد.

احسان ارغوانی این ویژه برنامه را مروری بر یک سال گذشته توصیف کرد و به جام‌جم توضیح داد: ایجاد امید، نشاط و شادابی محور اصلی این برنامه است و موضوع جدی و اصلی آن اقوام ایرانی هستند. تمام مردم کشورمان از ساکنان شهرهای بزرگ تا روستایی‌های عزیز مخاطبان اصلی برنامه ما محسوب می‌شوند و رسم و رسوم نوروز در بین ایرانیان و اقوام ایرانی را به نمایش خواهیم گذاشت.

براساس اظهارات این تهیه‌کننده، حضور بازیگران و عوامل سریال‌ منتخب مردم در جشنواره انتخاب‌ مردمی برنامه «سین مثل سریال»، حضور ورزشکاران، هنرمندان و عوامل سریال علی‌البدل از دیگر بخش‌های ویژه برنامه تحویل سال 96 در شبکه یک خواهد بود.

ارغوانی ضمن اشاره به بخش‌های متنوعی که در ارتباط با اقوام ایرانی در این برنامه تهیه شده، اجرای بازی‌های بومی و مسابقات محلی و قدیمی را از دیگر بخش‌های «بوی عیدی» برشمرد و دراین باره گفت: مهمانان برنامه با هم مسابقه می‌دهند. برخی مسابقه‌ها قدیمی و سنتی هستند و برخی دیگر مسابقه‌های روز و مطرح دنیا. امیدواریم بتوانیم با بخش‌های متنوع لحظات شاد و پرنشاطی برای تماشاگران فراهم کنیم.به گفته این تهیه‌کننده، برنامه بوی عیدی بعد از تحویل سال، طی تعطیلات نوروز نیز ادامه خواهد داشت.ارغوانی در این‌باره توضیح داد: بوی عیدی از روز اول فروردین ساعت 11 و 15 دقیقه صبح آغاز می‌شود و تا 12 و 45 دقیقه ادامه خواهد داشت.

نوروز به وقت گل و بلبل

برنامه نوروزی شبکه دو از محله معروف گل و بلبل به تماشاگران این شبکه ارائه می‌شود. این برنامه را مسلم آقاجان‌زاده تهیه می‌کند و اجرای آن را پژمان بازغی به‌عهده دارد.

ویژه‌برنامه تحویل سال شبکه دو برای بزرگسالان تدارک دیده شده، اما حضور مهمانان و مجری برنامه در محله گل ‌و بلبل و همسایگی با ساکنان این محله، نظر کودکان را نیز جلب خواهد کرد. این برنامه در دو فصل به مخاطبان ارائه می‌شود؛ فصل اول از ساعت 21 شب 29 اسفند آغاز و تا نیمه شب ادامه خواهد داشت. فصل دوم برنامه از ساعت 8 صبح آخرین روز سال تا ساعتی بعد از تحویل سال نو به مخاطبان ارائه خواهد شد.

3 روز؛ 3 ستاره

ویژه برنامه تحویل سال در شبکه سه، دو روز قبل از تحویل سال نو آغاز می‌شود. روزهای 28، 29 و 30 اسفند برنامه سه‌ستاره به صورت ویژه با بخش‌های متنوع به مخاطبان ارائه می‌شود. تهیه‌کنندگی و اجرای این برنامه را احسان علیخانی به‌عهده دارد و معرفی بهترین‌های تلویزیون در سال 95 براساس آرا مردمی یکی از بخش‌های آن است.

آرش ظلی‌پور درباره بخش‌های مختلف این برنامه گفت: بخش اول برنامه سه ستاره به اتمام رسیده و نامزدها معرفی شده‌اند. فرصت رای‌گیری تا پنجشنبه ادامه دارد، اما برنامه سه‌ستاره ویژه تحویل سال یک ویژه‌برنامه ‌است که برگزاری مسابقه و معرفی برندگان فقط بخشی از این مسابقه محسوب می‌شود.

این مجری تلویزیون، در ادامه توجه به مقام والای مادر به مناسبت سالروز میلاد دختر گرامی پیامبر را محور اصلی ویژه‌برنامه سه‌ستاره دانست و تاکید کرد: بخش‌های متعددی برای ویژه‌برنامه تحویل سال تدارک دیده‌ایم، از نماآهنگ‌هایی که با حضور برخی خوانندگان در استودیوی این برنامه ضبط شده تا آیتم‌هایی که از جشن نوروز در شهرها و شهرستان‌های مختلف کشور تهیه کرده‌ایم. همچنین یک آیتم ویژه از شهر مشهد برای این برنامه تولید کرده‌ایم.

ظلی‌پور تاکید کرد: مهمانان این برنامه فقط از بین چهره‌های مطرح و مشهور انتخاب نشده‌اند، بلکه مهمانانی از اقشار مختلف جامعه خواهیم داشت که فضای متفاوتی در «سه‌ستاره» ایجاد خواهند کرد.

براساس توضیحات این مجری، برنامه «سه ستاره» شنبه و یکشنبه از ساعت 21 تا ساعاتی بعد از نیمه شب ادامه خواهد داشت و برنامه آخرین روز سال از ساعت 10 صبح 30 اسفند آغاز می‌شود و تا ساعاتی بعد از تحویل سال نو ادامه پیدا خواهد کرد.

نوروز شاعرانه شبکه 4

شبکه چهار در یک سنت‌شکنی، جشن تحویل سال 96 را شاعرانه برگزار می‌کند. در این ویژه‌برنامه که به تهیه‌کنندگی امیر قمیشی تدارک دیده شده، محمد صالح علا به تنهایی میزبان مخاطبان است.

ویژه برنامه شبکه چهار که محصول گروه تولیدکننده برنامه «چشم شب روشن» است، یک ساعت قبل از تحویل سال آغاز می‌شود و یک ساعت بعد از آن به اتمام می‌رسد.

امیر قمیشی درباره این برنامه گفت: با توجه به استفاده برنامه‌های ویژه تحویل سال سایر شبکه‌ها از تمام ظرفیت مهمانان سرشناس و از طرفی حضور اکثر بزرگان و فرزانگان عرصه فرهنگ و هنر در برنامه‌های عادی «چشم شب روشن» و در سایر سنوات، شبکه چهار ترجیح می‌دهد تا ساعت پایانی سال جاری و ساعت ابتدایی سال پیش رو را صرفا با خلوت محمد صالح علا و مخاطبان ثابتش سپری کند.

اولین‌های شبکه افق

نوروز 1396 اولین سالی است که شبکه افق یک ویژه‌برنامه تحویل سال به مخاطبانش ارائه می‌کند. این ویژه‌برنامه «ایرانشهر» نام دارد و برای اولین بار خارج از تهران و از شهر ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان به مخاطبان ارائه می‌شود.

ایرانشهر که از ساعت 10 صبح دوشنبه 30 اسفند آغاز می‌شود و تا ساعت 15 ادامه دارد، به تهیه‌کنندگی و کارگردانی پیام ابراهیم‌پور تدارک دیده شده و اجرای آن را سیداقبال واحدی و تعدادی از مجریان محلی استان سیستان و بلوچستان به‌عهده دارند.

براساس اظهارات ابراهیم‌پور، بزرگداشت شهدای استان، قدردانی از چهره‌های فاخر، موسیقی محلی و رقص چوب نیز از جمله بخش‌های ویژه این برنامه است.

این تهیه‌کننده درباره اجرای برنامه در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری در زمینه محرومیت‌زدایی و معرفی جاذبه‌های استان و نمایش زیبایی‌‌های آن، اتاق فکر شبکه افق به این نتیجه رسید که برنامه تحویل سال این شبکه از ایرانشهر به مخاطبان ارائه شود.

روز نو در شبکه قرآن

سال جدید در شبکه قرآن با برنامه «روز نو» تحویل می‌شود. این ویژه‌برنامه به تهیه‌کنندگی و کارگردانی رحمان حاصلی تدارک دیده شده و با اجرای وحید مرتضوی و مونا انصاری‌فرد، از ساعت 9 صبح روز دوشنبه 30 اسفند آغاز می‌شود و تا 15 و 30 دقیقه ادامه دارد.رحمان حاصلی درباره این برنامه گفت: حضور مهمانان از جمله نفرات برتر ملی و بین‌المللی در رشته‌های قرآنی، آیتم‌های بهاری ویژه اذان ظهر، دو آیتم نمایشی، دو آیتم مستند و گزارشی، بیش از ده نماآهنگ که یکی از آنها با حضور مجریان خانم تلویزیون به مناسبت روز مادر ساخته شده و دعای آخر سال، تلاوت‌های بهاری و آیتم من قرآن را دوست دارم از بخش‌های متعدد ویژه‌برنامه روز نو است.

این تهیه‌کننده از برگزاری یک مراسم عقد در استودیوی برنامه خبر داد که بعد از پخش پیام‌های مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور با حضور چند مهمان برگزار می‌شود.

آذر مهاجر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها