با آغاز فصل بهار و سال نو، مردم ایران زمین چند روزی را به دور از هیاهو و زندگی ماشینی در تعطیلات و مسافرت در کنار خانواده به سر می‌برند.
کد خبر: ۱۰۱۲۷۲۴
در آستانه نوروز، جاذبه‌های گردشگری تهران را بهتر بشناسیم

به گزارش جام جم آنلاین؛ آنچه در سفرهای نوروزی ما تبدیل به یک سنت شده این است که اکثر شهروندان، مناطق شمالی کشور را برای گردش و تفریح در نظر می‌گیرند. شاید لازم به گفتن نیست که مسافران شهرهای جنگلی و مناطق خوش آب هوای ما بیشتر از کلان شهری همچون تهران و توابع آن است.

جالب اینجاست اکثر ما کمتر به این فکر افتاده‌ایم، محل زندگی خود ما یعنی تهران جاذبه‌های فراوانی دارد که البته در فضای غبار آلود شهر دور از چشم ما باقی مانده و کمتر خود را به نمایان می‌کند.

این گزارش سعی دارد در راستای اطلاع رسانی به هم وطنان عزیز و استفاده بهینه شهروندان از ایام عید به معرفی نقاط دیدنی و حتی توریستی شهر تهران بپردازد.

اما قبل از تهیه این گزارش خبرنگار جام جم آنلاین، امروز پنج شنبه 26 اسفند 1395 در متروی تهران با چند گردشگر و توریسم تبعه آلمان و انگلیس مواجه شد که برای بازدید از جاذبه‌های کشورمان ابتدا به تهران سفر کرده بودند.

ابتدا پای گپ و گفت کوتاه با این گردشگران می‌نشینیم.

یکی از ایرانگردان که خود را آلمانی تبار معرفی نمود در پاسخ به این سوال که ایران و بطور کلی مردم ایران را چطور ارزیابی می‌کنید گفت: چند روز است که با دوستان به ایران آمدیم و ابتدا تهران را برای تفریح انتخاب کردیم. با خنده و هیجان گفت واقعا عالیه...!!

این گردشگر ادامه داد: مرقد امام، حرم عبد‌العظیم حسنی، دربند، پارک شهر و پل طبیعت از مکانهایی بوده که تا به حال از آن بازدید داشتیم.

وی در پایان از اصفهان بعنوان مقصد بعدی خود نام برد و گفت: مردم ایران مردمی با فرهنگ و اصیل هستند. با مکانهایی که در تهران وجود دارد، ایران کشور زیبا و توسعه یافته‌ای بنظر برسد.

چند قدم در خیابانهای تهران با هوایی پاک و نا آلاینده

وقتی عید فرا می‌رسد، شاید بالغ بر نیمی از مردم تهران به مسافرت رفته و به همین دلیل هوای تهران ولو برای دو هفته نفسی آسوده می‌کشد.

پس بهترین فرصت برای قدم زدن در اماکن تفریحی، تاریخی شهر تهران همین ایام نوروز است. احتمالا یکی از مکانهای زیر می‌تواند مقصد گردشگری شما هم وطنان برای نوروز 96 در تهران در نظر گرفته شود. بسیاری از جاذبه‌های تفریحی در تهران هست که به راحتی با جستجو در شبکه‌های اجتماعی قابل شناسایی و معرفی بهتر می باشد.

مجموعه جام جم آنلاین، با آروزی سالی خوش برای هموطنان در نوروز 96؛ نظر شما را به معرفی اجمالی برخی از نقاط جذاب شهر تهران جلب می‌نماید.

برج میلاد تهران

بوستان قیطریه

کاخ گلستان

تله کابین توچال

کاخ سعد آباد

برج طغرل

دریاچه خلیج فارس

پارک جمشیدیه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها