و حالا می‌رسیم به تخم‌مرغ‌های رنگی سفره هفت‌ سین. تنوع دنیای وسیع تزئین تخم‌مرغ به شکل‌های مختلف هیچ انتهایی ندارد. می‌توانید هر یک را به شکلی متفاوت از دیگری درآورید و از دیدن هر کدام به نحوی لذت ببرید.
کد خبر: ۱۰۱۰۸۵۴

یکی را به شکل یک حیوان، دیگری را به شکل میوه، سومی را در ظاهر گل، بعدی در قالب سرآشپز، دیگر تخم‌مرغ‌ها به شکل خانه، کفشدوزک، حاجی فیروز، کله انسان و هر شکل دیگری که در ذهن پرتخیل انسان بگنجد. تخم‌مرغ‌ها را می‌توان به زیباترین اشکال ممکن درآورد و به همین دلیل است که توانسته‌اند جای خود را در سفره هفت‌سین ما پیدا کنند. با ما همراه باشید تا ایده‌هایی برای زیباکردن تخم‌مرغ به شما ارائه کنیم.

دختر با تاج گل

گل در هر حالت زیباست و وجودش به هر محیطی لطافت می‌بخشد. برای درست کردن این کاردستی لطیف ابتدا با ماژیک برای تخم‌مرغ اعضا صورت بکشید. سپس با استفاده از گل‌های ریز، تاج گل درست کنید و آن را روی سر قرار دهید. نتیجه ساده، اما در عین حال دل‌انگیز است.

خرگوش شیطان

ناقلا یک گوشه نشسته و لبخند می‌زند چون از این که می‌خواهد جای خود را در سفره هفت‌سین شما باز کند بسیار خوشحال است. شما هم لحظه‌ای درنگ نکنید و هرچه زودتر درستش کنید. ابتدا با مداد رنگی یا ماژیک برای آن اعضای صورت بکشید و قسمت صورتی رنگ جلوی شکمش را با گواش یا مداد رنگی رنگ‌آمیزی کنید. حال سراغ گوش‌ها بروید.

با استفاده از مقوا، کاغذرنگی یا فوم گوش‌ها و پاها را درست کنید و هریک را در جای خود بچسبانید. با استفاده از تکه‌ای پارچه هم برای او پاپیونی ظریف درست کنید و مانند تصویر روی سرش بچسبانید.

سیرک

دوست دارید گوشه‌ای از هفت‌سین یک سیرک برپا کنید؟ اگر پاسختان مثبت است، همین الان دست به کار شوید. ما در اینجا برای شما با استفاده از سه تخم‌مرغ یک سیرک کوچک فراهم کرده‌ایم که در نوع خود بسیار چشمگیر است. رئیس سیرک، دلقک و شیر خندان آن را تشکیل داده‌اند. می‌توانید از تخم‌مرغ‌های رسمی استفاده کنید یا تخم‌مرغ پلاستیکی را به رنگ کرم درآورید. با استفاده از مقوا برای زیر هر سه پایه‌ای به شکل استوانه یا مخروط درست کنید. یال شیر را مانند تصویر از کاغذرنگی زرد برش دهید، روی آن خطوط راه‌راه بکشید و آن را بچسبانید. سپس برای آن چشم و دهان خندان بکشید. حالا سراغ دلقک بروید. برای آن کلاه بوقی درست کرده وروی سرش بچسبانید. سپس قسمت دور گردنش را روی مقوای سفید مانند تصویر نقاشی کرده و وصل کنید. بعد با استفاده از ماژیک برای آن اعضای صورت بکشید. حال سراغ رئیس سبیلوی سیرک بروید. با کاغذ سیاه برای او ردا ببرید و بچسبانید. صورتش را هم طوری نقاشی کنید که جدیت رئیس را انتقال دهد. سیرک شما حاضر است، در گوشه‌ای از هفت‌سین!

کاکتوس

بسیار زیبا و در عین حال درست کردن آن هم کاملا آسان است. گلدانی کوچک مناسب اندازه کاکتوس تخم‌مرغی بردارید. آن را پر از اسفنج، پارچه، کاغذ یا هر چیز دیگر کنید، اما رویش را با سنگ بپوشانید. تخم‌مرغ را به رنگ سبز درآورید و روی آن به طور راه راه علامت ضربدرهای ریز بکشید تا شکل تیغ را تداعی کند. با کاغذرنگی یا کاغذکشی گل‌های کوچک درست کنید و بالای تخم‌مرغ بچسبانید. حال کاکتوس را روی سطح گلدان پر قرار دهید و آنجا بچسبانید. منظره بسیار جالبی است!

تخم‌مرغ‌های بهاری

چند تخم‌مرغ که هریک نماینده گلی هستند به راستی می‌تواند فضای عید و بهار را به هفت‌سین شما ببخشد. تخم‌مرغ‌ها را آماده بگذارید و با چند کاغذرنگی شروع به کار کنید. برای یکی گل‌های لاله درست کنید، برای دیگری میخک، سومی زنبق، بعدی سوسن و به همین ترتیب چند طرح گل را در نهایت ظرافت از کاغذرنگی درست کنید و هر تخم‌مرغ را با یک نوع گل بپوشانید. سپس آنها را در کنار هم قرار دهید. منظره‌ای بسیار زیبا پدید می‌آید گویی باغی کوچک در گوشه هفت‌سین شما نقش بسته است.

حاجی فیروز، عمونوروز

به‌به! سرو کله این دو نفر هم در هفت‌سین شما پیدا شد. حقیقتا جای آنها از همان ابتدا هم در سفره هفت‌سین بود و این بار از طریق دستان هنرمند شما می‌تواند جایگاه خود را پیدا کند. درست کردنشان کار سختی نیست. برای درست کردن حاجی فیروز ابتدا تخم‌مرغ را به رنگ سیاه درآورید. سپس با کاغذرنگی قرمز کلاه بوقی درست کنید و روی سرش بچسبانید. حالا سراغ اعضای صورتش بروید و یک جفت چشم عروسکی بچسبانید.

بینی، ابرو و لب خندان را نقاشی کنید. می‌توانید آنها را با نخ، کاغذرنگی یا پارچه هم دربیاورید. حاجی فیروز که تمام شد، نوبت عمونوروز است. برای آن کلاهی استوانه‌ای شکل درست کنید و روی سرش بچسبانید. چشم‌های عروسکی را بچسبانید. ابرو، لپ‌ها و بینی و لب را هم نقاشی کنید. می‌توانید آنها را با پارچه مناسب، فوم یا کاغذرنگی هم درآورید. ریش و سبیل سفیدرنگش را هم با فوم سفید درست کنید و در جای خود بچسبانید. این دو یار نوروزی، سفره هفت‌سین شما را کامل خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها