بانک صنعت و معدن 20 هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح رونق تولید و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به طرح های کوچک و متوسط کشور، پرداخت کرد.
کد خبر: ۱۰۰۹۰۷۲
پرداخت ٢٠ هزار میلیارد ریال در قالب طرح رونق تولید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی این بانک، تسهیلات یاد شده به یکهزار و ٣٢٢ طرح کوچک و متوسط در ٣١ استان کشور پرداخت شده است.

بنا به گزارش یاد شده، بیشترین میزان تسهیلات اعطایی در قالب طرح رونق تولید به ترتیب به استان های اصفهان، قم و تهران اختصاص یافته است.

گفتنی است طرح رونق تولید توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و به منظور حمایت از صنایع کوچک و متوسط طراحی شده و بانک صنعت و معدن علی رغم برخورداری از تعداد شعب و پرسنل محدود، رتبه ممتازی در نظام بانکی کشوربرای اجرای این طرح داشته است.

* پیشگام در عرصه توسعه صنعت

«محمدرضا نعمت زاده» وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه سفر رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان ضمن بازدید از 2 واحد صنعتی صنایع غذایی مینو شرق و پلیمر پاکت پرند زاهدان که ازتسهیلات بانک صنعت و معدن بهره مند شده اند، از این بانک به عنوان پیشگام در عرصه توسعه صنعتی کشور یاد کرد.

وی، فعالیت بانک صنعت و معدن را به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته کشور مورد قدردانی قرار داد و حمایت بانک از صنایع کوچک و متوسط را نشان دهنده استراتژی دانش محور آن برای توسعه صنعتی کشور برشمرد.

نعمت زاده، توان کارشناسی بانک صنعت و معدن در اعطای تسهیلات به طرح‌های صنعتی را عاملی دانست که جایگاه ویژه‌ای به آن در نظام بانکی کشور می‌بخشد و سبب می شود تا نقش خود را به عنوان یک بانک توسعه ای به خوبی ایفا کند.

بنا به این گزارش شرکت صنایع غذایی مینوشرق ، تولیدکننده انواع بیسکوئیت، کراکر، پفک و تافی شکلاتی، مبلغ ٧٠ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه درگردش از بانک صنعت و معدن دریافت کرده و برای ٢٥٠ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

شرکت پلیمر پاکت پرند زاهدان نیز که با میزان ٦٠ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه ثابت از محل منابع بانک صنعت و معدن و ٤ میلیون و ٢٠٠ هزار یورو تسهیلات ارزی از محل منابع صندوق توسعه ملی با قرارداد عاملیت این بانک، پاکت پلی پروپیلن لمینت شده تولید خواهد کرد، به زودی راه اندازی می شود و زمینه اشتغال مستقیم برای ١٦٠ نفر را فراهم خواهد ساخت.

گفتنی است صنایع کوچک و متوسط استان سیستان و بلوچستان حدود ٢٦٣ میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح رونق تولید از بانک صنعت و معدن دریافت کرده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها