سینمای جهان

جواب گیشه آمریکا به ترامپ!

در شرایطی که رسانه‌های گروهی آمریکا می‌گویند دونالد ترامپ بر طبل تنفر نژادی می‌کوبد، «برو بیرون» با مضمون ضدنژادپرستی خود صدرنشین جدول گیشه سینماهای آمریکای شمالی شد. این کمدی ترسناک کم‌خرج، با افتتاحیه‌ای 5/30 میلیون دلاری این مقام را از آن خود کرد. داستان فیلم درباره جوان سیاهپوستی است که در تدارک ازدواج با یک سفیدپوست است.
کد خبر: ۱۰۰۶۹۶۰

مرد جوان نگران است خانواده دختر او را به دلیل رنگ پوستش، به عنوان داماد قبول نکنند. سفر دختر و پسر به عمارت والدین دختر، با حوادث کمدی ترسناکی همراه می‌شود. کمپانی یونیورسال برو بیرون را با هزینه اندک 5/4 میلیون دلاری تهیه کرده است. فیلم ماه گذشته تماشاگران جشنواره ساندنس را شگفت‌زده کرد و منتقدان نقدهایی مثبت برایش نوشتند. برو بیرون بعد از «شکاف»، دومین فیلم کم‌خرج و ترسناک کمپانی یونیورسال در یک ماه اخیر است. شکاف هم با هزینه تولید پایین 9 میلیونی خود، تا به حال 131 میلیون دلار در آمریکا فروش کرده است.

انیمیشن رایانه‌ای «فیلم لگویی بتمن» با فروش 19 میلیون دلاری، ردیف دوم جدول را از آن خود کرد. فروش ده روز اول این محصول کمپانی برادران وارنر به 133 میلیون دلار رسیده است. ردیف سوم و چهارم جدول را فیلم‌های «جان ویک 2» و «دیوار بزرگ» با فروش‌هایی 9 میلیون دلاری اشغال کرده‌اند. کارهای تازه کیانو ریوز و مت دیمون هم‌اکنون به فروش‌های کلی 75 و 35 میلیون دلاری دست پیدا کرده‌اند. برای دیوار بزرگ مت دیمون که توسط ژانگ ییمو کارگردانی شده، پیش‌بینی موفقیت مالی بهتری در جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی می‌شد. اکران عمومی این درام دوره‌ای تاریخی در 46 کشور دنیا، با فروش خوب 300 میلیون دلاری همراه بوده است. البته 171 میلیون دلار از این رقم، متعلق به کشور چین سازنده اصلی آن است!

در حالی که در چند هفته اخیر فیلم پرسروصدایی روی پرده سینماهای آمریکا نرفته، تماشاگران سینما در این منطقه خود را آماده دیدار با ابرقهرمانان مجموعه فیلم «مردان ایکس» می‌کنند. آخر این هفته اکشن کمیک استریپی «لاگن» روی پرده سینماها می‌رود. داستان فیلم برگرفته از کاراکترهای رنگارنگ مجموعه فیلم مردان ایکس است و هیو جکمن، نقش اصلی آن را بازی می‌کند. تحلیلگران اقتصادی سینما می‌گویند با نمایش عمومی این محصول تازه کمپانی فوکس قرن بیستم، تابستان زودرس هالیوود آغاز می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها