اصغر فرهادی در متنی که برای هشتاد و نهمین دوره مراسم اسکار نوشته بود به لزوم اتحاد میان ملت ها تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۰۶۶۶۳
متن کامل بیانیه فرهادی در مراسم اسکار که انوشه انصاری خواند / به احترام مردم کشورم به آمریکا نیامدم

به گزارش جام جم آنلاین متن سخنان فرهادی به این شرح است:

«افتخار بزرگی‌ست که برای دومین بار این جایزه با ارزش را دریافت می‌کنم. از اعضای آکادمی، گروهم در ایران، تهیه‌کننده‌ام الکساندر ماله‌-گی و پخش‌کنندگانم کوهن مدیا و آمازون تشکر می‌کنم.

همچنین سپاسگزارم از همبستگی دیگر کاندیداهای بهترین فیلم خارجی.

متاسفم که امشب در کنار شما نیستم، من به احترام مردم کشورم و شش کشور دیگر که با قانون غیرانسانی منع ورود مهاجران مورد بی‌احترامی واقع شدند به آمریکا نیامدم.

تقسیم‌بندی جهان به ما و دشمنان ما توسط سیاستمداران افراطی، باعث ترس می‌شود، ترسی که توجیهی‌ست دروغین برای خشونت‌ها و جنگ‌ها. جنگ‌هایی که مانع بزرگی بوده‌اند برای رسیدن به دموکراسی و رعایت حقوق بشر در کشورهایی که مورد تهاجم واقع شده‌اند.

سینماگران می‌توانند با چرخش دوربین‌هایشان به مشترکات انسانی، کلیشه‌هایی که از ملیت‌ها و ادیان مختلف ساخته شده است را بشکنند و زمینه‌ همدردی و به دنبال آن همبستگی مردمان جهان را فراهم کنند. همدردی چیزی‌ست که ما امروز بیشتر از هر زمان به آن نیازمندیم.»

انصاری به دلیل تشویق پرشور حضار چند باری در جریان خواندن این متن مجبور به توقف سخنان شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۷
اسدی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
۰
۰
مایه افتخار !
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
فرهادی با شور عمل میكند
او هرگز با شور وبیشعور شعار نمیده
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
فیلم های فرهادی فرقی با بقیه نداره واین جریانات سیاسیه
مهدی شایق مرادی
Germany
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
۰
۰
خوشحالم ازاینكه درعصری زندگی میكنم وتنفس میكنم.......كه باوجود تمام مشكات ....عدیده مردانی چون فرهادی...و.....وزنانی چون انصاری را داریم.وانها به وامثال انان موجب افتخار وسربلندی ایران ....وملت ایرانند...وانان مردان وزنانی هستند كه درجبهه...حق ودرمقام انسانیت پیروزند....افتخارملن با پیروزی شان.
م.م
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
۰
۰
ممنون از آقای فرهادی به خاطر بیانیه بسیار زیبا وتاثیر گذارش
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
آقای مرادی، اتفاقا انتخاب خانوم انوشه انصاری اشتباه فرهادی بود، البته اشتباهی آگاهانه! انوشه انصاری یك تاجر موفق در آمریكا اما فاقد هر گونه وجاهت هنری و فرهنگی و علمی هست. تا قبل از سفر توریستی اش به ماه هیچ اسمی از او نبود (فراموش نشود انصاری فضانورد نیست، او پول زیادی پرداخت تا سفری توریستی به فضا داشته باشد). این به نوعی جاه طلبی فرهادی را نشون میده كه از هر ابزاری برای مطرح شدن سود می بره. وگر نه در آمریكا چهره های فرهنگی و ادبی ممتاز كم نیستند كه میتونستند این جایزه تمام سیاسی را به نمایندگی از فرهادی دریافت كنند.
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
۰
۰
كلا فیلم های ایرانی نه سناریو داره نه فیلم نامه نه نورپردازی نه فیلمبرداری حرفه ای و نه ...
اگر یه كم فكر كنیم به سیاسی بازی آن پی میبریم.
الان اگر حاتمی كیا هم بگه من ضد انقلابم و یه فیلم بسازه در حد هادی و هدی بهش اسكار میدن.
لطفا به خود نبالیم كه اصغر فرهادی داریم. اصغر فرهادی هم در حد بقیه كارگردانای ایران و شاید هم كمتر باشه.
بهار
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
۰
۰
دمش گرم واقعا ایرانو سربلند كرد ولی یه چیزی ذهنمو مشغول كرده اینكه فیلمای بهتر از فروشنده و جدایی نادر و سیمین هست چرا فیلمای ایشون برنده میشه و انقدر مورد استقباله؟!
اعظم
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
چون اثر یه كارگردان ایرانی بهتر می تونه چهره مخدوش از ایران در جهان به جا بگذاره درمورد فیلم قبلیش یعنی جدایی نادر از سیمین خود آمریكایی ها هم اذعان كردن كه نسخه ایرانی فیلم بدون دخترم هرگز هست. ولی خب یه عده روشنفكر در داخل كشور این حرفهارو قبول ندارن.
فیلمی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
خوب از بعد فرمان ترامپ همه آكادمی های فیلم سازی كه در انتخاب فیلم موثرند رسما اعلام كرده بودند كه جایزه را امسال به فرهادی میدن. جایزه امثال اعتراضی ضد ترامپ بود. یعنی شما در خبرگزاری ها نخونده بودین؟ حتی آكادمی فیلم لندن هم بعد حرفای ترامپ دیوانه از فیلم فرهادی حمایت كرد.
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
۰
۰
كدوم احترام. راهت ندادن بری اونجا اونوقت میگی به احترام مردم!!!!
مرجان
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
۰
۰
اگه امروزه روز انوشه انصاری بانوی فضا نورده ایرانیه به خاطر زندگی در بلاد كفر تونسته همچین موقعیتی رو بدست بیاره وگرنه كه الان باید سبزی پلویی خورد می كرد واسه شام شوهر و بچه هاش سبزی پلو كوكو درست كنه . بدنیست گاهی واقع نگر هم باشیم.
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
اینهم از آن حرفای كلیشه ای و حال بهم زنه خانم مرجان. چیز بهتری بگو تا خریدار داشته باشه. اتفاقا یكی از اهداف فرهادی شكستن همین "كلیشه "هاست. متن را خوب بخون تا اینقدر احساسی و بی منطق نظر ندی.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
یعنی تو تا الان نمیدونستی انوشه انصاری فضانورد نیست؟ اون پول داده (بیش از ده میلیون میلیون دلار اگر اشتباه نكنم) تا تفریحی ببرنش. در واقع فراخوانی بود كه در آمریكا داده بودند كه كسانی كه بخواهند در ازای پرداخت هزینه مورد درخواست ناسا میتونند به كمك دیگر فضانوردان به ماه برن. داوطلب زیاد بود كه چند نفر انتخاب شدند از جمله خانم انصاری. برای روشن شدن موضوع میتونی به خود سایت ناسا مراجعه كنی. اسم انوشه انصاری به عنوان فضانورد ذكر نشده. از او به عنوان "اولین زن گردشگر فضایی" نام برده شده.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
۰
۰
moheb m, [۲۷.۰۲.۱۷ ۱۵:۲۰]
نماینده شاهزاده قطری بر روی فرش قرمز “فروشنده”+عكس
مطلب ارسال شده درباره 9 ماه گذشته | 2 نظرات
فرش قرمز فروشنده اصغر فرهادی
سینماژورنال: از جمله چهره های حاضر در فرش قرمز “فروشنده” اصغر فرهادی در جشنواره كن “فاطمه الرمیحی” مدیر اجرایی موسسه فیلم قطر بود.

به گزارش سینماژورنال حضور این زن قطری از آن جهت حائز اهمیت بود كه پیشتر سرمایه گذاری این موسسه قطری در فیلم “فروشنده” مطرح شده بود اما اصغر فرهادی ادعا كرده بود این موسسه فقط به آنها fund یا تنخواه داده است.(اینجا و اینجا را بخوانید)
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
۰
۰
یه چیزی هم پیدا كنید به فیروز نادری بچسبونید دیگه انوشه انصاری رو كه با فهم كاملتون زیر سوال بردید.
نظر
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
۰
۰
من با خوندن خیلی كامنتها متوجه شدم خیلی از ما ایرانی ها در خیلی موقعیت ها درونی نا آرام داریم .و با تعصبات و یكسری قضاوت های از پیش انجام شده در اذهانمون نظر میدیم . خدا بخیر كنه . مسئله از نظر من اینه یه فیلم ساخته شده توسط یه كارگردان متفكر كه دراون پیام اون فیلم اینه كه ما همه مون انسانیم و از خیلی ویژگیها شبیه هم هستیم . و خیلی وقتا ممكنه اشتباهات خیلی وحشتناكی رخ بده كه در صورتی كه طرف مقابل دیگه پشیمون شده باشه از كارش و خسارت زیادی به طرف دیگه وارد نشده باشه میشه همدیگر رو بخشید و دوباره به زندگی با دیدی زیبا نگاه كرد . و من خوشحالم به عنوان یه ایرانی كه این فیلم این پیام زیبا رو از جانب كشوری كه اون رو تروریست خطابش میكنند مطرح شده و خوشحالم از اینكه انسانهایی حتی در كشوری كه من خیلی وقتها بهش گفتم مرگ بر او هستند كه انسانیت رو میفهمند . همین . دیگه اینكه چه كسی پول ساخت این فیلم رو داده . اینكه چرا وزارت امور خارجه امریكا تبریك گفته برام كم اهمیت هستند اینكه چرا این موضوع انتخاب شده به نظر من جدی ترین موضوعی كه ممكنه هرانسانی رو به واكنش شدید به مسایل وادار كنه دلیل انتخاب این موضوع هست . واقعا كسی به من بگه آیا من اشتباه میكنم یا دیگران . من بدون هیچ تعصب و جانبداری هم این فیلم رو دیدم . نظر خودم رو میگم . من هم اگر كارگردان میشدم حتما همین فیلم رو میساختم به خاطر افكار خودم .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها