
به گزارش جام جم آنلاین، شرکت سایپا، خودروسازی 51 ساله ایرانی که بهعنوان یکی از مونتاژکاران معروف ایران مشغول به کار است؛ اگرچه فلسفه تشکیل این شرکت تولید محصولات سیتروئن بوده اما اکنون بهخوبی با محصولات کرهای خصوصاً پراید عجین گشته است. این شرکت میانسال، توانست با تمرکز بر قیمت تمامشده محصولات که همواره عدد پایینی بود (خودروی پراید مورد نظر ماست البته نه قیمت حال حاضر آن!!) حجم زیادی از بازار را از آن خود کند. البته خودرو پراید در بدو ورود خود به جمع خودرویی، بهعنوان خودرویی باقیمت تقریباً متوسط شناخته میشد. اما با ورود رقبای بیشتر و بهتر، کمکم گوشهگیر شد و امروز شاید بهعنوان ارزانترین!! پیشنهادهای بازار کنونی خریدوفروش خودرو کارکرده شناخته میشود.
این شرکت نیز، مانند همتای خود، ایرانخودرو، نتوانسته دید خوبی نسبت به ارائه خدمات پس از فروش را ایجاد کند و همواره درگیری بین دارندگان خودرو و نمایندگیهای تعمیرات وجود دارد.
اگر ازنظر فروش، شرکت سایپا را بررسی کنیم، متوجه کسب بازار زیر 30 میلیون تومان در خودروهای صفر و کارکرده میشویم. بر اساس تحقیقات انجامشده، اگر بخواهیم سادگی معامله شدن این خودرو را در بازار خرید و فروش خودرو دست دوم بررسی کنیم، میتوانیم به اعداد زیر به چشم راهنمای تصمیم نگاه کنیم.
در جدول زیر، مدلهای پرفروش این خودروها از اعداد 1 الی 10 شمارهگذاری شدهاند. به صورتی که عدد 1 نشاندهنده سخت فروش ترین و عدد 10 نشاندهنده راحت فروش بودن آنهاست:
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
عضو شورای خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتوگو با «جام جم» مطرح کرد
در گفتوگو با گردآورنده کتاب «قصه جریحهدار شد» مطرح شد
ناصر ابراهیمی در گفت و گو با جام جم آنلاین؛
گفتوگو با محمد خیراندیش در حاشیه اختتامیه جشنواره بینالمللی فیلم ۱۰۰
چون رقیبی ندارن در یك حاشیه امن انحصاری قرار دارن طرف با 20 تومان پراید نخواد چی دیگه هست؟